Πέμπτη, Αυγούστου 06, 2009

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ.ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΠΑΕΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Επισπεύδει το υπουργείο Παιδείας τον προβλεπόμενο, εκ νόμου, έλεγχο που απαιτείται για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας στα κολέγια -με διπλές επιτόπιες επισκέψεις στις εγκαταστάσεις τους ακόμη και Σαββατοκύριακα- προκειμένου να μην χρειαστεί παράταση της σχετικής προθεσμίας που λήγει στις 31 Αυγούστου, ώστε να δρομολογηθεί, στον ενδεδειγμένο από την κυβέρνηση χρόνο, η έκδοση του επίμαχου Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Από προχθές οι ιδιοκτήτες των «εκπαιδευτηρίων μεταλυκειακής εκπαίδευσης», που αναμένεται να αδειοδοτηθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ειδοποιούνται από την αρμόδια επιτροπή που συγκροτήθηκε στο ΥΠΕΠΘ, για τις ημερομηνίες των επιτόπιων ελέγχων αξιολόγησης (προηγήθηκε η εξέταση των δικαιολογητικών). Ξεκινούν το πρώτο Σαββατοκύριακο μετά τον Δεκαπενταύγουστο (22 και 23 του μηνός) από τη Θεσσαλονίκη -προγραμματίζονται και επισκέψεις σε δύο κολέγια την ίδια ημέρα- και θα συνεχιστούν σε Αθήνα, Πάτρα, Λάρισα, Κέρκυρα και Ηράκλειο.

Εκτιμάται πως από τα 33 κολλέγια (39 συνολικά, συμπεριλαμβανομένων παραρτημάτων τους), των οποίων η ίδρυση ανακοινώθηκε στις 29 Ιουλίου, δεν πρόκειται να εξασφαλίσουν την άδεια λειτουργίας περισσότερα από 25, καθώς από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων, που προς το παρόν θα μείνουν εκτός, διαπιστώθηκε εκ των προτέρων ανεπάρκεια υποδομών.

Πάντως, ακόμη και εάν καθυστερήσει κατά τι η ολοκλήρωση του τυπικού επιτόπιου ελέγχου, απευκταίο ενδεχόμενο για το ΥΠΕΠΘ, από τις διοικήσεις των κολεγίων εικάζεται πως θα λάβουν εγκαίρως τις άδειες λειτουργίας, ώστε να μην προκύψει πρόβλημα στις εγγραφές -η σχετική προθεσμία λήγει στα μέσα Οκτωβρίου ενώ στο δεύερο 15θήμερο του μήνα ξεκινούν και τα μαθήματα.

Στο μεταξύ, στις 21 Αυγούστου λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις αδειών ίδρυσης που αφορά στα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών (υπολογίζονται σε 5.000), ωστόσο, οι σχετικές πληροφορίες αναφέρουν, πως παρά την ευνοϊκή τροποποίηση για την αδειοδότησή τους (μειώθηκε στις 10.000 ευρώ από 100.000, όπως προέβλεπε ο νόμος Στυλιανίδη, το ποσό της εγγυητικής επιστολής που οφείλουν να καταθέσουν) εκδήλωση ενδιαφέροντος προκύπτει μέχρι στιγμής από μικρό ποσοστό αντίστοιχων επιχειρήσεων.

Το κανονιστικό σχέδιο της κυβέρνησης στο θέμα των κολεγίων εισέρχεται στην κρίσιμη τροχιά του, αφού μετά την άδεια λειτουργίας που επίκειται να χορηγηθεί σε όσα «εκπαιδευτήρια μεταλυκειακής εκπαίδευσης» κριθεί πως ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές, ακολουθεί υποχρεωτικά, η έκδοση του επίμαχου Π.Δ. περί αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Πρακτικά, το εγχείρημα αφορά την ενσωμάτωση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας (36/2005) στο εθνικό δίκαιο, στην οποία οφείλει η χώρα μας να προχωρήσει άμεσα, καθώς απειλείται με υψηλά πρόστιμα για την περαιτέρω καθυστέρηση, μετά την τελευταία καταδίκη της από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, στις αρχές του περασμένου Ιουλίου (για τρίτη φορά κατά τη διάρκεια των τελευταίου
οκταμήνου μετά την παραπομπή της).

Δεδομένο, που αξιοποιείται τόσο από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας όσο και από έτερους κυβερνητικούς παράγοντες στη βάση του αναπόφευκτου, προς όφελος της επίσπευσης της διαδικασίας.

Υπενθυμίζεται πως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με την αμέσως προηγούμενη απόφασή του (την εξέδωσε τον περασμένο Φεβρουάριο) διευκόλυνε οιονεί τους απαιτούμενους χειρισμούς, καθώς έκρινε πως τα διπλώματα μπορούν να αναγνωριστούν ακόμη και εάν τα κολέγια που τα χορηγούν -στη βάση της συμφωνίας δικαιόχρησης με πανεπιστήμια του εξωτερικού -θεωρούνται επιχειρήσεις και όχι εκπαιδευτήρια. Υπενθυμίζεται πως το Π.Δ. αφορά περισσότερους από 25.000 αποφοίτους κολεγίων και 4.000 σπουδαστές.

