Θέμα παραμονής του στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θέτει για μία ακόμη φορά ο γερμανικός όμιλος Τhyssen Κrupp και μάλιστα μεσούσης της προεκλογικής περιόδου.
Η εταιρεία Μarine ΚruppSystemsΕλληνικά Ναυπηγεία, θυγατρική του γερμανικού ομίλου, κατήγγειλε χθες μονομερώς τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο το 2000 και το 2002, οι οποίες αφορούν την κατασκευή τριών υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό άλλων τεσσάρων, συνολικού προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ. Οι λόγοι της καταγγελίας, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η γερμανική πλευρά, είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκκρεμείς πληρωμές προς τα ναυπηγεία και την ΗDW (θυγατρική του γερμανικού ομίλου) που αφορούν τις συμβάσεις αυτές, ύψους 520 εκατ. ευρώ. Στη σχετική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου τής Ελληνικά Ναυπηγεία, δύο από τα μέλη του (Έλληνες) καταψήφισαν την απόφαση της καταγγελίας και αντικαταστάθηκαν αμέσως από έναν πρώην αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος και ευθυγραμμίστηκε με τη γερμανική πλειοψηφία του Δ.Σ.
Σύμφωνα με συνδικαλιστικά στελέχη, η κίνηση αυτή της γερμανικής εταιρείας εντάσσεται στα σχέδιά της που προβλέπουν είτε τη λύση της εξόδου από τον Σκαραμαγκά με πώληση των ναυπηγείων είτε την επαναδιαπραγμάτευση με τη νέα ελληνική κυβέρνηση των όρων παραμονής της στην Ελλάδα. Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, ο μητρικός όμιλος της Τhyssen Κrupp σχεδιάζει εδώ και καιρό την αναδιάταξη των ναυπηγικού του δυναμικού με τη συρρίκνωση των ναυπηγείων που διαθέτει ανά την Ευρώπη 1.400 εργαζόμενοι
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που η γερμανική πλευρά έχει κάνει λόγο για αποχώρησή της από τα ναυπηγεία, στα οποία απασχολούνται 1.400 εργαζόμενοι, ενώ οι κόντρες της με το Ελληνικό Δημόσιο έχουν αποκτήσει εδώ και χρόνια μόνιμο χαρακτήρα. Επίμαχο θέμα οι συγκεκριμένες συμβάσεις, για τις οποίες, παρά τις πολύχρονες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, δεν υπάρχει συμφωνία. Μάλιστα, οι κόντρες αυτές έγιναν περισσότερο περίπλοκες από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε εδώ και αρκετούς μήνες θέμα επιστροφής παράνομων επιδοτήσεων, ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ, που πήραν τα ναυπηγεία πριν από την πώλησή τους στη γερμανική επιχείρηση ΗDW.
Αξιοσημείωτο πάντως στην όλη υπόθεση είναι το γεγονός ότι μέχρι στιγμής ο μεν γερμανικός όμιλος έχει βάλει στα ταμεία του τα 2,2 δισ. ευρώ από το συνολικό κόστος των συμβάσεων, ενώ η ελληνική πλευρά δεν έχει παραλάβει ούτε ένα από τα υποβρύχια του πολυδάπανου αυτού προγράμματος.
Το πρώτο από τα τέσσερα νέας τεχνολογίας υποβρύχια τύπου «Παπανικολής» παραμένει στα ναυπηγεία του Κιέλου, καθώς το ελληνικό υπουργείο Άμυνας επικαλείται τεχνικές ελλείψεις, ενώ η γερμανική πλευρά υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο υποβρύχιο «απέδειξε την απεριόριστη ικανότητά του για όλες τις απαιτούμενες επιδόσεις».
Οπως υποστηρίζει η γερμανική πλευρά, η καταγγελία των συμβάσεων γίνεται επειδή «οι εκκρεμείς σήμερα πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο υπερβαίνουν τα 520 εκατ. ευρώ» και κατά συνέπεια «η συνέχιση των συμβάσεων αυτών για τις δύο εταιρείες δεν είναι πλέον ανεκτή από οικονομικής πλευράς». Η καταγγελία της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία ακολούθησε την καταγγελία εκ μέρους της ΗDW, καθώς η πρώτη απώλεσε τον απαραίτητο για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων κύριο προμηθευτή της τεχνολογίας.
Η ΗDW και τα Ελληνικά Ναυπηγεία σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους ότι για περισσότερο από δύο χρόνια διεξήγαν πολυάριθμες συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση, οι οποίες ωστόσο δεν οδήγησαν σε λύση.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η ΗDW και η Ελληνικά Ναυπηγεία προετοιμάζουν τις περαιτέρω νομικές ενέργειές τους και σκοπεύουν να καταφύγουν σε διαιτησία κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ...
ΧΘΕΣ,ΠΑΝΩ ΑΠΟ 700 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ,ΕΝΩ ΠΛΕΟΝ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ 1400 ΑΤΟΜΑ...
ΝΤΡΟΠΗ.
ΠΡΕΖΑ TV
22-9-2009
Η εταιρεία Μarine ΚruppSystemsΕλληνικά Ναυπηγεία, θυγατρική του γερμανικού ομίλου, κατήγγειλε χθες μονομερώς τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο το 2000 και το 2002, οι οποίες αφορούν την κατασκευή τριών υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό άλλων τεσσάρων, συνολικού προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ. Οι λόγοι της καταγγελίας, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η γερμανική πλευρά, είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκκρεμείς πληρωμές προς τα ναυπηγεία και την ΗDW (θυγατρική του γερμανικού ομίλου) που αφορούν τις συμβάσεις αυτές, ύψους 520 εκατ. ευρώ. Στη σχετική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου τής Ελληνικά Ναυπηγεία, δύο από τα μέλη του (Έλληνες) καταψήφισαν την απόφαση της καταγγελίας και αντικαταστάθηκαν αμέσως από έναν πρώην αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος και ευθυγραμμίστηκε με τη γερμανική πλειοψηφία του Δ.Σ.
Σύμφωνα με συνδικαλιστικά στελέχη, η κίνηση αυτή της γερμανικής εταιρείας εντάσσεται στα σχέδιά της που προβλέπουν είτε τη λύση της εξόδου από τον Σκαραμαγκά με πώληση των ναυπηγείων είτε την επαναδιαπραγμάτευση με τη νέα ελληνική κυβέρνηση των όρων παραμονής της στην Ελλάδα. Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, ο μητρικός όμιλος της Τhyssen Κrupp σχεδιάζει εδώ και καιρό την αναδιάταξη των ναυπηγικού του δυναμικού με τη συρρίκνωση των ναυπηγείων που διαθέτει ανά την Ευρώπη 1.400 εργαζόμενοι
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που η γερμανική πλευρά έχει κάνει λόγο για αποχώρησή της από τα ναυπηγεία, στα οποία απασχολούνται 1.400 εργαζόμενοι, ενώ οι κόντρες της με το Ελληνικό Δημόσιο έχουν αποκτήσει εδώ και χρόνια μόνιμο χαρακτήρα. Επίμαχο θέμα οι συγκεκριμένες συμβάσεις, για τις οποίες, παρά τις πολύχρονες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, δεν υπάρχει συμφωνία. Μάλιστα, οι κόντρες αυτές έγιναν περισσότερο περίπλοκες από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε εδώ και αρκετούς μήνες θέμα επιστροφής παράνομων επιδοτήσεων, ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ, που πήραν τα ναυπηγεία πριν από την πώλησή τους στη γερμανική επιχείρηση ΗDW.
Αξιοσημείωτο πάντως στην όλη υπόθεση είναι το γεγονός ότι μέχρι στιγμής ο μεν γερμανικός όμιλος έχει βάλει στα ταμεία του τα 2,2 δισ. ευρώ από το συνολικό κόστος των συμβάσεων, ενώ η ελληνική πλευρά δεν έχει παραλάβει ούτε ένα από τα υποβρύχια του πολυδάπανου αυτού προγράμματος.
Το πρώτο από τα τέσσερα νέας τεχνολογίας υποβρύχια τύπου «Παπανικολής» παραμένει στα ναυπηγεία του Κιέλου, καθώς το ελληνικό υπουργείο Άμυνας επικαλείται τεχνικές ελλείψεις, ενώ η γερμανική πλευρά υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο υποβρύχιο «απέδειξε την απεριόριστη ικανότητά του για όλες τις απαιτούμενες επιδόσεις».
Οπως υποστηρίζει η γερμανική πλευρά, η καταγγελία των συμβάσεων γίνεται επειδή «οι εκκρεμείς σήμερα πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο υπερβαίνουν τα 520 εκατ. ευρώ» και κατά συνέπεια «η συνέχιση των συμβάσεων αυτών για τις δύο εταιρείες δεν είναι πλέον ανεκτή από οικονομικής πλευράς». Η καταγγελία της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία ακολούθησε την καταγγελία εκ μέρους της ΗDW, καθώς η πρώτη απώλεσε τον απαραίτητο για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων κύριο προμηθευτή της τεχνολογίας.
Η ΗDW και τα Ελληνικά Ναυπηγεία σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους ότι για περισσότερο από δύο χρόνια διεξήγαν πολυάριθμες συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση, οι οποίες ωστόσο δεν οδήγησαν σε λύση.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η ΗDW και η Ελληνικά Ναυπηγεία προετοιμάζουν τις περαιτέρω νομικές ενέργειές τους και σκοπεύουν να καταφύγουν σε διαιτησία κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ...
ΧΘΕΣ,ΠΑΝΩ ΑΠΟ 700 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ,ΕΝΩ ΠΛΕΟΝ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ 1400 ΑΤΟΜΑ...
ΝΤΡΟΠΗ.
ΠΡΕΖΑ TV
22-9-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου