ΟΠΩΣ ΕΙΧΑΜΕ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ,ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΤΟ aftodioikisi.gr ΕΚΑΝΕ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2009,ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΗΚΑΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΥΧΑΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ.
ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΟΥΦΛΙΑ,ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙΚΟΠΕΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ...
Μια εβδομάδα μετά τις πυρκαγιές, που αφάνισαν περίπου 200.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων στη βορειοανατολική Αττική, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επέλεξε να «φυτέψει» αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και τα Μεσόγεια!
«Πρόκειται για το σημαντικότερο περιβαλλοντικό έργο της πρωτεύουσας» επανέλαβε χθες σε όλους τους τόνους ο κ. Σουφλιάς, ενώ στα συνεχή ερωτήματα των δημοσιογράφων υποστήριξε ότι η νέα οικολογική καταστροφή δεν επηρεάζει τους σχεδιασμούς του υπουργείου για τη νέα άσφαλτο των 71,6 χλμ. -άλλη μια Αττική Οδός- που θα διαμελίσουν τον ορεινό όγκο και θα αστικοποιήσουν τη γεωργική γη που απέμεινε στον κάμπο των Μεσογείων. Δεν τίθεται θέμα ούτε για τις προτάσεις αναθεώρησης του Ρυθμιστικού, για το οποίο είπε χαρακτηριστικά ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανησυχούμε!
Ο κ. Σουφλιάς έδωσε έμφαση στην πρόβλεψη για φύτευση 350.000 δέντρων στον Υμηττό και την τοποθέτηση συστήματος πυρανίχνευσης, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με το ΣτΕ. Μάλιστα ήταν ιδιαίτερα απαξιωτική η αναφορά του στα μέλη του ακυρωτικού δικαστηρίου. «Είμαι βέβαιος ότι έχουν τελειώσει όλοι το γυμνάσιο και το λύκειο» παρατήρησε και πρόσθεσε ότι δεν φοβάται το ενδεχόμενο προσφυγών, αφού προβλέπεται να κοπούν μόνο μερικές εκατοντάδες δέντρα.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι θα υποβάλουν τις προσφορές τους στις 22 Δεκεμβρίου και, αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, θα επιλεγεί ανάδοχος στις αρχές του 2010 και τα έργα θα ξεκινήσουν στα τέλη του ίδιου έτους, με προοπτική να παραδοθούν στα τέλη του 2015. Το χρονοδιάγραμμα πάντως θεωρείται ανεδαφικό, αφού και ο χρόνος προετοιμασίας των προσφορών κρίνεται ανεπαρκής και είναι πιθανόν να δοθεί παράταση.
Τα νέα στοιχεία της χθεσινής, καταφανώς προεκλογικής, συνέντευξης Τύπου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ είναι:
Η αύξηση του κόστους των έργων στα 1,8 δισ. ευρώ, έναντι 1,58 που είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο, λόγω των βελτιώσεων που έγιναν για την προστασία του περιβάλλοντος. Το 20%, περίπου 360 εκατ. ευρώ, θα εξασφαλιστούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ τα υπόλοιπα θα διαθέσουν οι ανάδοχοι.
Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων από τους αναδόχους θα διαρκέσει 30 χρόνια, στα οποία περιλαμβάνεται και η πενταετία της κατασκευαστικής περιόδου. Στην Αττική Οδό η σύμβαση προβλέπει 18ετή παραχώρηση, που μπορεί να μειωθεί ανάλογα με την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων της κοινοπραξίας.
Ο καθορισμός των διοδίων ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει κάθε όχημα στους νέους αυτοκινητόδρομους. Το τιμολόγιο θα διαφοροποιείται από 0,10 έως και 0,30 ευρώ το χιλιόμετρο, ώστε να λειτουργεί ως κίνητρο για την αποσυμφόρηση των τοπικών δικτύων από τη διερχόμενη κυκλοφορία. Προβλέπονται τρεις μετωπικοί σταθμοί είσπραξης (κόμβος Ηλιούπολης, έξοδος σήραγγας Μεσογείων και κόμβος Αρτέμιδας), καθώς και ορισμένοι πλευρικοί.
Με τους σχεδιασμούς του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ προβλέπεται ένα σύστημα τριών δακτυλίων στην Αττική. Πέρα από τον γνωστό μας εσωτερικό δακτύλιο, υπάρχει η ενδιάμεση διαδρομή που αφορά τμήματα της Αττικής Οδού, της περιφερειακής Υμηττού, της παραλιακής και της λεωφόρου Κηφισού, που θα ολοκληρωθεί με τα την προβλεπόμενη επέκταση από την Καισαριανή ώς τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Ο εξωτερικός δακτύλιος περιλαμβάνει την περιφερειακή Αιγάλεω, το νέο άξονα των Μεσογείων από την Αγία Μαρίνα ώς τον κόμβο Ραφήνας, από τον οποίο θα απομένουν άλλα 25 χλμ. για να συνδεθεί με την εθνική οδό στο ύψος των Αφιδνών.
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, υποβλήθηκαν 55 προτάσεις από δήμους και τοπικούς φορείς. «Ελήφθησαν υπόψη» είπε ο κ. Σουφλιάς και έδωσε για κάποιες μικρής κλίμακας τροποποιήσεις, καθώς και στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας κυρίως στο ρέμα Τραχώνων και την περιοχή της Αγίας Μαρίνας.
ΒΓΑΛΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ...ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ,ΟΠΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΜΠΡΗΣΤΩΝ...
ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2009
ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΟΥΦΛΙΑ,ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙΚΟΠΕΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ...
Μια εβδομάδα μετά τις πυρκαγιές, που αφάνισαν περίπου 200.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων στη βορειοανατολική Αττική, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επέλεξε να «φυτέψει» αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και τα Μεσόγεια!
«Πρόκειται για το σημαντικότερο περιβαλλοντικό έργο της πρωτεύουσας» επανέλαβε χθες σε όλους τους τόνους ο κ. Σουφλιάς, ενώ στα συνεχή ερωτήματα των δημοσιογράφων υποστήριξε ότι η νέα οικολογική καταστροφή δεν επηρεάζει τους σχεδιασμούς του υπουργείου για τη νέα άσφαλτο των 71,6 χλμ. -άλλη μια Αττική Οδός- που θα διαμελίσουν τον ορεινό όγκο και θα αστικοποιήσουν τη γεωργική γη που απέμεινε στον κάμπο των Μεσογείων. Δεν τίθεται θέμα ούτε για τις προτάσεις αναθεώρησης του Ρυθμιστικού, για το οποίο είπε χαρακτηριστικά ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανησυχούμε!
Ο κ. Σουφλιάς έδωσε έμφαση στην πρόβλεψη για φύτευση 350.000 δέντρων στον Υμηττό και την τοποθέτηση συστήματος πυρανίχνευσης, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με το ΣτΕ. Μάλιστα ήταν ιδιαίτερα απαξιωτική η αναφορά του στα μέλη του ακυρωτικού δικαστηρίου. «Είμαι βέβαιος ότι έχουν τελειώσει όλοι το γυμνάσιο και το λύκειο» παρατήρησε και πρόσθεσε ότι δεν φοβάται το ενδεχόμενο προσφυγών, αφού προβλέπεται να κοπούν μόνο μερικές εκατοντάδες δέντρα.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι θα υποβάλουν τις προσφορές τους στις 22 Δεκεμβρίου και, αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, θα επιλεγεί ανάδοχος στις αρχές του 2010 και τα έργα θα ξεκινήσουν στα τέλη του ίδιου έτους, με προοπτική να παραδοθούν στα τέλη του 2015. Το χρονοδιάγραμμα πάντως θεωρείται ανεδαφικό, αφού και ο χρόνος προετοιμασίας των προσφορών κρίνεται ανεπαρκής και είναι πιθανόν να δοθεί παράταση.
Τα νέα στοιχεία της χθεσινής, καταφανώς προεκλογικής, συνέντευξης Τύπου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ είναι:
Η αύξηση του κόστους των έργων στα 1,8 δισ. ευρώ, έναντι 1,58 που είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο, λόγω των βελτιώσεων που έγιναν για την προστασία του περιβάλλοντος. Το 20%, περίπου 360 εκατ. ευρώ, θα εξασφαλιστούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ τα υπόλοιπα θα διαθέσουν οι ανάδοχοι.
Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων από τους αναδόχους θα διαρκέσει 30 χρόνια, στα οποία περιλαμβάνεται και η πενταετία της κατασκευαστικής περιόδου. Στην Αττική Οδό η σύμβαση προβλέπει 18ετή παραχώρηση, που μπορεί να μειωθεί ανάλογα με την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων της κοινοπραξίας.
Ο καθορισμός των διοδίων ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει κάθε όχημα στους νέους αυτοκινητόδρομους. Το τιμολόγιο θα διαφοροποιείται από 0,10 έως και 0,30 ευρώ το χιλιόμετρο, ώστε να λειτουργεί ως κίνητρο για την αποσυμφόρηση των τοπικών δικτύων από τη διερχόμενη κυκλοφορία. Προβλέπονται τρεις μετωπικοί σταθμοί είσπραξης (κόμβος Ηλιούπολης, έξοδος σήραγγας Μεσογείων και κόμβος Αρτέμιδας), καθώς και ορισμένοι πλευρικοί.
Με τους σχεδιασμούς του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ προβλέπεται ένα σύστημα τριών δακτυλίων στην Αττική. Πέρα από τον γνωστό μας εσωτερικό δακτύλιο, υπάρχει η ενδιάμεση διαδρομή που αφορά τμήματα της Αττικής Οδού, της περιφερειακής Υμηττού, της παραλιακής και της λεωφόρου Κηφισού, που θα ολοκληρωθεί με τα την προβλεπόμενη επέκταση από την Καισαριανή ώς τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Ο εξωτερικός δακτύλιος περιλαμβάνει την περιφερειακή Αιγάλεω, το νέο άξονα των Μεσογείων από την Αγία Μαρίνα ώς τον κόμβο Ραφήνας, από τον οποίο θα απομένουν άλλα 25 χλμ. για να συνδεθεί με την εθνική οδό στο ύψος των Αφιδνών.
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, υποβλήθηκαν 55 προτάσεις από δήμους και τοπικούς φορείς. «Ελήφθησαν υπόψη» είπε ο κ. Σουφλιάς και έδωσε για κάποιες μικρής κλίμακας τροποποιήσεις, καθώς και στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας κυρίως στο ρέμα Τραχώνων και την περιοχή της Αγίας Μαρίνας.
ΒΓΑΛΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ...ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ,ΟΠΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΜΠΡΗΣΤΩΝ...
ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2009
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου