Πέμπτη, Απριλίου 30, 2009

"ΕΞΑΤΑΠΗΣΗ" ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΙΕΑΣ,ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΕΙ...ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ...

Είναι δυνατόν οι επίσημοι φορείς της Πολιτείας να εξαπατούν τους υποψηφίους που δίνουν σκληρή μάχη για μια θέση στα Πανεπιστήμια; Φαίνεται ότι είναι! Γιατί πώς θα μπορούσε να δικαιολογήσει κάποιος σε έναν υποψήφιο, ο οποίος έχει ενημερωθεί από το ΥΠΕΠΘ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τον Οδηγό Σπουδών του ΑΕΙ ή ΤΕΙ, το ότι δεν ισχύουν όσα επίσημα τον είχαν διαβεβαιώσει; Απίστευτο κι όμως... ελληνικό! Ας δούμε τα πράγματα με τη σειρά.

Όταν έδιναν Πανελλαδικές Εξετάσεις και αργότερα όταν συμπλήρωναν το Μηχανογραφικό τους για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, ενημερώθηκαν επίσημα ότι η Σχολή στην οποία επέλεγαν να σπουδάσουν παρείχε επαγγελματικά δικαιώματα. Μερικά χρόνια αργότερα, όταν πήραν πτυχίο ανακάλυψαν ότι είχαν εξαπατηθεί επίσημα καθώς από την έναρξη λειτουργίας τους τα Τμήματα στα οποία φοίτησαν παραμένουν σε κατάσταση ομηρείας. Έτσι, βρίσκονται σε αδιέξοδο όσον αφορά την επαγγελματική τους αποκατάσταση, αφού εκκρεμεί η ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους με αποτέλεσμα να αχρηστεύονται τα πτυχία τους στον επαγγελματικό στίβο.

Έτσι, οι εκατοντάδες σημερινοί φοιτητές και πτυχιούχοι του Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Καλαμάτα αισθάνονται εξαπατημένοι εφόσον όταν με βάση τα μόριά τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις επέλεγαν το Τμήμα είχαν διαβάσει στον Οδηγό Σπουδών του ότι«οι πτυχιούχοι του Τμήματος έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Σύμφωνα με τον Ηλία Παπαδόπουλο, φοιτητή του Τμήματος, η ύπαρξη αυτής της επαγγελματικής διεξόδου έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να αποφασίζουν γύρω στους 80 φοιτητές ετησίως να περάσουν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια της ζωής τους στην Καλαμάτα, διαμονή που συνεπάγεται οικονομική επιβάρυνση διπλάσιου αριθμού γονέων. Ωστόσο στον πρόσφατα διεξαχθέντα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, οι απόφοιτοι του Τμήματος
δεν έγιναν δεκτοί.


Φετος,ενώ το ΥΠΕΠΘ προχώρησε ακάθεκτο στην ίδρυση 16 νέων Τμημάτων ΑΕΙ- ΤΕΙ, παραμένουν χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα πάνω από 20 Τμήματα ΤΕΙ- πολιτικών μηχανικών δομικών έργων, πολιτικών μηχανικών έργων υποδομής, τοπογράφων μηχανικών και μηχανικών γεωπληροφορικής και τοπογραφίας, ειδικότητες που υπολογίζεται ότι έχουν σήμερα περίπου 8.000 έως 10.000 πτυχιούχους. Θολή είναι και η επαγγελματική ταυτότητα των πτυχιούχων του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Πανεπιστημίου Θράκης, του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας καθώς και Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Τα Τμήματα αυτά βγάζουν αποφοίτους που γνωρίζουν τις γλώσσες χωρών της Μεσογείου ή της Βαλκανικής, αλλά δεν έχουν συγκεκριμένη επαγγελματική ταυτότητα. Επίσης, τα Τμήματα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου τα οποία, παρότι έχουν σημαντικό αντικείμενο όπως η Συνεχής Εκπαίδευση και η Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένο ΠΕ. Ως αποτέλεσμα, οι απόφοιτοί τους δεν μπορούν να γίνουν καθηγητές Ειδικής Αγωγής.

Μόλις φέτος, έπειτα από πολλά χρόνια λειτουργίας και κατόπιν μεγάλων πιέσεων, δόθηκε η δυνατότητα στους πτυχιούχους των Τμημάτων Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου της Κρήτης και Μεθοδολογίας της Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ διεκδικώντας θέση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στα Ιωάννινα, περίπου 400 πτυχιούχοι ανακαλύπτουν ότι έχουν και αυτοί επίσημα εξαπατηθεί από το ίδιο το ΥΠΕΠΘ για τις επαγγελματικές προοπτικές που παρέχει το Τμήμα στο οποίο έχουν φοιτήσει. Αναφερόμαστε στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ. 85/2000/ΦΕΚ 72/10-3-2000) ίδρυσης του Τμήματος, οι απόφοιτοί του μπορούν να απασχολούνται ως καθηγητές Εικαστικών Τεχνών (δηλαδή καλλιτεχνικών μαθημάτων) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πριν ακόμη οι υποψήφιοι επιτύχουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ενημερώνονταν από την επίσημη ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (ηλεκτρονικοί οδηγοί Π.Ι.) και την αντίστοιχη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τις διεξόδους και προοπτικές των αποφοίτων του στην αγορά εργασίας:

Δυνατότητα απασχόλησης πτυχιούχων Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων:
οι πτυχιούχοι μπορούν να απασχολούνται ωςκαθηγητές των Εικαστικών Τεχνών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Μέχρι στιγμής, αρκετά χρόνια μετά την ίδρυσή του, οι απόφοιτοι του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ και διορισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΕ,ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ;ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΜΕΣΑ,ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;;;;ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΠΑΤΗ,ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ...
ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ,ΠΟΙΑ Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ;;;;

Χρηστος Κατσικας-Τα Νεα.

ΠΡΕΖΑ TV
30-4-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: