Στο εδώλιο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την κατηγορία της μη εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας 2000/59/ΕΚ περί της δημιουργίας Σταθμών Υποδοχής Κατάλοιπων Πλοίων σε όλα τα μεγάλα λιμάνια, θα ξανακαθίσει η χώρα, αφού μέχρι και σήμερα 20 λιμάνια της δεν έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για την παραλαβή υγρών και στερεών καταλοίπων, με αποτέλεσμα τα καταπλέοντα πλοία να «αδειάζουν» στις ελληνικές θάλασσες.
Δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα θα βρεθεί κατηγορούμενη για τη μη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας, η οποία σημειωτέον έχει ενσωματωθεί με κοινή υπουργική απόφαση το 2002 στην εθνική μας νομοθεσία και ως εκ τούτου θα έπρεπε όλα μας τα λιμάνια να διαθέτουν σταθμούς παραλαβής καταλοίπων, ώστε να μην υπάρχει ούτε καν η ευρωπαϊκή υποψία ότι πραγματοποιείται απόρριψη καταλοίπων στη θάλασσα.
Η τελευταία καταδίκη της χώρας ήταν τον Μάρτιο του 2008 και ενώ είχαν προηγηθεί το 2004 έγγραφα της Κομισιόν, που ζητούσαν να επιβεβαιώσει η Ελλάδα την έγκριση των προγραμμάτων παραλαβής αποβλήτων για όλα τα λιμάνια της. Το έγγραφο απεστάλη, αλλά δεν διευκρίνιζε αν τα σχεδια παραλαβής είχαν εγκριθεί, με αποτέλεσμα οι κομισάριοι του Λουξεμβούργου να επανέλθουν και το 2005, ενώ το 2008 καταδίκασαν τη χώρα λόγω μη καταρτίσεως εφαρμογής και εγκρίσεως των προγραμμάτων παραλαβής καταλοίπων των εμπορικών πλοίων.
Και ενώ είμαστε ένα βήμα πριν από τη νέα δίκη, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, που διαπιστώνει το αλαλούμ που έχουν δημιουργήσει δεκάδες λιμενικά ταμεία, επιβάλλει σε 4 από τα 20 λιμάνια -Νάξος, Πάρος, Ηράκλειο, Λήμνος- πρόστιμα, ενώ έχει δώσει εντολή να κληθούν σε απολογία τα υπόλοιπα.
Παράλληλα όμως εκκρεμούν και οι εξηγήσεις που θα πρέπει να δώσει η χώρα στην Κομισιόν, γιατί ακόμα δεν έχει εφαρμόσει την οικολογική Οδηγία η οποία είχε καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το 2004, ενώ το επιτελείο της αρμόδιας υπουργού, που φοβάται τυχόν επιβολή καθημερινών προστίμων μετά τον Μάρτιο του 2010, εξετάζει ακόμη και τη συγχώνευση κάποιων λιμενικών ταμείων, ώστε η εγκατάσταση σταθμών υποδοχής να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΑΔΑΡΑ...
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ...ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ...
ΠΡΕΖΑ TV
22-1-2010
Δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα θα βρεθεί κατηγορούμενη για τη μη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας, η οποία σημειωτέον έχει ενσωματωθεί με κοινή υπουργική απόφαση το 2002 στην εθνική μας νομοθεσία και ως εκ τούτου θα έπρεπε όλα μας τα λιμάνια να διαθέτουν σταθμούς παραλαβής καταλοίπων, ώστε να μην υπάρχει ούτε καν η ευρωπαϊκή υποψία ότι πραγματοποιείται απόρριψη καταλοίπων στη θάλασσα.
Η τελευταία καταδίκη της χώρας ήταν τον Μάρτιο του 2008 και ενώ είχαν προηγηθεί το 2004 έγγραφα της Κομισιόν, που ζητούσαν να επιβεβαιώσει η Ελλάδα την έγκριση των προγραμμάτων παραλαβής αποβλήτων για όλα τα λιμάνια της. Το έγγραφο απεστάλη, αλλά δεν διευκρίνιζε αν τα σχεδια παραλαβής είχαν εγκριθεί, με αποτέλεσμα οι κομισάριοι του Λουξεμβούργου να επανέλθουν και το 2005, ενώ το 2008 καταδίκασαν τη χώρα λόγω μη καταρτίσεως εφαρμογής και εγκρίσεως των προγραμμάτων παραλαβής καταλοίπων των εμπορικών πλοίων.
Και ενώ είμαστε ένα βήμα πριν από τη νέα δίκη, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, που διαπιστώνει το αλαλούμ που έχουν δημιουργήσει δεκάδες λιμενικά ταμεία, επιβάλλει σε 4 από τα 20 λιμάνια -Νάξος, Πάρος, Ηράκλειο, Λήμνος- πρόστιμα, ενώ έχει δώσει εντολή να κληθούν σε απολογία τα υπόλοιπα.
Παράλληλα όμως εκκρεμούν και οι εξηγήσεις που θα πρέπει να δώσει η χώρα στην Κομισιόν, γιατί ακόμα δεν έχει εφαρμόσει την οικολογική Οδηγία η οποία είχε καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το 2004, ενώ το επιτελείο της αρμόδιας υπουργού, που φοβάται τυχόν επιβολή καθημερινών προστίμων μετά τον Μάρτιο του 2010, εξετάζει ακόμη και τη συγχώνευση κάποιων λιμενικών ταμείων, ώστε η εγκατάσταση σταθμών υποδοχής να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΑΔΑΡΑ...
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ...ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ...
ΠΡΕΖΑ TV
22-1-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου