Δευτέρα, Οκτωβρίου 10, 2016

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΘΕΣΠΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΑΝΤΙΛΑΪΚΑ ΜΕΤΡΑ

Σε ένα σύνθετο «κουβάρι» αντιλαϊκών διεργασιών, με φόντο τις «αβεβαιότητες» στην παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία, εξελίσσονται οι κόντρες μεταξύ Ευρωζώνης και ΔΝΤ, γύρω από τον τρόπο διαχείρισης του ελληνικού κρατικού χρέους και με κοινή συνισταμένη την κλιμάκωση των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων που κρίνονται αναγκαίες για την καπιταλιστική ανάκαμψη.
Στο πλαίσιο της συνόδου του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας που ολοκληρώνεται σήμερα στην Ουάσιγκτον, ο υπουργός Οικονομικών, Ευ. Τσακαλώτος, είχε σειρά επαφών με τους βασικούς «παίκτες»: Συγκεκριμένα, την Παρασκευή συναντήθηκε με τους υπουργούς Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζ. Λιου, της Γερμανίας, Β. Σόιμπλε, τον Επίτροπο Οικονομικών της ΕΕ, Π. Μοσκοβισί, ενώ για το Σάββατο είχαν προγραμματιστεί συναντήσεις με τους επικεφαλής του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, και του Γιούρογκρουπ, Γ. Ντάισελμπλουμ.
Επόμενος σταθμός είναι η αυριανή συνεδρίαση του Γιούρογκρουπ, όπου αναμένεται να εγκριθεί η εκταμίευση της υποδόσης ύψους 2,8 δισ. ευρώ για τη χρηματοπιστωτική στήριξη προς το ελληνικό κράτος. Στη συνέχεια (μετά τις 17/10) επανέρχονται στην Αθήνα τα υψηλόβαθμα κλιμάκια του κουαρτέτου, με στόχο την ολοκλήρωση και της δεύτερης «αξιολόγησης» του μνημονίου, με την προώθηση και της επόμενης ομοβροντίας αντιλαϊκών μέτρων που περιέχονται σε αυτή.
Ενδοκαπιταλιστικοί ανταγωνισμοί σε κοινό αντιλαϊκό έδαφος
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζ. Λιου, στη συνάντησή του με τον Ευ. Τσακαλώτο έδωσε έμφαση στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί με την πλευρά της Ευρωζώνης, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, των «κρίσιμων» μεταρρυθμίσεων στο χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλά και στην επίσπευση των διαδικασιών για το κλείσιμο της δεύτερης «αξιολόγησης». Τόνισε, επίσης, ότι η «ταχεία πρόοδος» στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για ένα θετικό κύκλο ενίσχυσης της ανάπτυξης και των επενδύσεων.

Ταυτόχρονα, επισήμανε ότι η Ευρωζώνη θα πρέπει να υλοποιήσει τη δέσμευσή της να θέσει το ελληνικό κρατικό χρέος σε «βιώσιμη πορεία», που να υποστηρίζεται από «αξιόπιστη ανάπτυξη» και δημοσιονομικές προσαρμογές που είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη οικονομική κατάσταση της Ελλάδας. Επίσης, ενθάρρυνε όλα τα μέρη να εργαστούν προς την κατεύθυνση πρακτικών λύσεων για την επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων αυτό το φθινόπωρο.
Παράλληλα, βάζοντας ακόμα πιο ανοιχτά στο κάδρο των αντιλαϊκών διεργασιών και την κυβέρνηση των ΗΠΑ, ο Τζ. Λιου επισήμανε: «Εχουμε εμπλακεί σε βάθος με την Ελλάδα και στα θέματα που αφορούν την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και το χρέος, εδώ και πολύ καιρό. Ευτυχώς, δεν είμαστε σε φάση άμεσης κρίσης. Το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε να βρεθούμε και πάλι σε φάση κρίσης».
Αναφερόμενος δε στη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με την πλευρά της Ευρωζώνης, σημείωσε ότι «το χρέος δεν είναι βιώσιμο και η Ελλάδα έπρεπε να σημειώσει πρόοδο στην υλοποίηση του σχεδίου», λέγοντας πως «η μόνη σταθερή απάντηση σε ένα μη βιώσιμο χρέος είναι η αναδιάρθρωση του χρέους. Οσο καθυστερείς να το κάνεις, τόσο πιο δύσκολο γίνεται για την οικονομία».
Σε αντίστοιχο μήκος κύματος, η επικεφαλής του ΔΝΤ,Κριστίν Λαγκάρντ, αναφερόμενη στην «παράλληλη» αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας που διενήργησε ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός, τόνισε ότι «τα αποτελέσματα δείχνουν ότι κάποιες μεταρρυθμίσεις έγιναν, αλλά πρέπει να γίνει ακόμα πολλή δουλειά». Συνδέοντας την «ελάφρυνση» του κρατικού χρέους με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής, τόνισε ότι «δεν έχουν αλλάξει οι όροι μας. Χρειάζονται σοβαρές μεταρρυθμίσεις και βιώσιμο χρέος», ενώ πρόσθεσε ότι το ΔΝΤ έχει επιδείξει «ευελιξία» στο θέμα της «βιωσιμότητας», χαρακτηρίζοντας το ελληνικό κρατικό ως «μη βιώσιμο».
Από την πλευρά του, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Β. Σόιμπλε, τόνισε πως το «πρόβλημα» δεν βρίσκεται στο κρατικό χρέος, αλλά στο ζήτημα της «ανταγωνιστικότητας» που πρέπει να κερδίσει η ελληνική οικονομία, δηλαδή οι εγχώριοι επιχειρηματικοί όμιλοι. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εστίαση της συζήτησης μόνο στο θέμα του χρέους λειτουργεί αποπροσανατολιστικά.
Την ίδια ώρα, σε ομιλία του, ο Επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ, Π. Μοσκοβισί, ξεκαθάρισε ότι θέλει την παραμονή του ΔΝΤ στο «πρόγραμμα». Οπως είπε, «θα προσπαθήσουμε στις επόμενες εβδομάδες να φτάσουμε σε μια συνολική συμφωνία». Σχετικά με τις αναμενόμενες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία, υποστήριξε ότι υπάρχουν «θετικές τάσεις», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «αν υπάρξει συμφωνία στα μέτρα και επιπλέον καλή πολιτική και οικονομική ατμόσφαιρα, μπορούμε να εξετάσουμε μια συμφωνία για το χρέος και ελπίζω ότι αυτό θα γίνει πριν το τέλος του χρόνου».
Η νέα έκθεση του ΔΝΤ
Την ίδια ώρα, η πλευρά του ΔΝΤ, σε νέα έκθεση που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα, έρχεται να «ανακατέψει την τράπουλα» - πάντα στο ίδιο αντιλαϊκό τραπέζι - εντοπίζοντας τεράστιες «αποκλίσεις» από τους στόχους για τα αιματοβαμμένα πρωτογενή πλεονάσματα των κρατικών προϋπολογισμών, σε μια εξέλιξη που αποτελεί την προαναγγελία του επόμενου κύκλου αντιλαϊκής κλιμάκωσης.
Ειδικότερα, με την έκθεση του «Δημοσιονομικού Παρατηρητηρίου» (Fiscal Monitor), το ΔΝΤ προβλέπει ότι το 2016 το πρωτογενές πλεόνασμα θα διαμορφωθεί στο 0,1% του ΑΕΠ, έναντι 0,6% που προβλέπει η συγκυβέρνηση στο προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού. Επιπλέον, για το 2017, το ΔΝΤ «βλέπει» το «πλεόνασμα» στο 0,7%, έναντι στόχου 1,8% του ΑΕΠ.
Με βάση τα παραπάνω, το κλείσιμο της «ψαλίδας» με τους στόχους του μνημονίου (και ενώ πλέον έχει θεσμοθετηθεί και ο περιβόητος... «κόφτης»), κατά τις εκτιμήσεις του ΔΝΤ, θα απαιτήσει νέα αντιλαϊκά μέτρα ύψους πάνω από 2 δισ. ευρώ, σε συνέχεια, βέβαια, αυτών που ήδη σχεδιάζει και κλιμακώνει η συγκυβέρνηση για το επόμενο έτος.
Μάλιστα, οι ενδοκαπιταλιστικοί ανταγωνισμοί και η διαπάλη επεκτείνονται σε χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2020, δηλαδή μετά και την τυπική λήξη του τρέχοντος μνημονίου το 2018. Σύμφωνα με το ΔΝΤ, για το 2018 το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού θα διαμορφωθεί στο 1,6% του ΑΕΠ και θα διατηρηθεί στο επίπεδο αυτό έως το 2020, έναντι του στόχου για πλεόνασμα 3,5% (σχεδόν διπλάσιο) που έχει συμφωνηθεί μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ευρωζώνης. Σε αυτόν το χρονικό ορίζοντα, οι «διαφορές» με την Ευρωζώνη εκτοξεύονται μέχρι και τα 3,5 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση!
Σημειώνεται πως το ΔΝΤ προβάλλει τις «αποκλίσεις» από τους αντιλαϊκούς στόχους ως βασικό θέμα σε ό,τι αφορά την απόφαση για την ένταξή του ή μη στο πρόγραμμα χρηματοπιστωτικής στήριξης προς το ελληνικό κράτος.
Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη έκθεση, το ΔΝΤ, σε ρόλο «λαγού», πέρα από τις παρεμβάσεις στα Εργασιακά, προέταξε την «ανάγκη» για «συνοδευτικό» πακέτο αντιλαϊκών μέτρων, όπως η παραπέρα μείωση των σημερινών συντάξεων, η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου για μισθωτούς και συνταξιούχους, όπως και των προνοιακών επιδομάτων, σε συνδυασμό βέβαια με τα μέτρα ενίσχυσης του εγχώριου κεφαλαίου.
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η πλευρά του ΔΝΤ, με άλλη έκθεση που δημοσιοποίησε μέσα στη βδομάδα, συνέπεσε με την Κομισιόν και μάλιστα υπερθεμάτισε σχετικά με τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις για τους ρυθμούς ανάκαμψης στην ελληνική οικονομία. Με την έκθεση του «Δημοσιονομικού Παρατηρητηρίου», όμως, περνάει πλέον στο «ψητό» και εστιάζει στην ανάγκη εφαρμογής και νέων αντιλαϊκών μέτρων, ανεξάρτητα από τους ρυθμούς της ανάκαμψης, ανεξάρτητα και από την όποια διαχείριση και «ελάφρυνση» του κρατικού χρέους. Να σημειωθεί ότι τα «πρωτογενή πλεονάσματα» υπολογίζονται χωρίς τις επιβαρύνσεις που προκύπτουν από τα τοκοχρεολύσια για την εξυπηρέτηση του κρατικού χρέους.

......................................................

Με καθαρό το ταξικό πρόσημο υπέρ του κεφαλαίου, κατατέθηκε στην αρχή της περασμένης βδομάδας στη Βουλή το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2017.
Το περιεχόμενό του, οι προβλέψεις του και τα αντιλαϊκά μέτρα που περιλαμβάνει, αποδεικνύουν ανάγλυφα τον απόλυτα ψευδεπίγραφο χαρακτήρα της «επιχειρηματολογίας» της συγκυβέρνησης περί... «δίκαιης ανάπτυξης», όπως και τον κάλπικο χαρακτήρα της προπαγάνδας της κυβέρνησης, αλλά και συνολικά των αστικών επιτελείων, ότι η επάνοδος σε ρυθμούς καπιταλιστικής ανάκαμψης θα φέρει τάχα ανακούφιση στο λαό.
Πρόκειται για μια ακόμη απάτη ολκής, με στόχο την παραπλάνηση των λαϊκών στρωμάτων και τον εγκλωβισμό τους στα αδιέξοδα της πολιτικής που στοχεύει στη σωτηρία και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Επεκτείνονται τα μόνιμα αντιλαϊκά μέτρα
«Αδιάψευστος μάρτυρας» για τα παραπάνω είναι τα μεγέθη στο προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με τα οποία:
Το ΑΕΠ για το 2017 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 182,3 δισ. ευρώ, με ανάκαμψη 2,7% σε σχέση με φέτος, έναντι ρυθμού υποχώρησης 0,3% το 2016 σε σχέση με πέρσι.
Η πρόβλεψη του προϋπολογισμού για ρυθμό ανάκαμψης 2,7% το 2017 συνοδεύεται από το διπλασιασμό του ύψους των αντιλαϊκών μέτρων, με την περαιτέρω απογείωση των φόρων και των άλλων χαρατσιών σε βάρος των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, ταυτόχρονα βέβαια με το νέο μπαράζ δραστικών περικοπών στα κονδύλια για την κάλυψη ζωτικών λαϊκών αναγκών, όπως για συντάξεις, Πρόνοια κ.ά.
Ειδικότερα:
-- Οι νέες «δημοσιονομικές παρεμβάσεις» για τα έτη 2016 - 2017 υπολογίζονται σε 4 δισ. ευρώ και αποτελούνται από μόνιμα αντιλαϊκά μέτρα με αντίστοιχη απόδοση σε ετήσια βάση από το 2017 και βέβαια για τα επόμενα χρόνια.
-- Από αυτά, ποσά ύψους περίπου 3,1 δισ. ευρώ προέρχονται από τις αυξήσεις των αντιλαϊκών φόρων και περίπου 900 εκατ. ευρώ από τις περικοπές δαπανών, ενώ επιμερίζονται για το 2016 σε 1,39 δισ. ευρώ και για το 2017 σε 2,59 δισ. ευρώ.
Οπως προκύπτει, από το 2017, ακόμα και αν επαληθευτούν οι προβλέψεις για τους ρυθμούς καπιταλιστικής ανάκαμψης (παρά τις εντεινόμενες «αβεβαιότητες» στην Ευρωζώνη και την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία, οι οποίες δεν αφήνουν ανεπηρέαστες την Ελλάδα), η αντιλαϊκή επίθεση θα πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, με σχεδόν διπλασιασμό του ύψους των μέτρων που θα επιβαρύνουν τη λαϊκή οικογένεια σε σχέση με φέτος, κόντρα στην κυβερνητική προπαγάνδα που ισχυρίζεται προκλητικά ότι «τα δύσκολα πέρασαν»...
Σε συνέχεια των αντιλαϊκών φόρων που έχουν ήδη επιβληθεί, οι νέοι ειδικοί φόροι και τα τέλη που θα εφαρμοστούν από 1/1/2017, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν:
-- Ανατιμήσεις ειδικών φόρων σε καύσιμα κίνησης (439 εκατ. ευρώ).
-- Επιβολή τέλους στη σταθερή τηλεφωνία (54,2 εκατ. ευρώ).
-- Αύξηση φόρων σε τσιγάρα, προϊόντα καπνού και στο ηλεκτρονικό τσιγάρο (142 εκατ. ευρώ).
-- Νέος φόρος στον καφέ (62 εκατ. ευρώ) κ.ά.
Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, ο νέος κύκλος της αντιλαϊκής φοροληστείας ξεκίνησε από την 1η Οκτώβρη, με την κατάργηση των επιστροφών φόρου στο αγροτικό πετρέλαιο, ενώ από τις 15/10, με την έναρξη της χειμερινής περιόδου, θα εφαρμοστούν οι νέες τρανταχτές ανατιμήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης της λαϊκής οικογένειας.
Ταυτόχρονα, η φοροληστεία σε βάρος των εργαζομένων και του λαού μέσα στο 12μηνο του 2017 θα πάρει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις από μέτρα που άρχισαν να κλιμακώνονται από το β' εξάμηνο του 2016. Η συνολική πρόσθετη επιβάρυνση από τον ΦΠΑ (24% από 23%) στη διετία (2016 - 2017) φτάνει στα 736 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, από την «αναμόρφωση του κώδικα φορολογίας εισοδήματος» (νέες μειώσεις του αφορολόγητου ορίου για μισθωτούς και συνταξιούχους κ.ά.) προβλέπονται ακόμη 988 εκατ. ευρώ, από τα οποία 772 εκατ. αφορούν στο 2017...
Νέο «σφαγείο» στα προνοιακά επιδόματα
Ως... «αντιστάθμισμα» στην κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης, η συγκυβέρνηση επιχειρεί να διαφημίσει την επέκταση του λεγόμενου «κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης» σε όλη τη χώρα εντός του 2017. Οπως αναφέρεται, έχουν προβλεφθεί πιστώσεις ύψους 760 εκατ. ευρώ, ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού, «παράλληλα αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές εξοικονομήσεις πόρων μόνιμου χαρακτήρα, που θα προέλθουν από την αναμόρφωση του προνοιακού χάρτη».
Αν και για την ώρα η συγκυβέρνηση κρατά κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με το νέο «σφαγείο» που ετοιμάζεται σε συγκεκριμένους κωδικούς, στο προσχέδιο αναφέρεται: «Στην ίδια κατεύθυνση προσανατολίζεται και η σχετική μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας (...) όπου γίνεται εκτενής αναφορά στο υφιστάμενο σύστημα σε επίπεδο παροχών και κοινωνικών δομών». Σε αυτό το πλαίσιο, ενδεικτικά αναφέρονται «ο εξορθολογισμός των παροχών, η ένταξή τους σε σχήμα εγγυημένου εισοδήματος, η καλύτερη στόχευση σε ομάδες του πληθυσμού κ.λπ.».
Στην πραγματικότητα, πίσω από τις γνωστές φράσεις περί... «εξορθολογισμού» και «καλύτερης στόχευσης», οι οποίες και πρέπει να χτυπάνε «καμπανάκια», η αλήθεια είναι ότι τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας αναζητούν το μείγμα των νέων αντιλαϊκών παρεμβάσεων, προκειμένου να επιτευχθούν πρόσθετες «εξοικονομήσεις», που φτάνουν στο 0,5% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση και αντιστοιχούν σε αντιλαϊκά μέτρα ύψους πάνω από 900 εκατ. ευρώ το χρόνο. Τα εν λόγω νέα αντιλαϊκά μέτρα, με πρόσχημα τα ψίχουλα για τη διαχείριση της ακραίας φτώχειας, αναμένεται να εξειδικευθούν το επόμενο διάστημα.
Είναι φανερό το γεγονός ότι η προβλεπόμενη καπιταλιστική ανάκαμψη πηγαίνει χέρι χέρι με την κατακρεούργηση των συντάξεων, την εξάπλωση της κατάργησης του ΕΚΑΣ για τους χαμηλοσυνταξιούχους, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για αγρότες και αυτοαπασχολούμενους.
Νέα προκλητικά προνόμια για το κεφάλαιο
Την ίδια ώρα, σχετικά και απόλυτα, ο ταξικός προσανατολισμός και η αναδιανομή πλούτου σε όφελος του εγχώριου κεφαλαίου διαπερνούν έναν προς έναν και όλους μαζί τους κωδικούς του νέου κρατικού προϋπολογισμού.
Μεταξύ άλλων:
Η κρατική δαπάνη για τη στήριξη του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μέσω του εθνικού σκέλους διογκώνεται κατά 250 εκατ. ευρώ, στο 1 δισ. ευρώ (από 750 εκατ. το 2016). Και, βέβαια, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η νομοθετική ρύθμιση για το δημοσιονομικό «κόφτη» εξαιρεί ρητά και κατηγορηματικά το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των κρατικών προϋπολογισμών, το οποίο αποτελεί ένα ακόμη αποφασιστικό εργαλείο στήριξης των καπιταλιστών, την ίδια στιγμή που στο στόχαστρο μπαίνουν δαπάνες που αφορούν λαϊκές ανάγκες.
Την ίδια ώρα, το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού προβλέπει νέες φορολογικές απαλλαγές, ύψους 20,4 εκατ. ευρώ, για τις ισχυρές επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο νέο λεγόμενο «αναπτυξιακό νόμο».
Μάλιστα, την περασμένη βδομάδα το υπουργείο Οικονομίας ανακοίνωσε την άμεση ενεργοποίηση των πρώτων παρεμβάσεων μέσω του «αναπτυξιακού νόμου», που έρχεται να «κουμπώσει» με τις ειδικές προβλέψεις για το 2017. Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται οι απλόχερες φοροελαφρύνσεις, απαλλαγές και κάθε είδους «διευκολύνσεις», ταυτόχρονα, βέβαια, με τις κρατικές επιδοτήσεις στο ύψος της επένδυσης, επιδοτήσεις για την κάλυψη του λεγόμενου «μισθολογικού κόστους» των επιχειρηματικών ομίλων και την επιδότηση των επιτοκίων για τα τραπεζικά δάνεια με τα οποία θα συμπληρωθούν τα απαιτούμενα κεφάλαια. Παράλληλα, ειδική μέριμνα επιφυλάσσεται για τις «στρατηγικού χαρακτήρα» επενδύσεις, καθώς και για τις κρατικές ενισχύσεις σε «δίκτυα» επιχειρηματικών ομίλων και ισχυρών επιχειρήσεων που θα ενταχθούν σε ενιαίο επιχειρηματικό σχήμα.
Επιθετικές προσφορές στους επιχειρηματικούς ομίλους
Τα παραπάνω μέτρα υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων, βέβαια, έρχονται να «κουμπώσουν» με τις δεκάδες νέες αντιλαϊκές παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στη δεύτερη «αξιολόγηση» του μνημονίου, οι οποίες είναι βγαλμένες από τα «κιτάπια» του κεφαλαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, πέρα από το ζήτημα των νέων χτυπημάτων στα Εργασιακά, τα οποία βρίσκονται στο επίκεντρο της δεύτερης «αξιολόγησης», η «επόμενη μέρα» του κεφαλαίου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει το νέο νόμο για την «εφοδιαστική αλυσίδα» (logistics), τις «απελευθερώσεις» στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, τις διαδικασίες για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων, τον νέο κανονισμό για παροχή υπηρεσιών ύδρευσης (συνδέεται με τις ιδιωτικοποιήσεις στον κλάδο), τον «οδικό χάρτη» για την πλήρη «απελευθέρωση» επαγγελμάτων (μηχανικοί), νέα νομοθεσία για την «κινητικότητα» στο δημόσιο τομέα κ.ά.
Ως προς αυτό, χαρακτηριστικά είναι τα όσα δρομολογούνται για το επόμενο διάστημα από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας. Μεταξύ αυτών:
Νέο κανονιστικό πλαίσιο για την «ταχεία και αποτελεσματική» εξωδικαστική ρύθμιση του συνολικού χρέους (δημόσιου και ιδιωτικού) των «βιώσιμων» επιχειρήσεων. Το συγκεκριμένο ζήτημα συνδέεται, βέβαια, με τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων και μάλιστα σε συνδυασμό και με ρυθμίσεις χρεών στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία από «βιώσιμες» επιχειρήσεις.
Η νέα νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να βασίζεται στο πάγωμα τμήματος των οφειλών, στη μεταφορά τους στο μέλλον (10 - 20 χρόνια και ανάλογα με τις δυνατότητες της επιχείρησης) και στη μελλοντική, αλλά με αυστηρές προϋποθέσεις και κατά περίπτωση, διαγραφή χρεών. Ουσιαστικά, με το εν λόγω σχέδιο, επιδιώκεται, σε πρώτη φάση, το γρήγορο «ξεσκαρτάρισμα» του τεράστιου όγκου των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, δίνοντας ελπίδες επιβίωσης μόνο σε εκείνες τις «προβληματικές» επιχειρήσεις που κρίνεται ότι μπορεί να αντεπεξέλθουν στην κούρσα της ανταγωνιστικότητας.
Νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, καθώς και για τις συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή για την εκχώρηση κρατικών υποδομών για εκμετάλλευση από τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Αναθεώρηση του νόμου για τις συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και θεσμική και οργανωτική αναβάθμιση της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομίας.
Αναθεώρηση των νομοθετικών ρυθμίσεων για τις στρατηγικές επενδύσεις, ώστε «να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων». Το εν λόγω μέτρο έρχεται να «κουμπώσει» με τον νέο «αναπτυξιακό νόμο». 
http://www.rizospastis.gr/ 

ΠΡΕΖΑ TV
10-10-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: