Τετάρτη, Απριλίου 29, 2009

ΤΡΑΓΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ;;;

Το Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Πειραιά είναι ένα ακόμη παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, με παρά πολλά προβλήματα, παρά τη μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών να το κρατήσουν σε υψηλό επίπεδο.

Στο ΕΕΕΕΚ Πειραιά φοιτούν 120 μαθητές σε 21 τμήματα, αριθμός υπερβολικός για μια μονάδα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Με το νόμο 3699 δίνεται η δυνατότητα εγγραφής στους μαθητές από 12,5 ετών και η φοίτηση μπορεί να παραταθεί και πέραν των 23, με αποτέλεσμα η συνύπαρξη αυτή των μαθητών με μεγάλες διαφορές στην ηλικία να δημιουργεί σοβαρά προβλήματα.

Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο από τη στιγμή που και στο προσωπικό πλειοψηφούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίες. Συγκεκριμένα, καλυμμένες με μόνιμο προσωπικό είναι μόνο 9 οργανικές θέσεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ οι υπόλοιπες (40) καλύπτονται κάθε χρόνο από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, αναπληρωτές ή ωρομίσθιους, καθώς δεν έχουν προκηρυχθεί οργανικές θέσεις. Το καθεστώς αυτό, των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων, εκτός του ότι είναι πέρα για πέρα αντεργατικό για τους ίδιους τους εργαζόμενους, είναι και άκρως αντιπαιδαγωγικό ιδιαίτερα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ με την εναλλαγή κάθε χρόνο των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία δεν μπορεί να διασφαλιστεί μία σταθερή λειτουργία και ένας προγραμματισμός των σχολικών μονάδων.

Χρειάζεται να σημειωθεί ότι το υπάρχον ΕΕΕΕΚ Πειραιά αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες παιδιών ΑμεΑ του Πειραιά καθώς ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν δεν επι­τρέ­πει την εγγραφή νέων μαθητών ΑμεΑ. Υπάρχει ανάγκη άμεσης δημιουργίας και νέας μονάδας ΕΕΕΕΚ.

Η χρηματοδότηση είναι ανύπαρκτη, δεν καλύπτονται τα έξοδα των εργαστηρίων, με αποτέλεσμα το σχολείο να αναγκάζεται να στραφεί σε χορηγούς για την παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού και υλικών.

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί πως τα εργαστήρια όλων των ΕΕΕΕΚ λειτουργούν χωρίς νομικό πλαίσιο και συνεπώς χαρακτηρίζονται παράνομα και κυρίως επικίνδυνα για την ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών για τους παρακάτω λόγους:

δεν προβλέπεται υπεύθυνος εργαστηρίου,
δεν προβλέπεται υπεύθυνος συντήρησης μηχανημάτων και εξοπλισμού,
δεν υπάρχουν προδιαγραφές για τον εξοπλισμό.

Ολα αυτά τη στιγμή που στα μηχανήματα αυτά θα εκπαιδευτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Τέλος, η έλλειψη συγκεκριμένων αναλυτικών προγραμμάτων με τα ανάλογα τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης με βάση τις σύγχρονες κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνικής, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία ανάλογου σχεδιασμού για την ένταξη των παιδιών αυτών στην παραγωγή, έχει σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο των παιδιών ξανά στο σπίτι μετά την όποια εκπαίδευσή τους.

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ,
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ...


ΠΡΕΖΑ TV
29-4-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: