Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΛΙΤΩΣΕ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΩΝ 15000/ΗΜΕΡΑ...ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΠΩΣ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΟΘΟΎΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΕΝΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ....
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥΣ ΣΕ 5ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΤΑ ΜΕΣΩ ΟΡΟ...ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΣΕ 3-4ΧΡΟΝΙΑ...
Εντείνονται οι πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Ελλάδα για να αναγνωρίσει επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους ελληνικών κολεγίων, που λειτουργούν στη χώρα μας ως παραρτήματα ευρωπαϊκών ΑΕΙ. Ηδη, πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου απέτρεψε την επιβολή από σήμερα προστίμου ύψους 15.000 ευρώ ημερησίως για μη συμμόρφωση της Ελλάδας το κοινοτικό δίκαιο σε τρεις περιπτώσεις.
Ειδικότερα, η Ελλάδα είναι υπόλογη και για τρεις ακόμη υποθέσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι δύο πρώτες σχετίζονται με το θέμα των κολεγίων - παραρτημάτων ευρωπαϊκών ΑΕΙ και η τρίτη αφορά το καθεστώς πρόσληψης ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών στην ελληνική εκπαίδευση.
Το βάρος δίνεται στο θέμα των κολεγίων. Και αυτό διότι από το 1990, όταν πρωτάρχισαν οι συνεργασίες ελληνικών κολεγίων με ευρωπαϊκά ΑΕΙ, έως σήμερα έχουν αποφοιτήσει 25.000 νέοι. Αλλοι τόσοι υπολογίζονται οι σημερινοί σπουδαστές. Η προοπτική αναγνώρισης των πτυχίων τους έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην επιστημονική κοινότητα και τα ΑΕΙ. Ομως, η θέση της Ελλάδας για το θέμα των κολεγίων είναι ιδιαίτερα δύσκολη.
Κάθε χώρα-μέλος, με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες, έχει μια διετία για να ενσωματώσει τις Οδηγίες στο εθνικό δίκαιο. Η ευρωπαϊκή Οδηγία 36 από το 2005 θα έπρεπε να ενσωματωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2007. Συγκεκριμένα, για την εναρμόνιση της εθνικού δικαίου με την ευρωπαϊκή Οδηγία θα έπρεπε να έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα από την Ελλάδα έως τις 20 Οκτωβρίου 2007. Κάτι που δεν συνέβη.
Η θέση της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη, καθώς ήδη έχει καταδικαστεί από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια για πλημμελή εφαρμογή και της προηγούμενης, σχετικής ευρωπαϊκής Οδηγίας 48, η οποία είχε εκδοθεί το 1989. Εκτοτε ακολούθησαν προσφυγές στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, τα οποία δικαίωσαν όσους υποστήριζαν ότι όλες οι χώρες-μέλη της Ε.Ε. πρέπει να αναγνωρίσουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε όλους τους αποφοίτους των ευρωπαϊκών ΑΕΙ (ανεξάρτητα εάν οι σπουδές έχει γίνει στην έδρα του ΑΕΙ, π.χ. στη Βρετανία, ή στην έδρα κάποιου παραρτήματός του, π.χ. στην Ελλάδα) στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής αγοράς.
Η κ. Διαμαντοπούλου, καθώς έχει διατελέσει επίτροπος της Ελλάδας στην Ε.Ε., δηλώνει ότι θα γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια να αλλάξει το καθεστώς. Ομως, νομικοί κύκλοι επανέλαβαν, ότι είναι αδύνατη η μη ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της ευρωπαϊκής Οδηγίας 36/05.
Υπό το πρίσμα αυτό πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επιχειρήσει να αποκτήσει τη δυνατότητα να πιστοποιεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα ελληνικά κολέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ.
Για παράδειγμα, ένα ελληνικό κολέγιο που συνεργάζεται με βρετανικό ΑΕΙ πρέπει να έχει πάρει πιστοποίηση από τον βρετανικό οργανισμό πιστοποίησης. Ομως, η Ελλάδα θα διεκδικήσει το δικαίωμα να πιστοποιεί και εκείνη (με ελεγκτικούς μηχανισμούς) εάν το κολέγιο τηρεί τα όσα προβλέπει η συνεργασία του με το βρετανικό ΑΕΙ (προγράμματα σπουδών, ακαδημαϊκά προσόντα καθηγητών). Και οι διαδικασίες πιστοποίησης από το ελληνικό ΥΠΕΠΘ θα αποτελεί το «μάτι των ελληνικών ΑΕΙ» στις δομές μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
«Η παιδεία χρειάζεται μεταρρυθμιστές και όχι κάποιους που υποδύονται τους μεταρρυθμιστές», ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Θάνος Βερέμης στην πρώτη άτυπη συνάντηση που είχε στο υπ. Παιδείας με την υπουργό κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Η υπουργός συναντήθηκε επίσης και με τον κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη, πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκει στο ΕΣΥΠ και στο οποίο διεξάγεται ο διάλογος για τις αλλαγές στο λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις δύο συναντήσεις ετέθη το ζήτημα της μετατροπής του ΕΣΥΠ σε ανεξάρτητη αρχή. Επίσης, συζητήθηκε η πορεία του διαλόγου, το πρώτο σκέλος του οποίου (για τις αλλαγές στο λύκειο) έχει ολοκληρωθεί. Ηδη, οι πρώτες προτάσεις για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα κατατεθούν στο συνέδριο της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών που αρχίζει αύριο σε αίθουσα του υπ. Εξωτερικών.
Στο χώρο των πανεπιστημίων, από την άλλη, υπάρχει μία νέα προσπάθεια επανασύστασης της ΕΦΕΕ, η οποία συγκεντρώνει αυξημένες (συγκριτικά με τις προηγούμενες) πιθανότητες επιτυχίας. Συγκεκριμένα, υπήρξε καταρχήν συμφωνία από τις φοιτητικές παρατάξεις ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, ΠΑΣΠ, Πανσπουδαστική, Αριστερή Ενότητα (ΣΥΝ), (διαφώνησε η ΕΑΑΚ-παράταξη της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς) για τη διεξαγωγή Πανσπουδαστικού Συνεδρίου στις 23 έως 25 Οκτωβρίου.
ΕΡΧΕΤΑΙ ΘΕΡΜΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ...
ΠΡΕΖΑ TV
14-10-2009
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥΣ ΣΕ 5ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΤΑ ΜΕΣΩ ΟΡΟ...ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΣΕ 3-4ΧΡΟΝΙΑ...
Εντείνονται οι πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Ελλάδα για να αναγνωρίσει επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους ελληνικών κολεγίων, που λειτουργούν στη χώρα μας ως παραρτήματα ευρωπαϊκών ΑΕΙ. Ηδη, πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου απέτρεψε την επιβολή από σήμερα προστίμου ύψους 15.000 ευρώ ημερησίως για μη συμμόρφωση της Ελλάδας το κοινοτικό δίκαιο σε τρεις περιπτώσεις.
Ειδικότερα, η Ελλάδα είναι υπόλογη και για τρεις ακόμη υποθέσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι δύο πρώτες σχετίζονται με το θέμα των κολεγίων - παραρτημάτων ευρωπαϊκών ΑΕΙ και η τρίτη αφορά το καθεστώς πρόσληψης ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών στην ελληνική εκπαίδευση.
Το βάρος δίνεται στο θέμα των κολεγίων. Και αυτό διότι από το 1990, όταν πρωτάρχισαν οι συνεργασίες ελληνικών κολεγίων με ευρωπαϊκά ΑΕΙ, έως σήμερα έχουν αποφοιτήσει 25.000 νέοι. Αλλοι τόσοι υπολογίζονται οι σημερινοί σπουδαστές. Η προοπτική αναγνώρισης των πτυχίων τους έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην επιστημονική κοινότητα και τα ΑΕΙ. Ομως, η θέση της Ελλάδας για το θέμα των κολεγίων είναι ιδιαίτερα δύσκολη.
Κάθε χώρα-μέλος, με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες, έχει μια διετία για να ενσωματώσει τις Οδηγίες στο εθνικό δίκαιο. Η ευρωπαϊκή Οδηγία 36 από το 2005 θα έπρεπε να ενσωματωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2007. Συγκεκριμένα, για την εναρμόνιση της εθνικού δικαίου με την ευρωπαϊκή Οδηγία θα έπρεπε να έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα από την Ελλάδα έως τις 20 Οκτωβρίου 2007. Κάτι που δεν συνέβη.
Η θέση της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη, καθώς ήδη έχει καταδικαστεί από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια για πλημμελή εφαρμογή και της προηγούμενης, σχετικής ευρωπαϊκής Οδηγίας 48, η οποία είχε εκδοθεί το 1989. Εκτοτε ακολούθησαν προσφυγές στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, τα οποία δικαίωσαν όσους υποστήριζαν ότι όλες οι χώρες-μέλη της Ε.Ε. πρέπει να αναγνωρίσουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε όλους τους αποφοίτους των ευρωπαϊκών ΑΕΙ (ανεξάρτητα εάν οι σπουδές έχει γίνει στην έδρα του ΑΕΙ, π.χ. στη Βρετανία, ή στην έδρα κάποιου παραρτήματός του, π.χ. στην Ελλάδα) στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής αγοράς.
Η κ. Διαμαντοπούλου, καθώς έχει διατελέσει επίτροπος της Ελλάδας στην Ε.Ε., δηλώνει ότι θα γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια να αλλάξει το καθεστώς. Ομως, νομικοί κύκλοι επανέλαβαν, ότι είναι αδύνατη η μη ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της ευρωπαϊκής Οδηγίας 36/05.
Υπό το πρίσμα αυτό πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επιχειρήσει να αποκτήσει τη δυνατότητα να πιστοποιεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα ελληνικά κολέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ.
Για παράδειγμα, ένα ελληνικό κολέγιο που συνεργάζεται με βρετανικό ΑΕΙ πρέπει να έχει πάρει πιστοποίηση από τον βρετανικό οργανισμό πιστοποίησης. Ομως, η Ελλάδα θα διεκδικήσει το δικαίωμα να πιστοποιεί και εκείνη (με ελεγκτικούς μηχανισμούς) εάν το κολέγιο τηρεί τα όσα προβλέπει η συνεργασία του με το βρετανικό ΑΕΙ (προγράμματα σπουδών, ακαδημαϊκά προσόντα καθηγητών). Και οι διαδικασίες πιστοποίησης από το ελληνικό ΥΠΕΠΘ θα αποτελεί το «μάτι των ελληνικών ΑΕΙ» στις δομές μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
«Η παιδεία χρειάζεται μεταρρυθμιστές και όχι κάποιους που υποδύονται τους μεταρρυθμιστές», ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Θάνος Βερέμης στην πρώτη άτυπη συνάντηση που είχε στο υπ. Παιδείας με την υπουργό κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Η υπουργός συναντήθηκε επίσης και με τον κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη, πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκει στο ΕΣΥΠ και στο οποίο διεξάγεται ο διάλογος για τις αλλαγές στο λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις δύο συναντήσεις ετέθη το ζήτημα της μετατροπής του ΕΣΥΠ σε ανεξάρτητη αρχή. Επίσης, συζητήθηκε η πορεία του διαλόγου, το πρώτο σκέλος του οποίου (για τις αλλαγές στο λύκειο) έχει ολοκληρωθεί. Ηδη, οι πρώτες προτάσεις για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα κατατεθούν στο συνέδριο της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών που αρχίζει αύριο σε αίθουσα του υπ. Εξωτερικών.
Στο χώρο των πανεπιστημίων, από την άλλη, υπάρχει μία νέα προσπάθεια επανασύστασης της ΕΦΕΕ, η οποία συγκεντρώνει αυξημένες (συγκριτικά με τις προηγούμενες) πιθανότητες επιτυχίας. Συγκεκριμένα, υπήρξε καταρχήν συμφωνία από τις φοιτητικές παρατάξεις ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, ΠΑΣΠ, Πανσπουδαστική, Αριστερή Ενότητα (ΣΥΝ), (διαφώνησε η ΕΑΑΚ-παράταξη της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς) για τη διεξαγωγή Πανσπουδαστικού Συνεδρίου στις 23 έως 25 Οκτωβρίου.
ΕΡΧΕΤΑΙ ΘΕΡΜΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ...
ΠΡΕΖΑ TV
14-10-2009
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου