Τετάρτη, Νοεμβρίου 01, 2017

Σπιρτζης vs Taxibeat (Beat)

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Επίθεση στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη, εξαπέλυσε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την χθεσινή παρουσίαση του πολυνομοσχεδίου για τις αλλαγές στον κλάδο των ταξί. Μείζον πολιτικό ζήτημα για την ΝΔ και τον πρόεδρο της, εγείρει η ανοιχτή και ξεκάθαρη στήριξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εταιρεία Beat, επεσήμανε ο Χρ. Σπίρτζης. Νωρίτερα είχε αφήσει αιχμές ότι στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας Beat περιλαμβάνονται εξωχώριες εταιρίες του Παναμά αλλά και των Βρετανικών Παρθένων Νήσων. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι δεν είναι παράνομη η πρακτική μιας εταιρείας να έχει μέτοχο που είναι εξωχώρια εταιρία. Ομως έστρεψε τα βέλη της κριτικής του στον πρόεδρο της ΝΔ για την στήριξη στην Beat.

«Μπαίνει ένα θέμα όταν ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρία που στην μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων. Είναι πολιτικό θέμα εάν υπάρχουν εταιρείες διαμεσολάβησης χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ στη χώρα, εάν θέλουμε να στηρίξουμε αυτήν την επιχειρηματικότητα» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης ανοίγοντας επί της ουσίας εκ νέου το μέτωπο με την Beat.
Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τα ταξί και τις εταιρίες διαμεσολάβησης, ο υπουργός διευκρίνισε πως «δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες εταιρίες αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι η εταιρία από το ξεκίνημά της έχει έδρα στο Λονδίνο, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει θυγατρική αλλά υποκατάστημα και αναρωτήθηκε τι έμεινε από τα 43 εκατομμύρια ευρώ από την πώλησή της στην Ελλάδα. Ο ίδιος δήλωσε ότι λατρεύει τη Βeat για την καινοτομία της αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα».
Κάλεσε μάλιστα, την Beat αλλά και τις υπόλοιπες εταιρίες διαμεσολάβησης να προσέλθουν σήμερα ή αύριο για διάλογο επί του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί προσκομίζοντας όμως τις φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων τριών ετών αλλά και το καταστατικό των εταιριών τους, τη μετοχική τους σύνθεση, τη νόμιμη εκπροσώπηση, την έδρα και τον αριθμό ΓΕΜΗ.
Κάνοντας μια σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο, το Έθνος εντόπισε στο τελευταίο δημοσιευμένο μετοχολόγιο της εταιρίας (προ της πώλησης στην Daimler) τρεις εταιρίες με έδρες σε φορολογικούς παραδείσους: Την Luminar Global Limited με έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και τις Anfi Investments Corp και Arbutus Development με έδρα τον Παναμά. Εντόπισε επίσης και ένα κυπριακό Fund, με μεγάλο πακέτο μετοχών, το οποίο διαχειρίζονταν δικηγόροι της Ελβετίας, χωρίς να φαίνεται ποιοι μετέχουν σε αυτό.

Από την πλευρά του ο ιδρυτής της Beat, Νίκος Δρανδάκης με τον οποίο επικοινώνησε το «Εθνος» επεσήμανε ότι «μετά την εξαγορά οι μέτοχοί μας είναι 100% η Daimler» προσθέτοντας ότι προ της εξαγοράς «το 56% της εταιρίας ανήκε σε μένα και 25 υπαλλήλους και το υπόλοιπο ποσοστό σε θεσμικούς επενδυτές πολλοί εκ των οποίων ήταν από την Ελλάδα και την Κύπρο. Πρόκειται για μια κανονική και νόμιμη εταιρία πέρα από το κυνήγι μαγισσών». Ερωτηθείς για την εταιρία με έδρα τις Παρθένους Νήσους σημείωσε ότι κατείχε ποσοστό 0,5%.
Χαρακτήρισε «συκοφαντίες» όσα ειπώθηκαν από τον κ. Σπίρτζη συμπληρώνοντας πως «ο κ. Σπίρτζης επαναφέρει το τεκμήριο της ενοχής, ενώ μέχρι τώρα ίσχυε το τεκμήριο της αθωότητας». Ο ίδιος τονίζει ότι θα προσέλθει στη συνάντηση με τον υπουργό αλλά μόνο για να συνομιλήσει για τις διατάξεις του νομοσχεδίου: «Δε θα προσκομίσω κανένα από τα στοιχεία που ζητήθηκαν. Η εταιρία είναι πεντακάθαρη. Για όλα τα μας τα οικονομικά στοιχεία είναι ενήμερες οι φορολογικές αρχές».
Βάσει των διατάξεων του νομοσχεδίου, οι εταιρίες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου με ΕΔΧ και ΕΙΧ αυτοκίνητα θα πρέπει να αδειοδοτηθούν και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη των εσόδων από την άσκηση δραστηριότητας βάσει της φορολογικής νομοθεσίας.
Η άδεια εκδίδεται εντός τριάντα ημερών και απαιτεί:
Αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου.
Σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον 2 μηνών αποκλειστικά με τουλάχιστον 3 οχήματα δημοσίας χρήσης.
Επικυρωμένα αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με οδηγούς κατόχους ειδικής επαγγελματικής άδειας.
Παράβολο δημοσίου 1.000 ευρώ
Στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι η διαμεσολάβηση για την άσκηση μεταφορικού έργου είναι κύρια δραστηριότητα όταν επηρεάζει την τιμή της υπηρεσίας (προσφορές κλπ που αλλάζουν το καταβαλλόμενο ποσό από τον καταναλωτή) και όταν επηρεάζει κρίσιμες πτυχές της υπηρεσίας μεταφοράς (προδιαγραφές αυτοκινήτων, καθορισμός διαδρομών, κλπ).
Επισημαίνεται ότι τα έσοδα των εταιρειών φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον οδηγό και διαφορετικά για τον επιβάτη, ένα για κάθε διαμεσολάβηση.
Θα τηρείται ψηφιακο μητρώο εταιρίας, οχημάτων και οδηγών, ενώ προβλέπονται και κυρώσεις στην περίπτωση παράβασης του νόμου. Συγκεκριμένα προβλέπεται:
Πρόστιμο 50.000 ευρώ στο φορέα διαμεσολάβησης και σε περίπτωση υποτροπής χρηματική ποινή 100.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας.
Αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια στον οδηγό που στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας.
Πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ ανά όχημα στους κύριους οχημάτων που εκτελούν παράνομα έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση υποτροπής το ποσό διπλασιάζεται.
Για χρήση οχήματος χωρίς σύμβαση ή δήλωσή του στο Μητρώο, αφαίρεση της άδειας για 2 χρόνια και απαγόρευση των υπευθύνων του φορέα διαμεσολάβησης να ιδρύσουν άλλον.
Σε περίπτωση λειτουργίας εταιρίας διαμεσολάβησης χωρίς άδεια ή ανάκλησής της, η αρμόδια υπηρεσία κοινοποιεί τη σχετική απόφαση επιβολής προστίμου στην υπηρεσία δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος για τη διακοπή λειτουργίας του ιστοσελίδας του φορέα.
Η πρακτική της αξιολόγησης των οδηγών από τους επιβάτες μπορεί να συνεχιστεί ύστερα από σχετική άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Αντιδράσεις, πάντως, αναμένεται να προκαλέσει και η παράταση στην κυκλοφορία που δίνεται στα ταξί έως το 2020 λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης αλλά και της μηδενικής παραγωγής αυτοκινήτων στη χώρα μας.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

.........................
Τι απαντάει η Beat στην τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, για την έδρα της εταιρείας και τις εισφορές της

"Με ιδιαίτερο προβληματισμό παρακολουθήσαμε τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, καθώς και τη δημοσιοποίηση σχολίων και εκτιμήσεων, στο περιθώριο παρουσίασης του Νομοσχεδίου Ρυθμίσεων Θεμάτων Μεταφορών, που αφορά και στη διαμεσολάβηση μεταφορικού έργου" αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η BEAT και συνεχίζει: 
Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα θέματα, ώστε να μην υπάρχει κανένα σημείο που να μπορεί να τύχει παρερμηνείας ή λανθασμένης εκτίμησης.  
Η Beat ανήκει κατά 100% στη γερμανική τεχνολογική εταιρία Intelligent Apps, η οποία αποτελεί και τον μοναδικό μέτοχό της. Οποιαδήποτε άλλη αναφορά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η Beat αποτελεί επιχείρηση η οποία ξεκίνησε από την Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε αυτή, διαθέτει σαφή νομική υπόσταση και πληροί απαρέγκλιτα όλες τις προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. 
Η Beat όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλά έχει καταβάλει ποσό 5 εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Στην Ελλάδα. Αυτό είναι μετρημένο και αδιαμφισβήτητο. Έχει ελληνικό ΑΦΜ, υπάγεται στη ΦΑΕ Αθηνών, καταβάλει όλους τους νόμιμους φόρους και εισφορές, σεβόμενη πλήρως την ελληνική φορολογική και εργασιακή νομοθεσία.
Πριν από την εξαγορά, το 50% των μετοχών της ανήκε στους εργαζόμενους, που την εμπνεύστηκαν, τη δημιούργησαν και την ανέπτυξαν, στους ανθρώπους που πίστεψαν στην ιδέα και την προοπτική της. Το υπόλοιπο 50% ανήκε σε έλληνες και ξένους επενδυτές, κατά την απολύτως συνήθη και διεθνή πρακτική των εταιρειών start up που προσελκύουν μικρά κεφάλαια από πολλούς επενδυτές για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Σε μια εποχή που όλες οι εταιρείες αποσύρονταν από την Ελλάδα η ΒΕΑΤ επέλεξε, όχι μόνο να μείνει στην Ελλάδα, αλλά και να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσελκύοντας επενδύσεις. 
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, όλοι οι μέτοχοι είναι υπόχρεοι φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, όπως προβλέπει η φορολογική νομοθεσία του κράτους.
Επιπρόσθετα, η Beat έχει φέρει στην Ελλάδα επενδύσεις 8 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατομμύρια κατά την τρέχουσα χρονιά.
Έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα -20 εκατομμυρίων ευρώ- που αφορά την έρευνα και την καινοτομία για τα επόμενα 2 χρόνια, εάν φυσικά το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της το επιτρέψει.
Η Beat δεν είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου. Δεν διαθέτει ούτε ταξί ούτε mini buses ούτε πούλμαν. Απλώς διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και πελάτη. Διευκολύνει δηλαδή και την ποιότητα της εργασίας των οδηγών, αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών.
Η Beat συνεργάζεται κατ΄αποκλειστικότητα με επαγγελματίες αυτοκινητιστές Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ), με σεβασμό στην κείμενη νομοθεσία και με ξεκάθαρους όρους και κανόνες, που προάγουν τον επαγγελματισμό και την πελατοκεντρική προσέγγιση.
Η Beat δεν εισπράττει το κόμιστρο, αλλά ο ίδιος ο οδηγός. Τα χρήματα μένουν στην ελληνική οικονομία.  
Η Beat δεν παρεμβαίνει στο κόμιστρο, αυτό ορίζεται και ελέγχεται από το κράτος.
Η εταιρία μας συμβάλλει έμπρακτα στην οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη της Ελλάδας, καθώς απασχολεί 100 εργαζόμενους στην Αθήνα, εκ των οποίων 60 μηχανικούς πληροφορικής, προσφέροντας απολαβές και εργασιακό περιβάλλον υψηλής ποιότητας.
Εκτιμούμε ότι δεν έχει υπάρξει πλήρης και αντικειμενική πληροφόρηση των αρμοδίων. Γι αυτό και πιστεύουμε ότι στην αποψινή συνάντηση, που έχει προγραμματισθεί στο Yπουργείο, θα μπορέσει να αποκατασταθεί η αλήθεια.
Η Beat στηρίζει την προσπάθεια ρύθμισης και εκσυγχρονισμού της αγοράς, την οποία ορθώς επιχειρεί το Υπουργείο. Το έχουμε κάνει ενεργά εξάλλου και σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό, όπου συμβάλλαμε στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς και λειτουργικού ανταγωνισμού προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, των ανθρώπων που παρέχουν το μεταφορικό έργο, αλλά βεβαίως και των εκατομμυρίων χρηστών.
Δεν είμαστε απλώς έτοιμοι να συμβάλουμε στη δημόσια διαβούλευση, αλλά έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις ουσιαστικού εκσυγχρονισμού και βέλτιστων πρακτικών, ώστε το νέο πλαίσιο να είναι λειτουργικό, αλλά και βιώσιμο. Χωρίς αχρείαστη γραφειοκρατία που προκαλεί ασφυξία σε κάθε προσπάθεια καινοτομίας.  Χωρίς να πλήττονται οι χιλιάδες επαγγελματίες που συνεργάζονται. Χωρίς να επηρεάζει την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών, για τις οποίες η Βeat αγαπήθηκε από το επιβατικό κοινό.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: