Την απόφαση να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας επ' αόριστον από τη Δευτέρα, 22 Αυγούστου, έλαβαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, μετά τη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν. Με αγωγή απαντά η διοίκηση, ενώ το υπουργείο Μεταφορών με ανακοίνωσή του επιμένει ότι δεν υφίσταται καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή στον Οργανισμό.
Ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε στάση πληρωμών προς τους εργαζομένους από τον Ιούνιο, με το επιχείρημα ότι καθυστερούν τις εισφορές τους τα δημόσια ταμεία.
Σήμερα, Παρασκευή, δεν κυκλοφορούν λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα βρίσκονται κανονικά στις θέσεις τους.
«Δεν πάει άλλο με τον εμπαιγμό», επισήμανε ο πρόεδρος του συνδικάτου, Δημήτρης Τσερμενίδης, προσθέτοντας: «θέλουμε τη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη χθες και αυτά που λέει ότι εμείς δεν κλειδώνουμε το ραντεβού μας είναι ψέματα»
Στο μεταξύ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη από μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ ο κ. Τσερμενίδης μας είπε «θα απαντήσουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Θα προσφύγουμε και εμείς στη δικαιοσύνη. Είναι δυνατόν να μην μας πληρώνουν και να κινούνται και νομικά εναντίον μας; Και εμείς τον ξέρουμε τον νομικό δρόμο και μπορούμε να διεκδικήσουμε και αλλιώς τα δεδουλευμένα μας, που υπερβαίνουν για τους 2.300 εργαζόμενους τα 6,3 εκατ. ευρώ».
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης μας επεσήμανε ότι έχει συγκαλέσει ήδη έκτακτο διοικητικό συμβούλιο ύστερα από την απόφαση των εργαζομένων και τις επόμενες ώρες θα καθοριστούν και οι δικές τους κινήσεις.
Τι απαντά η διοίκηση του ΟΑΣΘ
Αγωγή προκειμένου να κηρυχθεί καταχρηστική η επ΄ αόριστον επίσχεση εργασίας που αποφάσισαν να κάνουν από την προσεχή Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, θα καταθέσει στο μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, στις 22/8 το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού, όπως αποφάσισε η έκτακτη γενική συνέλευσή του και γνωστοποίησε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρός του, Χρήστος Στεφανίδης.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Στεφανίδης τόνισε: «Ενημερώθηκα και για τη σημερινή επιστολή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη και απλώς του απαντώ το αυτονόητο. Γιατί δεν μας καλείτε σε διάλογο να τα συζητήσουμε και πρέπει να μιλάμε μέσω των ΜΜΕ»;
Πάντως, ο κ. Στεφανίδης αρκέστηκε να μας πει, ότι έχει έγγραφα που αποδεικνύουν τις οφειλές του ελληνικού δημοσίου και μας είπε χαρακτηριστικά «από την 1η Ιουνίου εφέτος αποδίδω 24% ΦΠΑ και εισπράττω 13%. Γιατί όπως έσπευσε ο αρμόδιος να πράξει στην Αθήνα, δεν βγήκε και μία κοινή υπουργική απόφαση και για τη Θεσσαλονίκη»;
Μεταξύ άλλων, επανέλαβε, ότι εμμένει στην πρόθεσή του να συζητήσει για όλα τα θέματα με τον αρμόδιο υπουργό και από κοινού, μέσω ενός εποικοδομητικού διαλόγου με τη συμμετοχή και όλων των αρμοδίων, να δοθούν οι λύσεις και να ληφθούν οι αποφάσεις.
Να σημειωθεί πως η διοίκηση θα προχωρήσει σε αποζημίωση των επιβατών που είχαν προμηθευτεί για τον Αύγουστο την κάρτα απεριορίστων διαδρομών και την οποία δεν χρησιμοποίησαν λόγω των κινητοποιήσεων. «Ο συμψηφισμός θα γίνει κατά την αγορά της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τον επόμενο μήνα» σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη.
Υπουργείο: Καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή
Το υπουργείο Υποδομών από την πλευρά του υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή:
«Για να μάθει λοιπόν και ο ελληνικός λαός πόσα χρήματα δίνει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αναφέρουμε ότι το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ και το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έχει απολύτως καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ.
» Και όχι μόνο δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη υποχρέωση αλλά αντιθέτως ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές.
» Συγκεκριμένα για το τρέχον έτος, έχουν καταβληθεί 73.283.121,48 εκ. ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί ακόμη το ποσό των 15.680.387,26 ευρώ. Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88.963.508,5 εκατομμύρια ευρώ.
Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης, αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ ΑΕ, η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ! Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ ΑΕ για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών
» Τα προαναφερθέντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μέχρι τώρα οι επιδοτήσεις μαμούθ έκρυβαν κάτω από το χαλί την κακοδιαχείριση και τη σπατάλη από την πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ, την οποία, οψίμως, τα στελέχη της τώρα θέλουν να τη χρεώσουν στην κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕΔΙ, μεθοδεύοντας σκηνικό πολέμου και ψευδών εντυπώσεων, ενόψει της ΔΕΘ και εξυπηρετώντας σχεδιασμούς γνωστών πολιτικών και οικονομικών κύκλων που αναπαρήγαγαν όλα αυτά τα χρόνια τον παλαιοκομματισμό και τη σπατάλη του ιδρώτα του ελληνικού λαού.
» Πέραν των αστρονομικών επιδοτήσεων, ο Οργανισμός μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου, αποδεικνύοντας ότι ο ΟΑΣΘ ήταν το 'χαϊδεμένο τους παιδί'».
Αιχμές ΣΥΡΙΖΑ προς τη διοίκηση και εργαζόμενους
Η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών, ο οποίος θα λειτουργεί στη βάση της εξυπηρέτησης των πολιτών και όχι του κέρδους, και θα περιλαμβάνει τα λεωφορεία σε συνδυασμό με το δίκτυο του μετρό, τη γραμμή τραμ συμπληρωματικά και τη θαλάσσια συγκοινωνία, είναι η λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τον ΟΑΣΘ, τονίζει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική στη διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι «εκμεταλλεύεται» τη μονοπωλιακή θέση που κατέχει, τάσσεται υπέρ των εργαζομένων, που ζητούν καταβολή των δεδουλευμένων, αλλά σημειώνει, επιπλέον, πως το σωματείο αποσιωπά το γεγονός ότι, σύμφωνα με δήλωση του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, το κράτος δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ. in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
19-8-2016
Ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε στάση πληρωμών προς τους εργαζομένους από τον Ιούνιο, με το επιχείρημα ότι καθυστερούν τις εισφορές τους τα δημόσια ταμεία.
Σήμερα, Παρασκευή, δεν κυκλοφορούν λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα βρίσκονται κανονικά στις θέσεις τους.
«Δεν πάει άλλο με τον εμπαιγμό», επισήμανε ο πρόεδρος του συνδικάτου, Δημήτρης Τσερμενίδης, προσθέτοντας: «θέλουμε τη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη χθες και αυτά που λέει ότι εμείς δεν κλειδώνουμε το ραντεβού μας είναι ψέματα»
Στο μεταξύ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη από μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ ο κ. Τσερμενίδης μας είπε «θα απαντήσουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Θα προσφύγουμε και εμείς στη δικαιοσύνη. Είναι δυνατόν να μην μας πληρώνουν και να κινούνται και νομικά εναντίον μας; Και εμείς τον ξέρουμε τον νομικό δρόμο και μπορούμε να διεκδικήσουμε και αλλιώς τα δεδουλευμένα μας, που υπερβαίνουν για τους 2.300 εργαζόμενους τα 6,3 εκατ. ευρώ».
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης μας επεσήμανε ότι έχει συγκαλέσει ήδη έκτακτο διοικητικό συμβούλιο ύστερα από την απόφαση των εργαζομένων και τις επόμενες ώρες θα καθοριστούν και οι δικές τους κινήσεις.
Τι απαντά η διοίκηση του ΟΑΣΘ
Αγωγή προκειμένου να κηρυχθεί καταχρηστική η επ΄ αόριστον επίσχεση εργασίας που αποφάσισαν να κάνουν από την προσεχή Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, θα καταθέσει στο μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, στις 22/8 το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού, όπως αποφάσισε η έκτακτη γενική συνέλευσή του και γνωστοποίησε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρός του, Χρήστος Στεφανίδης.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Στεφανίδης τόνισε: «Ενημερώθηκα και για τη σημερινή επιστολή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη και απλώς του απαντώ το αυτονόητο. Γιατί δεν μας καλείτε σε διάλογο να τα συζητήσουμε και πρέπει να μιλάμε μέσω των ΜΜΕ»;
Πάντως, ο κ. Στεφανίδης αρκέστηκε να μας πει, ότι έχει έγγραφα που αποδεικνύουν τις οφειλές του ελληνικού δημοσίου και μας είπε χαρακτηριστικά «από την 1η Ιουνίου εφέτος αποδίδω 24% ΦΠΑ και εισπράττω 13%. Γιατί όπως έσπευσε ο αρμόδιος να πράξει στην Αθήνα, δεν βγήκε και μία κοινή υπουργική απόφαση και για τη Θεσσαλονίκη»;
Μεταξύ άλλων, επανέλαβε, ότι εμμένει στην πρόθεσή του να συζητήσει για όλα τα θέματα με τον αρμόδιο υπουργό και από κοινού, μέσω ενός εποικοδομητικού διαλόγου με τη συμμετοχή και όλων των αρμοδίων, να δοθούν οι λύσεις και να ληφθούν οι αποφάσεις.
Να σημειωθεί πως η διοίκηση θα προχωρήσει σε αποζημίωση των επιβατών που είχαν προμηθευτεί για τον Αύγουστο την κάρτα απεριορίστων διαδρομών και την οποία δεν χρησιμοποίησαν λόγω των κινητοποιήσεων. «Ο συμψηφισμός θα γίνει κατά την αγορά της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τον επόμενο μήνα» σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη.
Υπουργείο: Καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή
Το υπουργείο Υποδομών από την πλευρά του υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή:
«Για να μάθει λοιπόν και ο ελληνικός λαός πόσα χρήματα δίνει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αναφέρουμε ότι το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ και το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έχει απολύτως καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ.
» Και όχι μόνο δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη υποχρέωση αλλά αντιθέτως ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές.
» Συγκεκριμένα για το τρέχον έτος, έχουν καταβληθεί 73.283.121,48 εκ. ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί ακόμη το ποσό των 15.680.387,26 ευρώ. Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88.963.508,5 εκατομμύρια ευρώ.
Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης, αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ ΑΕ, η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ! Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ ΑΕ για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών
» Τα προαναφερθέντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μέχρι τώρα οι επιδοτήσεις μαμούθ έκρυβαν κάτω από το χαλί την κακοδιαχείριση και τη σπατάλη από την πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ, την οποία, οψίμως, τα στελέχη της τώρα θέλουν να τη χρεώσουν στην κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕΔΙ, μεθοδεύοντας σκηνικό πολέμου και ψευδών εντυπώσεων, ενόψει της ΔΕΘ και εξυπηρετώντας σχεδιασμούς γνωστών πολιτικών και οικονομικών κύκλων που αναπαρήγαγαν όλα αυτά τα χρόνια τον παλαιοκομματισμό και τη σπατάλη του ιδρώτα του ελληνικού λαού.
» Πέραν των αστρονομικών επιδοτήσεων, ο Οργανισμός μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου, αποδεικνύοντας ότι ο ΟΑΣΘ ήταν το 'χαϊδεμένο τους παιδί'».
Αιχμές ΣΥΡΙΖΑ προς τη διοίκηση και εργαζόμενους
Η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών, ο οποίος θα λειτουργεί στη βάση της εξυπηρέτησης των πολιτών και όχι του κέρδους, και θα περιλαμβάνει τα λεωφορεία σε συνδυασμό με το δίκτυο του μετρό, τη γραμμή τραμ συμπληρωματικά και τη θαλάσσια συγκοινωνία, είναι η λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τον ΟΑΣΘ, τονίζει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική στη διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι «εκμεταλλεύεται» τη μονοπωλιακή θέση που κατέχει, τάσσεται υπέρ των εργαζομένων, που ζητούν καταβολή των δεδουλευμένων, αλλά σημειώνει, επιπλέον, πως το σωματείο αποσιωπά το γεγονός ότι, σύμφωνα με δήλωση του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, το κράτος δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ. in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
19-8-2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου