Εργαλείο διαρκούς εκφοβισμού των εργαζομένων αποτελεί η αποκαλούμενη μέθοδος «mystery shopper» («μυστικός πελάτης») που χρησιμοποιούν μια σειρά επιχειρήσεις και στη χώρα μας, μεταξύ αυτών και η Εμπορική Τράπεζα...
Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που αναλαμβάνουν και προσφέρουν υπηρεσίες τέτοιου είδους σε άλλες επιχειρήσεις. Δηλαδή, προσλαμβάνουν άτομα και τα μαθαίνουν να υποδύονται τους «πελάτες» σε διάφορες επιχειρήσεις, για να «αξιολογούν» πόσο εξυπηρετικοί και φιλικοί είναι οι εργαζόμενοι, πόσους μόνιμους πελάτες προσελκύουν και εξασφαλίζουν για την επιχείρηση. Επιδίωξή τους είναι δηλαδή οι εργαζόμενοι να βρίσκονται διαρκώς «στην τσίτα»,
για να αυξάνουν τα κέρδη των εργοδοτών.
Μια από τις εταιρείες που προσφέρει υπηρεσίες «μυστικού πελάτη» είναι και η DATA RC. Σύμφωνα με όσα η ίδια αναφέρει στην ιστοσελίδα της, τις υπηρεσίες της χρησιμοποιούν επιχειρήσεις όπως: η «Lion Hellas», η «Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης», η «Intersport», η «Glou», η «Dur», η «AdidasHellas», η Ελληνική Τράπεζα, τα σούπερ-μάρκετ ΚΡΟΝΟΣ, η «Diesel Hellas», η «Mercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ» και άλλες. Αλλά και επιχειρήσεις όπως οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», η ΤΡΑΜ ΑΕ, ο ΟΣΕ. Τη μέθοδο του «μυστικού πελάτη» έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες επιχειρήσεις (όπως τα Lidl ,Multirama κ.α)...ενώ πανεπιστημιακό ίδρυμα έχει στείλει φοιτητές να κάνουν πρακτική άσκηση με αυτό ακριβώς το αντικείμενο «εργασίας»!Το "μεγαλο κεφαλαιο" ξερει καλά ότι οι μισθοί πείνας, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, ο διαρκής φόβος της ανεργίας και η εργοδοτική τρομοκρατία δεν μπορούν να αποτελούν κίνητρα που θα κάνουν ένα εργαζόμενο να είναι φιλικός και πρόσχαρος, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Τους αρκεί όμως να φαίνονται - και ας μην είναι - για τις ανάγκες της «ανταγωνιστικότητας». Γι' αυτό και σκαρφίστηκε αυτή τη μέθοδο - μία από τις πολλές - ώστε να τους εξαναγκάσει να είναι και «φιλικοί» και «πρόσχαροι». Με το «μυστικό πελάτη» οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κάθε πελάτη ως κάποιον που μπορεί να είναι «μυστικός πελάτης» και με το φόβο ότι μπορεί να «αξιολογηθούν» αρνητικά, υποτάσσονται πλήρως στις εντολές της εργοδοσίας...
Τα σχολια,δικα σας...
ΠΡΕΖΑ TV
11-1-2009
Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που αναλαμβάνουν και προσφέρουν υπηρεσίες τέτοιου είδους σε άλλες επιχειρήσεις. Δηλαδή, προσλαμβάνουν άτομα και τα μαθαίνουν να υποδύονται τους «πελάτες» σε διάφορες επιχειρήσεις, για να «αξιολογούν» πόσο εξυπηρετικοί και φιλικοί είναι οι εργαζόμενοι, πόσους μόνιμους πελάτες προσελκύουν και εξασφαλίζουν για την επιχείρηση. Επιδίωξή τους είναι δηλαδή οι εργαζόμενοι να βρίσκονται διαρκώς «στην τσίτα»,
για να αυξάνουν τα κέρδη των εργοδοτών.
Μια από τις εταιρείες που προσφέρει υπηρεσίες «μυστικού πελάτη» είναι και η DATA RC. Σύμφωνα με όσα η ίδια αναφέρει στην ιστοσελίδα της, τις υπηρεσίες της χρησιμοποιούν επιχειρήσεις όπως: η «Lion Hellas», η «Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης», η «Intersport», η «Glou», η «Dur», η «AdidasHellas», η Ελληνική Τράπεζα, τα σούπερ-μάρκετ ΚΡΟΝΟΣ, η «Diesel Hellas», η «Mercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ» και άλλες. Αλλά και επιχειρήσεις όπως οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», η ΤΡΑΜ ΑΕ, ο ΟΣΕ. Τη μέθοδο του «μυστικού πελάτη» έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες επιχειρήσεις (όπως τα Lidl ,Multirama κ.α)...ενώ πανεπιστημιακό ίδρυμα έχει στείλει φοιτητές να κάνουν πρακτική άσκηση με αυτό ακριβώς το αντικείμενο «εργασίας»!Το "μεγαλο κεφαλαιο" ξερει καλά ότι οι μισθοί πείνας, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, ο διαρκής φόβος της ανεργίας και η εργοδοτική τρομοκρατία δεν μπορούν να αποτελούν κίνητρα που θα κάνουν ένα εργαζόμενο να είναι φιλικός και πρόσχαρος, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Τους αρκεί όμως να φαίνονται - και ας μην είναι - για τις ανάγκες της «ανταγωνιστικότητας». Γι' αυτό και σκαρφίστηκε αυτή τη μέθοδο - μία από τις πολλές - ώστε να τους εξαναγκάσει να είναι και «φιλικοί» και «πρόσχαροι». Με το «μυστικό πελάτη» οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κάθε πελάτη ως κάποιον που μπορεί να είναι «μυστικός πελάτης» και με το φόβο ότι μπορεί να «αξιολογηθούν» αρνητικά, υποτάσσονται πλήρως στις εντολές της εργοδοσίας...
Τα σχολια,δικα σας...
ΠΡΕΖΑ TV
11-1-2009
14 σχόλια:
Όλα για το κέρδος.Ποιός εργαζόμενος μπορεί ν'αντιδράσει;Πού είναι οι εργατοπατέρες,τα σωματεία,η επιθεώρηση εργασίας;Παντού τα ίδια κάνουν όλοι τους.
τον "μυστικο σχολιαστη" η τον "μυστικο μπλογκερ" τον ξερεις?
LoooL
BTW, η σωστη μεταφραση του ορου "mystery shopper" ειναι "χαφιες"!!
για να ξερουμε για τι πραμα μιλαμε!
Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον μια 20ετία στο εξωτερικό. Δεν είναι κάτι καινούργιο.
Φίλε ΠΡΕΖΑ αυτό που αναφέρεις δεν είναι καινούριο. Υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα και γίνεται σε όλες τις μεγάλες εταιρίες - συνήθως αλυσίδες καταστημάτων. Το ειρωνικό της όλης υπόθεσης είναι ότι τα παιδια που υποδύονται τους πελάτες είναι και αυτά στην ουσία άνεργοι. Είναι παιδία απόφοιτοι πανεπιστημίων και ΤΕΙ που δεν βρίσκουν δουλεία και αναγκάζονται να κάνουν περιοδικά και τετοιες δουλείες.
Πολλές φορες μάλιστα οι εκθέσεις που γράφουν (reports) είναι απλά ψεύτικα γιατί ποτέ δεν πηγαίνουν στο κατάστημα που τους έχουν αναθέσει...
Αφού δεν υπάρχει Κράτος τι αποτελέσματα ψάχνετε;
Μήπως θα πρέπει να επισκεφτείτε οίκους ανοχής;;;
Exw tin entypwsi oti ola auta einai dika sou logia kai malista logia tou aera! Xwris apodeikseis kai tekmiria den mporeis na les oti theleis!Alla kai pali etsi na einai, nai men athlio, alla eimaste ston idiwtiko tomea file. Ekei kanoun oti theloun kai opws theloun oi idioktites kai dieuthyntades! Les kai de ta kseroume auta! Oi ekastote kyverniseis prepei na koitaksoun prwta na veltiwsoun ton Idiwtiko tomea kai meta as koitaksoun kai ton "volemeno" Dimosio tomea!
mofo-3, όντως ισχύει όσα γράφει, δες και από τις εικόνες δηλαδή. Και αν παρατηρήσεις σε μερικά καταστήματα θα δεις βραβεύσεις τύπου πρώτης εικόνας.
ΠΡΕΖΑ εγώ αυτό που έχω να πω είναι το εξης...Σύμφωνοι ότι η εκμετάλευση και ο φόβος για ανεργία είναι στα ύψη. Σύμφωνοι ότι τα πάντα είναι για το κέρδος των καπηταλιστών. Από κει και πέρα όμως το "mystery shopper" δεν το βλέπω ως μία αρνητική κινηση, και εκτός των άλλων θα μπορούσε -δικαιολογημένα- να εφαρμοσθεί και σε οποιαδήποτε μικρομεσαία επιχείρηση. Εννοείται ότι όταν προσλαμβάνεις κάποιον, τον προσλαμβάνεις για να δουλεύει. Είναι το πλέον φυσιολογικό να ελέγχεις αν οι εργαζόμενοί σου κάνουν τη δουλειά τους. Και κάνω σωστά τη δουλειά μου δεν σημαίνει μόνο όταν μπαίνει μέσα ο διευθυντής όλα είναι αψογα, αλλά όσες ώρες δουλεύεις, τόσες είσαι σωστός και συνεπής.
Δεν βλέπω λοιπόν καμία αξιοπρέπεια να καταπατείται. Το θέμα το τίθεται εδώ είναι ότι για να ζητάς από κάποιον να είναι τέλειος, πρέπει πρώτα ο ίδιος να είσαι. Και αυτή είναι η ειρωνία του προγράμματος, και η μόνη μου αντίρρηση.
Aυτα που λεει η αστυνομια ..οτι δηθεν παιρνει εντολες και πρατει ειναι τελειως μα τελειως ψεματα...η αληθια ειναι οτι η αστυνομια ειναι ξεχωριστο κρατος ,δηλαδη πρατει οπως θελει και γουσταρει.Επιτα αυτο συμφερει το συστημα ...διοτι η αστυνομια μας το μονο που ξερει καλα εινα να δερνει και να βασανιζει αθωους πολιτες...κατα αλλα εχουμε λεει δημοκρατια..
Ε βεβαια Mofo-3- πρωτα να κοιταμε τον εαυτουλη μας και τα λεφτα που θα μπουν στις τσεπες των διευθυνταδων και μετα να κοιταξουμε το γενικο καλο.Με κατι τετοιους ανθρωπους με ιδεες σα τις δικες σου ενεργει τωσα χρονια η εκαστοτε κυβερνηση και παει η χωρα κατα διαολου...
Ο Mystery shopper είναι πρακτική που ξεκίνησε στη Eurobank όσον αφορά τις Τράπεζες. Με βάση την έκθεση του αξιολογούν (σε μεγάλο βαθμό) τα κατ/τα και κατ΄επέκταση τους υπαλλήλους. Χαμηλή βαθμολογία συνεπάγεται μεταξύ άλλων μη απόδοση bonus για το προσωπικό (συνήθως από € 200 - € 800 το 3μηνο μικτά) και μομφή για τον Δ/ντή του κατ/τος. Οπότε αυτός πιέζει το προσωπικό κλπ....
TO ZOYME ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ. ΠΛΗΘΟΣ ΑΠΟ ΝΕΑΣ ΚΟΠΗΣ ΛΑΜΟΓΙΑ, ΑΛΜΠΑΝΗΔΕΣ, ΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΕΞΙΑ ΚΑΤΑΚΑΘΙΑ, ΜΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 8.000 € ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΕΠΙ 25 ΧΡΟΝΙΑ. ΤΟ ΟΚΤΑΩΡΟ ΗΤΑΝ ΛΕΝΕ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ. ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ......
ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΦΟΒΑΜΑΙ. ΛΥΠΑΜΑΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΦΙΑΛΤΗΣ.
στο παρελθόν ειχα κάνει mystery shopper k θελω να πω πως περα απο το ρουφιανιλικι που είναι σιχαμερο κατα τα άλλα δεν είναι κ τιποτα το τρομερό. ο υπάλληλος σε αυτές τις εταιρειες μπορει να ειναι παραγωγικος μονο αν ειναι χαμογελαστος και προσχαρος στους πελατες δεν χρειαζεται κανενα προσον πως να το κανουμε αν ειναι κατσουφης κ αντικοινωνικος μαλλον δεν κανει γι αυτη τη δουλεια.Απο την μικρη εμπειρια μου θα σας πω πως αυτο καλουμουν να κανω περα απο το να κοιταω ποσο εξυπηρετικοι ειναι οι υπαλληλοι ήταν να βλεπω αν τα προιοντα ειναι σωστα στα ραφια αν το καταστημα ειναι καθαρο και αν προωθουνται σωστα τα προιοντα που θελει η μαμα εταιρεια γιατι τα περισσοτερα καταστηματα ειναι franchise.φανταστειτε να πατε σε ενα καταστημα ηλεκτρονικων και να μην υπαρχει υπαλληλος να σας εξηγησει γιατι αυτη η tv ειναι 1000 εβρα πιο ακριβη απο την αλλη θα πρεπει να ειναι σε θεση να σας βοηθησει να διαλεξτε, ωστοσο το ρουφιανιλικι μπορει να εχει πολλες προεκτασεις κατι που με προβληματιζει κ εμενα
Μολονότι δέν είναι κάτι καινούριο είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει..
που και να αρχίσουν να εμφανίζονται και στην Ελλάδα οι εταιρείες backgroundscreening όπως στο εξωτερικό..δέν ξέρω αν υπάρχουν ήδη
Συγνώμη ρε παίδες, αλλά γιατί το παρουσιάζουμε τόσο κακό το Mystery shopping; Δεν το κατάλαβα.
Οι Mystery shoppers πάνε στα μαγαζιά, υποδύονται τους πελάτες και αξιολογούν τους εργαζόμενους αν εξυπηρετούν όπως θα έπρεπε να εξυπηρετούν. Υπάρχει ειδική βαθμολογία για θέματα από καθαριότητα μέχρι ταχύτητα και ποιότητα εξυπηρέτησης.
Το κακό που είναι σ'αυτό; Ο υπάλληλος που κάνει σωστά τη δουλειά του - απλώς σωστά, δε μίλησε κανείς για υπερβολές - δεν έχει τίποτε να φοβηθεί. Εκείνος που λουφάρει ή είναι αγενής κτλ εκείνος ας πορευτεί με την επιλογή του. Ασυδοσία δηλαδή θέλετε;
Δημοσίευση σχολίου