Τετάρτη, Ιανουαρίου 13, 2010

ΑΓΡΙΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΜΕ ΤΑ ΤΕΜΠΗ,ΠΡΟΣΠΑΘΟΝΤΑΣ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ ΟΤΙ ΤΙΜΕΣ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ,ΕΝΩ ΤΑ ΕΡΓΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΚΟΜΗ!!!!

- Ένα μήνα μετά τις κατολισθήσεις και ενώ η Ελλάδα παραμένει κομμένη στα δύο, οι εργασίες αποκατάστασης στα Τέμπη
ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει.

- Η κατασκευάστρια εταιρία ακόμη δεν παρέδωσε τις προτάσεις αποκατάστασης στο αρμόδιο υπουργείο
- Προκλητικά, εξαγγέλλουν αυξήσεις στην τιμή των διοδίων έως 15%. Μάλιστα μέχρι το 2012, οπότε το έργο της εθνικής οδού θα έχει ολοκληρωθεί, θα αυξηθεί άλλες δύο φορές η τιμή τους!
- Αγωγή κατά της κοινοπραξίας έχουν καταθέσει ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ, ενώ, αν οι εναλλακτικές διαδρομές αποκλειστούν από τους αγρότες, δεν αποκλείεται οι αγωγές να πληθύνουν.
Στη φωτογραφία η είσοδος των σηράγγων στα Τέμπη.
Οι κατασκευαστές αποκλείουν το ενδεχόμενο οι κατολισθήσεις
να συνδέονται με τη διάνοιξή τους.


Την ώρα που η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης ουσιαστικά δεν λειτουργεί, την ώρα που εκατοντάδες αγανακτισμένοι πολίτες διαμαρτύρονται για τα διόδια, πληροφορίες αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα η εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.”, που εκμεταλλεύεται τα διόδια, θα ανακοινώσει νέα αύξηση στην τιμή των διοδίων, που θα φτάσει το 10%-15%! Μάλιστα μέχρι το 2012 που θα ολοκληρωθεί το έργο θα υπάρξουν
άλλες δύο αυξήσεις στην τιμή των διοδίων!

Η εκπρόσωπος της εταιρείας “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.” Ειρήνη Ζαβρίδου εξηγεί αναλυτικά τα διόδια που ισχύουν μέχρι τώρα για όσους κατευθύνονται από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λαμία: Στο σταθμό διοδίων του Αιγινίου δεν υπάρχει σήμερα χρέωση. Εάν υπήρχε, θα ήταν 1,20 ευρώ για τα Ι.Χ. Στα διόδια της Λεπτοκαρυάς η χρέωση είναι 2,30 ευρώ, αν όμως λειτουργούσε ο σταθμός του Αιγινίου, η τιμή τους θα κατέβαινε στο 1,10. Ο σταθμός διοδίων του Πυργετού, μέχρι να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο σημείο, δεν λειτουργεί. Αντίθετα στο Μοσχοχώρι, επειδή λόγω της κατάπτωσης δεν χρησιμοποιείται όλη η διαδρομή, το αντίτιμο των διοδίων είναι 1,90 ευρώ αντί 2,50. Ο σταθμός της Πελασγίας στη Φθιώτιδα λειτουργεί κανονικά με χρέωση 1,90 ευρώ.
Ξεκαθαρίζοντας τη θέση της εταιρείας η κ. Ζαβρίδου εξηγεί ότι "από τα διόδια του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός-Κλειδί περνούν χωρίς να πληρώσουν μόνο τα πυροσβεστικά οχήματα, τα περιπολικά, τα οχήματα του δημοσίου, του παραχωρησιούχου εφόσον κινούνται επί του αυτοκινητόδρομου για τις ανάγκες του έργου, και τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Εάν κάποιος δεν θέλει να πληρώσει διόδια, υπάρχουν και οι παράλληλοι δρόμοι. Η κατασκευή των παράλληλων δρόμων δεν ανήκει στο αντικείμενο εργασιών της εταιρείας".

Βροχή πέφτουν οι αγωγές κατά της κοινοπραξίας. Αγωγή έχουν καταθέσει ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ, ενώ, αν αποκλειστούν και οι εναλλακτικές διαδρομές από τους αγρότες, δεν αποκλείεται οι αγωγές να πληθύνουν. Δεν είναι ευθύνη της κοινοπραξίας, εξηγεί η κ. Ζαβρίδου, να εξασφαλίσει τις εναλλακτικές διαδρομές. Ωστόσο η εταιρεία διέθεσε μηχανήματα, φορτηγά και εργατικό δυναμικό, για να βελτιωθούν και να παραμείνουν ανοιχτές όλες οι παρακαμτπήριες οδοί".
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας μία ακόμη δύσκολη εναλλακτική διαδρομή θα παραδοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον για τα Ι.Χ. Θα ξεκινά από τη Ραψάνη και θα καταλήγει στους Γόννους και την Ιτέα.
Στο σιδηροδρομικό σταθμό Ραψάνης η κίνηση των επιβατών είναι αυξημένη. "Έχουμε αύξηση της κίνησης στον προαστιακό σιδηρόδρομο έως και 150%. Τα τρένα φεύγουν γεμάτα από το πρωί μέχρι τις πέντε το απόγευμα περίπου. Ακόμη και όταν αποκατασταθεί ο δρόμος, θα υπάρχουν πολλοί κάτοικοι των γύρω περιοχών που θα προτιμούν το τρένο για τις μετακινήσεις τους. Άλλωστε στον ΟΣΕ οι εκπτώσεις για τα φοιτητικά, μαθητικά, πολυτέκνων, τρίτης ηλικίας εισιτήρια φθάνουν το 70%" εξηγεί ο Χρήστος Αναγνώστου,
εργαζόμενος του ΟΣΕ στον σταθμό Ραψάνης.

Ο Απόστολος Τσίας, ο Γιάννης Τσιτσιβάς και ο Σωτήρης Μπλέτσος, κάτοικοι των γύρω περιοχών, δηλώνουν αγανακτισμένοι με την κατάσταση. "Είμαι έμπορος ελαστικών. Το 90% της δουλειάς μου γίνεται με φορτηγά, τα οποία όμως δεν περνούν από την περιοχή του εμπορεύματος. Αναγκαστικά πηγαίνουμε από τους εναλλακτικούς δρόμους της Καλλιπεύκης, το χωματόδρομο της Ραψάνης ή το δρόμο της Αγιάς και σπάζουμε τα αυτοκίνητά μας", λέει ο κ. Τσιτσιβάς.
Η συζήτηση στο σταθμό της Ραψάνης έχει ανάψει: "Την κατολίσθηση προκάλεσαν τα φουρνέλα που βάζουν για να ανοίξουν τις σήραγγες", λέει ο κ Τσίας. Δίπλα του η Κατερίνα Τσίτινα, μία από τους 45 εργαζόμενους σε αλυσίδα έτοιμου και γρήγορου φαγητού που έχει χάσει τη δουλειά της μετά τη φονική κατολίσθηση στα Τέμπη. "Είναι άγνωστο πότε θα μπορέσουμε να ξαναπιάσουμε δουλειά. Στο μαγαζί έχουν μείνει δύο φύλακες. Όλοι οι άλλοι περιμένουμε να ξανανοίξει ο δρόμος".
Έρημο είναι και το χωριό Ομόλιο, λίγα μέτρα μακριά από τη Ραψάνη. Κι εδώ, όπως και στο Στόμιο, κυρίως τα Σαββατοκύριακα ερχόταν κόσμος από τη Λάρισα για να φάει, να κάνει μια βόλτα, να διασκεδάσει. "Τώρα δεν περνούν ούτε για να πιουν μια πορτοκαλάδα", λέει ο Αθανάσιος Γεωργίου, ιδιοκτήτης εστιατορίου: "Την Κυριακή κάθισε μια οικογένεια με μικρό παιδί και αυτό γιατί τα μικρά είχαν κουραστεί και ήθελαν να πάνε τουαλέτα. Όλοι οι καταστηματάρχες εδώ στην περιοχή έχουν γονατίσει. Δύο μικρά ξενοδοχεία, εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα κλείσουν. Θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε, αλλά δεν ξέρουμε πού να πάμε, ποιος θα μας ακούσει..."

Μέχρι να εγκριθεί από το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν θα γίνει καμία εργασία στο σημείο κατολίσθησης των Τεμπών. Στο μεταξύ όμως οι εργασίες στα νέα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, στις τρεις σήραγγες και στα πρόσθετα έργα οδοποιίας συνεχίζονται κανονικά.
"Μετά την κατάθεση της έκθεσης για τις επεμβάσεις που απαιτούνται για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, θα πρέπει να δοθούν οι απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις από το υπουργείο, για να ξεκινήσουν τα έργα αποκατάστασης", λέει εκ μέρους της εταιρείας η κ. Ζαβρίδου, η οποία αποφεύγει να δηλώσει εάν το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί στη δημοσιότητα για την παράδοση του δρόμου στις αρχές Απριλίου θα τηρηθεί. Στο ερώτημα αν η κατάπτωση βράχου συνδέεται με τη διάνοιξη σηράγγων στην περιοχή, τόσο η “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” όσο και η κατασκευαστική κοινοπραξία είναι κατηγορηματικές: "Κάτι τέτοιο δεν προκύπτει ούτε από τις μελέτες μας, ούτε από τα δονησιόμετρα που είχαν τοποθετηθεί, ούτε από τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων". Το ενδεχόμενο να δοθεί άμεσα στην κυκλοφορία η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Αθήνας, τουλάχιστον για να διέρχονται σε μονή κατεύθυνση τα Ι.Χ., προς το παρόν δεν μπορεί να απαντηθεί, αφού η εκπρόσωπος της εταιρείας λέει ότι "δεν γνωρίζει τίποτε σχετικά".
Όπως εξηγεί η κ. Ζαβρίδου, το έργο που έχει αναλάβει η εταιρεία και το οποίο έχει ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2008 συνεχίζεται, και μέρος της χρηματοδότησής του προέρχεται από τα έσοδα από διόδια. Όπως διευκρινίζει στη "ο οδηγός πληρώνει διόδια για τα χιλιόμετρα επί του αυτοκινητοδρόμου, τα οποία μπορεί να διανύσει. Δεν πληρώνει διόδια για το τμήμα που παραμένει εκτός λειτουργίας"!
Μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, οι υπεύθυνοι της εταιρείας “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.” φαίνονται αποφασισμένοι να συγκεντρώσουν χρήματα στα ταμεία τους κυρίως από τα διόδια, τα οποία όχι μόνο επιβάλλονται, αλλά και θα αυξηθούν τρεις φορές μέχρι το 2012!
"Πολλοί από τους ταμίες στα διόδια έχουν δεχθεί μέχρι και δίευρα στο κεφάλι από αγανακτισμένους περαστικούς", εξηγεί η κ. Ζαβρίδου.
Ο κ. Βασίλης Δουβαντζίδης, που περνούσε από τα διόδια της Λεπτοκαρυάς, λίγο έλειψε να καταλήξει στο αστυνομικό τμήμα, όταν αρνήθηκε να πληρώσει: "Είναι απαράδεκτο να έχω κάνει διπλάσιο χρόνο για να φτάσω σπίτι μου, να έχω ταλαιπωρηθεί και να πληρώνω διόδια. Κάποτε πρέπει να αρχίσουμε να αντιδρούμε"...

Στελίνα Μαργαριτίδου

ΠΡΕΖΑ TV
13-1-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: