Νέο μέτρο με στόχο την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, φέρνοντας τους οδηγούς σε ρόλο ελεγκτών.
Την είσοδο όλων των επιβατών από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και τρόλεϊ και τον έλεγχο των εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών από τον οδγό του οχήματος σκοπεύει να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να ανακόψει τον πλήρη... εκτροχιασμό των εσόδων από την εισιτηριοδιαφυγή, το κόσυος της οποίας για το σύστημα των συγκοινωνιών της Αθήνας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να καλυφθεί προσωρινά το κενό που άφησε η κατάργηση των «εθελοντών»-ελεγκτών στον έλεγχο κομίστρου των λεωφορείων που γινόταν από οδηγούς εκτός βάρδιας που λάμβαναν το μισό των προστίμων που βεβαίωναν.
Το μέτρο θα ισχύσει για διάστημα περίπου ενός έτους ώστε να καλύψει τη μεταβατική περίοδο έως την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με την οποία το υπουργείο φιλοδοξεί να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων.
Ετσι οι οδηγοί θα κληθούν να ελέγχουν εάν οι επιβάτες που εισέρχονται στα λεωφορεία έχουν εισιτήρια ή όχι, σε μια προσπάθεια, όπως λένε στελέχη του υπουργείου, «αυτό να λειτουργήσει προληπτικά. Στόχος δεν είναι η βεβαίωση προστίμων αλλά να πείσουμε τους επιβάτες να ακυρώνουν εισιτήριο», υποστηρίζουν σημειώνοντας ότι η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών θα έχει οφέλη για όλους.
Να σημειωθεί πάντως ότι αυτή την περίοδο ουσιαστικά δεν πραγματοποιείται καθόλου έλεγχος κομίστρου στα λεωφορεία καθώς δεν υπήρχε έτοιμος μηχανισμός ώστε να αντικαταστήσει τους «εθελοντές»-ελεγκτές.
Υπενθυμίζεται ότι κάρτα «εθελοντή»-ελεγκτή είχαν περίπου 500 εργαζόενοι στις ΟΣΥ εκ των οποίων περίπου 200 διενεργούσαν τακτικούς ελέγχους. Πλέον ελέγχους κάνουν μόνο 30 άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με τον έλεγχο για όλο το δίκτυο των λεωφορείων, τα οποία καλύπτουν πάνω από 11.000 δρομολόγια καθημερινά.
«Δεν θα το κάνουμε»
«Δεν καλυπτόμαστε να αναλάβουμε αυτόν τον ρόλο. Κανένας οδηγός δεν θα το κάνει», σημειώνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, ο οποίος επισημαίνει ότι ο «επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να επιδείξει τίποτα σε κάποιον που δεν διαθέτει κάρτα ελεγκτή με πλήρη στοιχεία». Προσθέτει μάλιστα ότι εκτίθενται σε κινδύνους οδηγοί και επιβάτες υπενθυμίζοντας ότι τα τουρνικέ και από τα πέντε λεωφορεία, στα οποία είχε εφαρμοστεί πιλοτικά η είσοδος από την μπροστινή πόρτα έχουν ήδη βανδαλιστεί.
iefimerida.gr
ΠΡΕΖΑ TV
22-1-2016
Την είσοδο όλων των επιβατών από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και τρόλεϊ και τον έλεγχο των εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών από τον οδγό του οχήματος σκοπεύει να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να ανακόψει τον πλήρη... εκτροχιασμό των εσόδων από την εισιτηριοδιαφυγή, το κόσυος της οποίας για το σύστημα των συγκοινωνιών της Αθήνας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να καλυφθεί προσωρινά το κενό που άφησε η κατάργηση των «εθελοντών»-ελεγκτών στον έλεγχο κομίστρου των λεωφορείων που γινόταν από οδηγούς εκτός βάρδιας που λάμβαναν το μισό των προστίμων που βεβαίωναν.
Το μέτρο θα ισχύσει για διάστημα περίπου ενός έτους ώστε να καλύψει τη μεταβατική περίοδο έως την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με την οποία το υπουργείο φιλοδοξεί να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων.
Ετσι οι οδηγοί θα κληθούν να ελέγχουν εάν οι επιβάτες που εισέρχονται στα λεωφορεία έχουν εισιτήρια ή όχι, σε μια προσπάθεια, όπως λένε στελέχη του υπουργείου, «αυτό να λειτουργήσει προληπτικά. Στόχος δεν είναι η βεβαίωση προστίμων αλλά να πείσουμε τους επιβάτες να ακυρώνουν εισιτήριο», υποστηρίζουν σημειώνοντας ότι η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών θα έχει οφέλη για όλους.
Να σημειωθεί πάντως ότι αυτή την περίοδο ουσιαστικά δεν πραγματοποιείται καθόλου έλεγχος κομίστρου στα λεωφορεία καθώς δεν υπήρχε έτοιμος μηχανισμός ώστε να αντικαταστήσει τους «εθελοντές»-ελεγκτές.
Υπενθυμίζεται ότι κάρτα «εθελοντή»-ελεγκτή είχαν περίπου 500 εργαζόενοι στις ΟΣΥ εκ των οποίων περίπου 200 διενεργούσαν τακτικούς ελέγχους. Πλέον ελέγχους κάνουν μόνο 30 άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με τον έλεγχο για όλο το δίκτυο των λεωφορείων, τα οποία καλύπτουν πάνω από 11.000 δρομολόγια καθημερινά.
«Δεν θα το κάνουμε»
«Δεν καλυπτόμαστε να αναλάβουμε αυτόν τον ρόλο. Κανένας οδηγός δεν θα το κάνει», σημειώνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, ο οποίος επισημαίνει ότι ο «επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να επιδείξει τίποτα σε κάποιον που δεν διαθέτει κάρτα ελεγκτή με πλήρη στοιχεία». Προσθέτει μάλιστα ότι εκτίθενται σε κινδύνους οδηγοί και επιβάτες υπενθυμίζοντας ότι τα τουρνικέ και από τα πέντε λεωφορεία, στα οποία είχε εφαρμοστεί πιλοτικά η είσοδος από την μπροστινή πόρτα έχουν ήδη βανδαλιστεί.
iefimerida.gr
ΠΡΕΖΑ TV
22-1-2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου