Τετάρτη, Φεβρουαρίου 17, 2016

ΣΤΙΣ 6 ΜΑΪΟΥ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ

Παράταση ως τις 6 Μαΐου πήρε η κατάθεση των προσφορών για την κατασκευή και λειτουργία του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια».

Όπως αναφέρεται, «εν όψει του πολύπλοκου χαρακτήρα του υπό δημοπράτηση έργου παραχώρησης κρίνεται ότι απαιτείται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την υποβολή σχολίων εκ μέρους των ενδιαφερομένων και κατά συνέπεια είναι αναγκαία η παράταση του χρόνου».

Και αυτό διότι εκκρεμεί η απάντηση σε αιτήματα και ερωτήματα των ενδιαφερομένων που υποβλήθηκαν μετά την έναρξη της περιόδου σχολιασμού των τευχών μεταβολών.


Μάλιστα, όπως σημειώνεται, «υπάρχουν εύλογα αιτήματα των ενδιαφερομένων ομίλων», όπως η κοινοπραξία της κινεζικής China State Construction Engineering Co, η οποία συμπράττει με την ελληνικών συμφερόντων ολλανδική εταιρεία Archirodon Group και την ελβετική Zurich Airport, καθώς και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «για παράταση τόσο της προθεσμίας υποβολής των σχολίων επί του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης και του σχεδίου καταστατικού όσο και της ημερομηνίας κατάθεσης των προσφορών».

Για τη διαγωνιστική διαδικασία ενδιαφέρον έχουν επίσης εκφράσει οι κατασκευαστικοι όμιλοι ΕλλΑκτωρ και J&P Αβαξ, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα συνεργαστούν με τις Vinci και Bouygues αντίστοιχα. Παράλληλα, κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενδέχεται να συμπράξει με την ισπανική ACS, με την οποία συνεργάζεται στα έργα παραχώρησης του Ε65 και της Ιόνιας Οδού. Ενδιαφέρον για το έργο έχουν δείξει η ελληνική ΜΕΤΚΑ, η γαλλική Airport de Paris και οι Αργεντίνοι της Corporación America.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, στον διαγωνισμό πριμοδοτούνται οι εταιρείες που θα αναλάβουν να υποκαταστήσουν τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, ύψους 220 εκατ. ευρώ.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται έως το ύψος 900 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο θα διαθέτει ποσοστό από 45% έως και 55% της εταιρείας παραχώρησης. Ο παραχωρησιούχος παράλληλα θα αναλάβει την κατασκευή των οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου με τον Βόρειο (ΒΟΑΚ) και Νότιο (ΝΟΑΚ) οδικό άξονα Κρήτης.

Το νέο έργο θα κατασκευαστεί σε ορίζοντα πέντε ετών και θα οδηγήσει σε παύση της λειτουργίας του υφιστάμενου αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου.

Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα έχει «πλαφόν» στις αεροπορικές χρεώσεις, θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ. με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ., εάν και εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο.

Το υπουργείο Υποδομών έχει εισπράξει το έντονο ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η οποία διερευνά τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου.

Αχιλλέας Χεκίμογλου  IN.GR
ΠΡΕΖΑ TV
17-2-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: