Τρίτη, Ιουλίου 28, 2009

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΙΕΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ...ΑΚΡΩΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΓΚΕΤΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟΥ...

O αποκλεισμός των κοριτσιών από τη δευτεροβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση, με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Μητροπολίτης του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας εκτιμά ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να δούμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία και γυναίκες ιερείς και ζητεί την έναρξη διαλόγου στο ανώτατο επίπεδο, την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο όλων των Ορθοδόξων, προκειμένου να λάβει και η Ορθόδοξη Εκκλησία επισήμως θέση για τη χειροτονία γυναικών, όπως έχουν κάνει οι άλλες Εκκλησίες και οι Προτεσταντικές Ομολογίες.

Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πραιτωρίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας κ. Σεραφείμ αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω, με αφορμή την άρνηση της Εκκλησίας της Ελλάδος να εγγράψει κορίτσια στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια της χώρας, και να θέσει για πρώτη φορά εκ των ένδον στην Ορθόδοξη Εκκλησία το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει πολλές συζητήσεις στην παγκόσμια ορθόδοξη κοινότητα και έντονες αντιδράσεις στους πλέον συντηρητικούς της κύκλους.

«Ποιοι είναι οι θεολογικοί λόγοι που μας εμποδίζουν να είμαστε θετικοί εις το θέμα της χειροτονίας των γυναικών;» διερωτάται ο κυπριακής καταγωγής ιεράρχης και συνεχίζει: «Αν στην εποχή των Αποστόλων η πατριαρχική κοινωνία δεν επέτρεπε τη χειροτονία των γυναικών, όπως και την εξάλειψη της δουλείας, η εποχή μας είναι έτοιμη για την υπέρβαση αυτή με κριτήριο τη βελτίωση της σωτηριολογικής διακονίας της Εκκλησίας μας για τη σωτηρία ψυχών και σωμάτων;». Το άρθρο, που δημοσιεύθηκε από το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea φέρει τον τίτλο «Σχόλια για αποδοχή των γυναικών στα εκκλησιαστικά σχολεία» και ο κ. Σεραφείμ ζητεί τη διεξαγωγή μιας «σοβαρής θεολογικής συζήτησης που θα βοηθήσει τη μέλλουσα να συνέλθει Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδο για την τελική απόφαση στο θέμα της χειροτονίας των γυναικών».

Ακόμη ο κ. Σεραφείμ ανακοινώνει, στο άρθρο του, την πρόθεση της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας να συζητήσει την αναβίωση του θεσμού των διακονισσών, καθώς όπως τονίζει «στον χώρο της Ορθοδόξου Ιεραποστολής, όπου γίνονται κατηχήσεις και βαπτίσεις ενηλίκων γυναικών, άρχισε πάλι να παρουσιάζεται η ποιμαντική ανάγκη για τη διακονία των διακονισσών» , του θεσμού δηλαδή που ήκμασε κατά τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, όταν οι γυναίκες ήταν εγκλωβισμένες στον γυναικωνίτη και οι κληρικοί δεν μπορούσαν να εισέλθουν σε αυτόν. Οι διακόνισσες ήταν αυτές που κατηχούσαν και άλειφαν τις γυναίκες με μύρο κατά τη διάρκεια της βάφτισής τους, ενώ μετέφεραν τη Θεία Κοινωνία στο σπίτι των γυναικών. Υστερα από αυτά, όπως είναι φυσικό, ο κ. Σεραφείμ δηλώνει την αντίθεσή του στην απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος να μην αποδέχεται την εγγραφή κοριτσιών στα εκκλησιαστικά λύκεια και γυμνάσια.

Ε ν τω μεταξύ έφτασε χθες στους μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος η εγκύκλιος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου με την οποία απαγορεύει την εγγραφή κοριτσιών στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια. Στο δισέλιδο έγγραφο, που φέρει τις υπογραφές του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου, των μητροπολιτών που μετέχουν στη ΔΙΣ και του αρχιγραμματέα της, μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Η Ιερά Σύνοδος εκτιμήσασα τα νυν δεδομένα εις τον χώρον της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως (...) και επιθυμούσα όπως διαφυλάξη τον χαρακτήρα των εκπαιδευτικών αυτών μονάδων της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως, ήτοι των Εκκλησιαστικών Γυμνασίων και Λυκείων, ως παραγωγικών σχολών της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν Ελλάδι, έκρινεν ότι η εγγραφή μαθητριών εις τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκειααφ΄ ενός μεν αντίκειται εις τον παραγωγικόν των χαρακτήρα, αφ΄ ετέρου δε θα προκαλέση τοσαύτα και τοιαύτα προβλήματα, ώστε θα καταστή προβληματική η λειτουργία των, και ομοφώνως ήχθη εις την απόφασιν περί μη εγγραφής μαθητριών εις την Δευτεροβάθμιον Εκκλησιαστικήν Εκπαίδευσιν».

Την «πόρτα» για την είσοδο των κοριτσιών και την εγγραφή τους στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια είχε ανοίξει με εγκύκλιό του το υπουργείο Παιδείας. Η εγκύκλιος εστάλη σε όλα τα σχολεία τον περασμένο μήνα, αλλά η άμεση αντίδραση της Ιεράς Συνόδου οδήγησε το υπουργείο Παιδείας σε υπαναχώρηση. Το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής, με ανακοίνωση του, διευκρίνισε ότι η εγγραφή των κοριτσιών θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του μητροπολίτη στην περιοχή του οποίου υπάρχουν εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια.

Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου και η υπαναχώρηση του υπουργείου Παιδείας προκάλεσαν αίσθηση, αλλά και τα πρώτα προβλήματα. Μάλιστα θεωρείται πλέον δεδομένο ότι ο διευθυντής του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Λυκείου της Βόρειας Ελλάδας που δέχθηκε τις πρώτες πέντε αιτήσεις υποψηφίων μαθητριών θα τις απορρίψει, καθώς ούτε ο ίδιος ούτε ο μητροπολίτης της περιοχής θα ήθελαν να έρθουν σε ρήξη με την Ιερά Σύνοδο.

ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΩΣ ΙΕΡΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝΤΡΕΣ;;;
ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΙΕΡΑΡΧΗΘΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ Ή Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;;;
ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΒΑΤΟ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ...;;;;
ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ,ΠΩΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΤΡΑΣ;;;
ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ...ΤΙ ΕΣΤΙ "ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ",ΤΙ "ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ" ΚΤΛ;;;;

ΟΛΗ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ...ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ "ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ",ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΕΓΡΑΨΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ...

ΣΥΝΕΠΩΣ,ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΡΑΜΕΝΑ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥΣ....

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΠΙΣΤΗ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑ,ΟΠΩΣ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ;;;
ΟΙ ΡΑΣΟΦΟΡΕΣ ΤΣΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ,ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ "ΙΕΡΟ" ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΥΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ...ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ...

ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΥΠΟΛΑΤΡΕΙΑ.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ,ΒΡΩΜΑΕΙ ΑΠ'ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΙΑΣΕΙΣ.

ΠΡΕΖΑ TV
28-7-2009

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

GIATI NA AFISOYN GINAIKES APO TIN BRISKOYN MIA XARA METASKI TOYS!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Βρε μαλάκα αφού δε πιστεύεις στο Χριστό τότε γιατί αναρωτιέσαι τί είπε και τί όχι;

Ανώνυμος είπε...

Τελικά εσύ πρέζα είσαι θρησκευόμενος; Πιστεύεις στη χριστιανική θρησκεία;

Ανώνυμος είπε...

ma kala gia ola exete logo?? kai esto komatia na gini na pite tin gnomisas alla prin tin pite den mporite na diavasete ligo keni diathiki, kai akoma kalitera palaia diathiki. pirate dio leksis kai tis kanate simea < papadario kai ekklisia > kai dostou exete gini pio fasistes apo autous pou koroidevete, vrizete asistola tous ieris tin ekklisia
kanete seksistika sxolia gia tous ieris, kata ta alla to pezete prodeutiki. ores ores pragmatika sas diavazo kai sas lipame, to poso mikra fasistakia eiste, to poso den sas kovi sto na min gineste rezili.