Δευτέρα, Απριλίου 04, 2016

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣΒΛΕΠΟΥΝ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΗΜΕΡΕΣ-ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η επανεκκίνηση των έργων στους οδικούς άξονες, που αναμένεται να αποπερατωθούν μέχρι την άνοιξη του 2017, καθιστά τα στελέχη των τριών μεγαλύτερων εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων περισσότερο αισιόδοξα για την αισθητή βελτίωση των μεγεθών της φετινής χρονιάς. Αυτή τη φορά η συμφωνία Δημοσίου-εταιρειών και τραπεζών για το "restart" των οδικών έργων, υπό τον όρο ότι η αξιολόγηση θα κλείσει άμεσα και δεν θα υπάρξουν οι αλυσιτελείς διαπραγματεύσεις του 2015, αναμένεται να οδηγήσει οριστικά στην ολοκλήρωση του μεγαλύτερου τμήματος των νέων εθνικών οδών. 
Πώς διαμορφώθηκαν το 2015 τα μεγέθη των τριών κατασκευαστικών με συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο ύψους 7,5 δισ. ευρώ;

Γιατί οι κατασκευαστικές προσβλέπουν σε καλύτερες ημέρες
Ελλάκτωρ
Η διοίκηση του μεγαλύτερου, βάσει κεφαλαιοποίησης και ανεκτέλεστου υπολοίπου, ομίλου της χώρας, εκτίμησε, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ότι οι προοπτικές θα βελτιωθούν. Εξάλλου, τα μεγάλα οδικά έργα στα οποία συμμετέχει η εισηγμένη βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το πιο προχωρημένο από αυτά, τον Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα & Λεύκτρο-Σπάρτη) να ολοκληρώνεται μέχρι τον Οκτώβριο του 2016. Στα υπόλοιπα, την Ολυμπία Οδό (Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος) και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας) στόχος είναι η αποπεράτωση μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνο του 2017, αν και το χρονοδιάγραμμα βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση, σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ.
Οι εργασίες επανεκκίνησαν και στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τη φιλόδοξη συμφωνία Δημοσίου και παραχωρησιούχου, που θα κριθεί στην πράξη, να προβλέπει την αποπεράτωση του βασικού κορμού και της επέκτασης προς Καλαμαριά έως το 2020.
Ταυτόχρονα το 2015 ξεκίνησε και το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στα απορρίμματα, η σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στη Δυτική Μακεδονία που θα λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Παρά όμως, τις σχετικά θετικές εξελίξεις στο εσωτερικό, ο όμιλος διαθέτει διαρκώς στραμμένη την προσοχή του στην ανάληψη νέων έργων εκτός Ελλάδας, με το ανεκτέλεστο ύψους 3,2 δισ. να προέρχεται κατά 53% από το εξωτερικό.
Σε επίπεδο μεγεθών, ο όμιλος, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εκτιμάται ότι θα εγκαταλείψει φέτος τις καθαρές ζημιές ύψους 90,3 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία (ebitda) που διαμορφώθηκε στα 154,5 εκατ. ευρώ  (από 162,6 εκατ.), ενώ μείωσε το συνολικό καθαρό δανεισμό στα 1,491 δισ. από 1,561 δισ., εξαιτίας, κυρίως, της μείωσης του χρέους που συνδέεται με την Αττική Οδό (108 εκατ. από 257 εκατ.).
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Όπως σημειώνεται στην ετήσια έκθεση, η συνέχιση, έστω και με προβλήματα, της κατασκευής των  μεγάλων  οδικών έργων, στα οποία συμμετέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (Ολυμπία Οδος, Ιόνια Οδός, Ε-65)  συνέβαλε άμεσα στην οικονομία λόγω της τεράστιας εγχώριας προστιθέμενης αξίας, της αύξησης της απασχόλησης με δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας (μισθοί – ασφαλιστικές εισφορές) και της παροχής άμεσης ρευστότητας στην αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της πρόγραμμα όχι μόνο στις κατασκευές (εξοπλισμός εκτελέσεων των έργων), αλλά και στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και στη βιομηχανική παραγωγή μαγνησίας.
Στον κλάδο των κατασκευών η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε (+64,8%) στα 59,2 εκατ. ευρώ, με τον κύκλο εργασιών, ύψους 778 εκατ. ευρώ, να προέρχεται, ως επί το πλείστον (76,2%) από την Ελλάδα, την Μέση Ανατολή (18%) και τα Βαλκάνια (5,8%).
Ο όμιλος συρρίκνωσε τις καθαρές ζημιές στα 4,2 εκατ. ευρώ (από περίπου 59 εκατ.) και ενίσχυσε σημαντικά την λειτουργική κερδοφορία (ebitda) σε 145,1 εκατ. από 88,1 εκατ.
Τι αναμένει για τη φετινή χρονιά; Περαιτέρω βελτιωμένα μεγέθη λόγων των οδικών αξόνων παραχώρησης, της κατασκευής ενεργειακών έργων για τρίτους και της παρουσίας στις αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.
J&P Άβαξ
Συγκρατημένη αισιοδοξία διατυπώνει για την πορεία των επιδόσεων της φετινής χρονιάς και η διοίκηση του ομίλου J&P Άβαξ που αποδίδει τις ζημιές ύψους 37,6 εκατ. ευρώ του 2015 και στις αβελτηρίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που είχαν ως αποτέλεσμα να επιβληθούν capital controls και να "παγώσουν" οι δημοπρατήσεις δημοσίων έργων. 
Πλέον, όπως επισημαίνεται στην ετήσια έκθεση της εισηγμένης, το χαρτοφυλάκιο έργων είναι επαρκές και ποιοτικό για την συνέχιση της δραστηριότητας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, ενώ από τις αρχές του 2016 το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έχει αρχίσει εκ νέου να κινείται ανοδικά με την υπογραφή νέων συμβάσεων. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση του ρυθμού υλοποίησης των οδικών έργων παραχώρησης, το χρηματοδοτικό πλαίσιο των οποίων αναθεωρήθηκε μετά από μακρόχρονη αναστολή δημιουργεί στους επικεφαλής της κατασκευαστικής συγκρατημένη αισιοδοξία για βελτίωση των φετινών αποτελεσμάτων.
   http://www.capital.gr/ 

ΠΡΕΖΑ TV
4-4-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: