Τρίτη, Απριλίου 14, 2015

H AIRBUS ΜΑΣ ΕΔΙΝΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΜΕ 200 ΕΚΑΤ. ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ LOCKHEED ; ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΥΝΑ

ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΛΑ ΤΟ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ.
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΕΑΝ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...Ή ΕΑΝ ΛΕΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.
ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΞΟΔΕΥΕΙ ΕΝΑ ΣΚΑΣΜΟ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΧΡΗΜΑ.
Νέα στοιχεία, για τη συμφωνία 500 εκατ. ευρώ προκειμένου να αναβαθμιστούν πέντε πολεμικά αεροσκάφη που προκάλεσε αντιδράσεις, φέρνει στο φως ισπανική εφημερίδα.

Σύμφωνα με την El Confidencial, αν και υπήρχε προσφορά από την ισπανική Airbus, με την οποία η Ελλάδα θα γλίτωνε 200 εκατομμύρια ευρώ και θα έπαιρνε πιο σύγχρονα αεροσκάφη, τελικά οι Αλέξης Τσίπρας και Πάνος Καμμένος υπέγραψαν τη συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin.


Το ισπανικό δημοσίευμα επικαλείται πηγή με γνώση των σχετικών διαπραγματεύσεων. Σύμφωνα με αυτή, τα C295 που πρόσφερε η Airbus πρόκειται να κυκλοφορήσουν ενώ τα P3-B Lockheed Martin Orion είναι σχεδόν «μουσειακά κομμάτια». Κατασκευάστηκαν πριν από δεκαετίες και πουλήθηκαν στην Ελλάδα το 1995, αφού πρώτα είχαν απορριφθεί από τον αμερικανικό στρατό και πέρασαν αρκετά χρόνια σε «απόσυρση» σε βάση στο Τουσόν της Αριζόνα, όπως αναφέρει η εφημερίδα.

Οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν το 2009, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να αποσύρει έξι P3 Orion γιατί απαιτούσαν δαπανηρές επισκευές. Την ίδια χρονιά αναζητούνταν εναλλακτικές. Η Airbus, με έδρα τη Σεβίλλη, προσέφερε τέσσερα μοντέλα, που χρησιμοποιούνται από τις ένοπλες δυνάμεις στην Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Χιλή και πιο πρόσφατα στη Βραζιλία. Φάνηκε αρχικά ότι η Αθήνα ήταν ικανοποιημένη με την προσφορά, αλλά- σύμφωνα με την El Confidencial- στη συνέχεια η ελληνική πλευρά σταμάτησε την επικοινωνία.

«Πριν από την ξαφνική σιωπή από την Ελλάδα, η εταιρεία είχε προσφερθεί επίσης να αναβαθμίσει τα συστήματα των Orion Ρ3 σε ανταγωνιστική τιμή, κάτι που είχε γίνει με μοντέλα του ισπανικού και βραζιλιάνικου στρατού. Η Αθήνα δεν έδωσε περαιτέρω εξηγήσεις μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, όταν έκανε συμβόλαιο με την αμερικανική εταιρεία. Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ισχυρίζεται ότι αυτή η προσφορά επελέγη ''τιμώντας διμερείς δεσμεύσεις'', χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες για την υπόθεση», γράφει η ισπανική εφημερίδα.

Μηχανικός αεροναυπηγικής, που εργάζεται στην ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία δήλωσε ότι η εναλλακτική προσφορά της Airbus ακουγόταν δελεαστική. «Αν και τυπικά η αμερικανική τεχνολογία είναι πιο αξιόπιστη από την ευρωπαϊκή, το P3 Orion είναι παλιό, έχει μεγάλη κατανάλωση και τεράστιο κόστος συντήρησης. Από την άλλη το C295 είναι πιο σύγχρονο και προσφέρει τα ίδια οφέλη, με πιο ικανοποιητικό κόστος. Προφανώς αυτά τα συμβόλαια γίνονται για πολιτικά παιχνίδια και όχι με βάση τον προϋπολογισμό, παρότι είναι μία κατεστραμμένη χώρα», τόνισε, αναφερόμενος στην Ελλάδα.

Πέρα από το γεγονός ότι το κόστος του συμβολαίου είναι σχεδόν κατά 40% υψηλότερο από εκείνο της Airbus, η Lockheed Martin θα χρειαστεί 7,5 χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο και θα υποστηρίξει τη συντήρηση μόνο για αυτή την περίοδο, σημειώνει ακόμη η εφημερίδα.

«Αν η Ελλάδα είχε αφήσει την ανανέωση του στόλου της σε ευρωπαϊκά χέρια, αναφέρουν πηγές της βιομηχανίας, θα είχε δημιουργήσει θέσεις εργασίας όχι μόνο στην Ισπανία αλλά και σε άλλες χώρες της ΕΕ, ανάμεσά τους και η Ελλάδα», τονίζει.

Αν και η συμφωνία με την Ουάσιγκτον επετεύχθη από την κυβέρνηση Σαμαρά, ο σημερινός πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα μπορούσε να την ακυρώσει πληρώνοντας ένα συμβολικό πρόστιμο, σημειώνει η El Confidencial.

«Η πίεση του εθνικιστή υπουργού Εθνικής Αμυνας, Πάνου Καμμένου- που ρυθμίζει τη σταθερότητα της κυβέρνησης- υπήρξε κλειδί στη συμφωνία. Στην Ελλάδα, που ξοδεύει σχεδόν τα διπλάσια από τη Γερμανία σε κατά κεφαλήν δαπάνες για την άμυνα, το φάντασμα της Τουρκίας αιωρείται πάνω από αυτού του τύπου τα έξοδα», τονίζει ακόμη.

Μάλιστα, κλείνοντας, το δημοσίευμα επικαλείται πρώην αξιωματούχο, «με γνώση στις ίντριγκες για τα εξοπλιστικά στην Ελλάδα», ο οποίος ανέφερε ότι στο παρελθόν υπήρχαν καλύτερες προσφορές για ρωσικά αεροσκάφη, αλλά πάντα είχαν προτεραιότητα τα αμερικανικά ή τα γαλλικά.





iefimerida  

ΠΡΕΖΑ TV
14-4-2015

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς το άρθρο είναι κατευθυνόμενο καθώς υπερασπίζεται τα συγκεκριμένα συμφέροντα της εν λόγω εταιρείας η οποία υπ' όψιν δεν είναι Ισπανική, αλλά consortium εταιρειών από Γαλλία, Ισπανία και φυσικά Γερμανία, το οποίο αποσιωπάται επίσης λόγω της ευαισθησίας του Ελληνικού λαού με τη χώρα της Μέρκελ τη τρέχουσα περίοδο. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι ίδια με αυτά που έχει προμηθευτεί η Τουρκία η οποία μάλιστα έχει και υποκατασκευαστικό έργο. Τα ORION αν και πράγματι δεν έιναι καινούργια, δεν έχουν αποκλεισθεί από κανέναν, απλά αποσύρονται μόλις κλείσουν τις διαθέσιμες ώρες πτήσης τους. Τα συγκεκριμένα που διαθέτουμε είχαν αποσυρθεί "υπόπτως" πριν καν ολοκληρώσουν τις προβλεπόμενες ώρες τους ενώ στα πλαίσια του εκσυγχρωνισμού τους, με την δομική ενίσχυση της ατράκτου θα αυξηθεί περαιτέρω ο χρόνος ζωής τους. Τα κυριότερα στοιχεία υπέρ της συγκεκριμένης προμήθειας είναι η ήδη υπάρχουσα υποδομή συντήρησης των εν λόγω αεροσκαφών με μεγάλο στοκ ανταλλακτικών (κάτι που θα πρέπει να προσεθεί ξέχωρα σε κάθε νέα αγορά), η χρήση αμερικανικών FMS για την αποπληρωμή τους (καθώς ρευστό γιοκ) και τελικά η ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των εργασιών στην ΕΑΒ και όχι στην Ισπανία, Γερμανία ή όπου αλλού.