Πολιτικά, άπτεται της ιδεολογικής τοποθέτησης της Νέας Δημοκρατίας υπέρ της εισαγωγής του ιδιωτικού μοντέλου Ανώτατης Εκπαίδευσης που προσκρούει στη συνταγματική απαγόρευση.
Μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια αναθεώρησης του άρθρου 16 που στην ισχύουσα μορφή του δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας, η μετάλλαξη του παραδοσιακού χάρτη της τριτοβάθμιας, εξελίσσεται σε κυβερνητικό στοίχημα έναντι των κομματικών και ακαδημαϊκών αντιδράσεων.

Στοίχημα που πριμοδοτείται από το σκεπτικό των αποφάσεων της Κομισιόν, αφού κατά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο περιορισμός που υπαγορεύεται από το Σύνταγμα δεν εμποδίζει τη λειτουργία των κολεγίων στη χώρα μας, καθώς αυτά δεν θεωρούνται ελληνικές εκπαιδευτικές μονάδες, παρά ιδρύματα που εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα των κρατών, στα οποία εδρεύουν τα Πανεπιστήμια, με τα οποία συνεργάζονται.

Ρεαλιστικά, από το ΥΠΕΠΘ αναζητείται η πλέον ανώδυνη φόρμουλα εναρμόνισης του κοινοτικού και εθνικού Δικαίου στο πλαίσιο εφαρμογής της οδηγίας (το σχέδιο Π.Δ. ανασύρεται συχνά από το συρτάρι του Α. Σπηλιωτόπουλου, προκειμένου να διαμορφωθεί από το αρμόδιο επιτελείο στην τελική του μορφή), παράλληλα από την κυβέρνηση μελετάται προσεκτικά ο χρόνος των σχετικών ανακοινώσεων, καθώς δεν μπορεί να αγνοηθεί το πολιτικό κόστος που εγκυμονεί η έκδοση του προεδρικού διατάγματος.

Και αυτό διότι:

Η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των κολεγίων αποτελεί το οριστικό μέτρο, μετά τις άδειες ίδρυσης και λειτουργίας, νομιμοποίησής τους. Η μετατροπή δε, των συγκεκριμένων εκπαιδευτηρίων σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια με όρους απελευθέρωσης της σχετικής δραστηριότητας -αφού όπως ορίζει η κοινοτική νομοθεσία η Πολιτεία διατηρεί μόνον το δικαίωμα ελέγχου της αντιστοίχησης σπουδών μεταξύ ελληνικού και ξένου ιδρύματος, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης επί των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών (προγράμματα σπουδών, προσόντα διδασκόντων κ.ά.) - δημιουργεί εύφορο έδαφος αντιπολιτευτικής κριτικής. Πολλώ δε μάλλον, που οι πρωθυπουργικές αποφάσεις για τον χώρο των κολεγίων συμπίπτουν με τις προθέσεις αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος στις δύο πρώτες βαθμίδες (δημόσιος διάλογος).

Η ισοτίμηση των διπλωμάτων των κολεγίων με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ προδιαγράφει θύελλα στα αμφιθέατρα, αφού παραδοσιακά και, όπως καταγράφηκε και στο πρόσφατο παρελθόν, η λειτουργία ιδιωτικού ΑΕΙ στην Ελλάδα και μάλιστα στη μεταμφιεσμένη του εκδοχή αποτελεί αιτία πολέμου για τον πανεπιστημιακό χώρο. Οι φοιτητές δηλώνουν σε θέση μάχης, πως δεν θα επιτρέψουν τον ευτελισμό των πτυχίων τους, αντίστοιχα οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι τον διεμβολισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης από αμφιλεγόμενες μονάδες πανεπιστημιακών σπουδών που θα την υποβαθμίσουν.

Οι διαθέσιμες πληροφορίες αναφέρουν πως ως κατάλληλο διάστημα για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος υποδεικνύεται, προς το παρόν τουλάχιστον, από την κυβέρνηση το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου

1) διότι αναμένεται θετική ανταπόκριση από πλευράς κοινής γνώμης που υπολογίζεται πως θα ισοσκελίσει τις αντιδράσεις, αφού ακολούθως της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής (στα τέλη Αυγούστου), η «τακτοποιημένη» περιοχή των κολεγίων θα προσφέρει διέξοδο στους αποτυχόντες των πανελλαδικών,
2) η έναρξη της σχολικής χρονιάς που ξεκινά θορυβωδώς κάθε χρόνο λόγω των προβλημάτων σε διδακτικό προσωπικό και βιβλία ενδέχεται να μονοπωλήσει τα φώτα, προστιθέμενης της ανησυχίας των γονέων των μαθητών για τη νέα γρίπη,
3) η συνδικαλιστική δραστηριότητα φοιτητών και καθηγητών ΑΕΙ δεν οργανώνεται στις απειλητικές, για νόμους και υπουργικές αποφάσεις, διαστάσεις της πριν από τον Οκτώβριο, μετά δηλαδή την επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές και το τέλος της εξεταστικής περιόδου του φθινοπώρου.

ΑΛΛΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ...ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙΡΟ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΨΥΧΗ...ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΟΛΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ ΝΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥΣ.
ΕΙΔΑΤΕ ΠΩΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ,ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ...ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ;;;;

ΠΡΕΖΑ TV
6-8-2009


enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: