Ως ακραίο φυσικό φαινόμενο χαρακτηρίζει την κατολίσθηση των βράχων κατάπτωση στην περιοχή των Τεμπών, σε ανακοίνωσή της η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι κατολισθήσεις ότι δεν συνδέονται με τις εργασίες ανατίναξης για τη διάνοιξη των σηράγγων. Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν ήταν δυνατόν να αποφευχθούν οι συνέπειες του ακραίου, όπως το χαρακτηρίζει, γεωλογικού φαινομένου αφού ο όγκος των βράχων που κατέπεσαν, ξεπερνούν κατά πολύ τις διεθνείς προδιαγραφές και τα όρια σχεδιασμού αντίστοιχων έργων.
Να σημειωθεί ότι η "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" Ανώνυμος Εταιρεία Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί ιδρύθηκε στις 12 Ιουνίου του 2007 με έδρα τον Δήμο Λάρισας και αποκλειστικό σκοπό τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί (του αυτοκινητόδρομου που ξεκινά από τον κόμβο Ραχών και καταλήγει στον κόμβο Κλειδίου) , καθώς και όλων των βοηθητικών έργων και σχετικών δραστηριοτήτων.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΕΠΟΡΤΑΖ...
«Δωράκι» και μάλιστα της τελευταίας στιγμής έκανε ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, στους εργολάβους των Τεμπών, υπογράφοντας συμπληρωματική σύμβαση 170 εκατομμυρίων ευρώ τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές.
Όχι μόνο δεν διασφάλισε ότι οι υπάλληλοί του και οι αρμόδιες υπηρεσίες θα επόπτευαν την καλή εκτέλεση της επίμαχης σύμβασης, όχι μόνο δεν φρόντισε να «πιέσει» τους αναδόχους του έργου να εξασφαλίσουν το μοναδικό οδικό πέρασμα από και προς τη Βόρεια Ελλάδα, και βεβαίως την ασφάλεια ταξιδιωτών και εγαζομένων, αλλά «υπέκυψε» στις προτάσεις των εργολάβων να μικρύνει σε κόστος το έργο και να πληρωθεί ακριβότερα.
Όλα ξεκίνησαν όταν τα διευθυντικά στελέχη των αναδόχων εταιρειών «ανακάλυψαν» ένα σημείο, επί του οποίου θα μπορούσαν να ζητήσουν αναθεώρηση της σύμβασης και βεβαίως υψηλότερο τίμημα. Το κρίσιμο σημείο ήταν οι εσοχές για την αποφυγή και αντιμετώπιση κινδύνων, που σύμφωνα με την αρχική σύμβαση έπρεπε να κατασκευαστούν ανά 250 μέτρα. Ουσιαστικά, έπρεπε να διανοίξουν πολύ φαρδύτερη σήραγγα και μετά να κλείσουν τα σημεία μεταξύ των ειδικών χώρων στάθμευσης. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να ανοίξουν σήραγγα στα όρια του οδοστρώματος και ανά 250 μέτρα να επεκτείνουν το εύρος, ώστε να δημιουργείται χώρος στάθμευσης για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι εργολάβοι επιμέτρησαν το κόστος και είδαν ότι και οι δύο προφανείς λύσεις ήταν εξαιρετικά ακριβές και χρονοβόρες. Πρότειναν, λοιπόν, στην αναθέτουσα και εποπτεύουσα Αρχή, που είναι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, να κατασκευάσουν ενιαία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης σε όλο το μήκος του δρόμου. Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται ότι προχώρησαν σε προσφορά προς το κράτος, αλλά όταν αναλυθούν τα κόστη καταλαβαίνει κανείς ότι δεν είναι έτσι. Η λύση που πρότειναν ήταν σαφώς φθηνότερη και γρηγορότερη, αλλά αντί να επιστρέψουν μέρος του τιμήματος στο κράτος, ζήτησαν συμπληρωματική αμοιβή. Το επιπλέον τίμημα έφθασε τελικά τα 170 εκατ. ευρώ, που ουσιαστικά δόθηκαν για μια εργασία με μικρότερο κόστος -και σε χρήμα και σε χρόνο. Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ έχει φυσικά άμεση ευθύνη για τις υπογραφές που έβαλε, ενώ στο παρασκήνιο «καρφώνουν» τον Γιώργο Σουφλιά, θέλοντας να δείξουν ότι τους ασκήθηκαν πιέσεις. Μάλιστα,υποστηρίζουν ότι η υπογραφή του Υπουργού για το «δωράκι» μπήκε τρεις ημέρες προ των εκλογών, αλλά πρωτοκολλήθηκε σε ημερομηνία πέντε μήνες πριν, για να μην φαίνεται η εκ των υστέρων παρέμβαση.
Σε επίπεδο υπηρεσιακής ευθύνης, εκτός από τον πρόεδρο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ κ. Γούλα, ευθύνη φέρει η κυρία Αρίστη Καβαλέρια, που είχε την ευθύνη της σύμβασης παραχώρησης. Η ευθύνη δεν είναι θεωρητική, καθώς θα πρέπει να παρουσιάσει τις σχετικές εισηγήσεις, οι οποίες δεν υπάρχουν, τις αναγκαίες μελέτες, για τις οποίες δεν καταγράφονται κωδικοί πληρωμής -και αυτά τα πράγματα δεν γίνονται δωρεάν- αλλά και τις ακόμη πιο σημαντικές προμετρήσεις, που ανέβασαν το κόστος της συμπληρωματικής σύμβασης στα 170 εκατ. ευρώ.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ...
ΟΣΟ ΓΙ'ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΗΡΕ Ο ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ ΤΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣKΕΥΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΗΡΕ Ο ΠΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ...ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΛΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΤΣΕΠΩΣΟΥΝ...
Ε ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΗΘΙΚΗ ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΑΝΉΘΙΚΟΙ....
ΠΡΕΖΑ TV
7-1-2010
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι κατολισθήσεις ότι δεν συνδέονται με τις εργασίες ανατίναξης για τη διάνοιξη των σηράγγων. Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν ήταν δυνατόν να αποφευχθούν οι συνέπειες του ακραίου, όπως το χαρακτηρίζει, γεωλογικού φαινομένου αφού ο όγκος των βράχων που κατέπεσαν, ξεπερνούν κατά πολύ τις διεθνείς προδιαγραφές και τα όρια σχεδιασμού αντίστοιχων έργων.
Να σημειωθεί ότι η "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" Ανώνυμος Εταιρεία Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί ιδρύθηκε στις 12 Ιουνίου του 2007 με έδρα τον Δήμο Λάρισας και αποκλειστικό σκοπό τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί (του αυτοκινητόδρομου που ξεκινά από τον κόμβο Ραχών και καταλήγει στον κόμβο Κλειδίου) , καθώς και όλων των βοηθητικών έργων και σχετικών δραστηριοτήτων.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΕΠΟΡΤΑΖ...
«Δωράκι» και μάλιστα της τελευταίας στιγμής έκανε ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, στους εργολάβους των Τεμπών, υπογράφοντας συμπληρωματική σύμβαση 170 εκατομμυρίων ευρώ τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές.
Όχι μόνο δεν διασφάλισε ότι οι υπάλληλοί του και οι αρμόδιες υπηρεσίες θα επόπτευαν την καλή εκτέλεση της επίμαχης σύμβασης, όχι μόνο δεν φρόντισε να «πιέσει» τους αναδόχους του έργου να εξασφαλίσουν το μοναδικό οδικό πέρασμα από και προς τη Βόρεια Ελλάδα, και βεβαίως την ασφάλεια ταξιδιωτών και εγαζομένων, αλλά «υπέκυψε» στις προτάσεις των εργολάβων να μικρύνει σε κόστος το έργο και να πληρωθεί ακριβότερα.
Όλα ξεκίνησαν όταν τα διευθυντικά στελέχη των αναδόχων εταιρειών «ανακάλυψαν» ένα σημείο, επί του οποίου θα μπορούσαν να ζητήσουν αναθεώρηση της σύμβασης και βεβαίως υψηλότερο τίμημα. Το κρίσιμο σημείο ήταν οι εσοχές για την αποφυγή και αντιμετώπιση κινδύνων, που σύμφωνα με την αρχική σύμβαση έπρεπε να κατασκευαστούν ανά 250 μέτρα. Ουσιαστικά, έπρεπε να διανοίξουν πολύ φαρδύτερη σήραγγα και μετά να κλείσουν τα σημεία μεταξύ των ειδικών χώρων στάθμευσης. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να ανοίξουν σήραγγα στα όρια του οδοστρώματος και ανά 250 μέτρα να επεκτείνουν το εύρος, ώστε να δημιουργείται χώρος στάθμευσης για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι εργολάβοι επιμέτρησαν το κόστος και είδαν ότι και οι δύο προφανείς λύσεις ήταν εξαιρετικά ακριβές και χρονοβόρες. Πρότειναν, λοιπόν, στην αναθέτουσα και εποπτεύουσα Αρχή, που είναι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, να κατασκευάσουν ενιαία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης σε όλο το μήκος του δρόμου. Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται ότι προχώρησαν σε προσφορά προς το κράτος, αλλά όταν αναλυθούν τα κόστη καταλαβαίνει κανείς ότι δεν είναι έτσι. Η λύση που πρότειναν ήταν σαφώς φθηνότερη και γρηγορότερη, αλλά αντί να επιστρέψουν μέρος του τιμήματος στο κράτος, ζήτησαν συμπληρωματική αμοιβή. Το επιπλέον τίμημα έφθασε τελικά τα 170 εκατ. ευρώ, που ουσιαστικά δόθηκαν για μια εργασία με μικρότερο κόστος -και σε χρήμα και σε χρόνο. Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ έχει φυσικά άμεση ευθύνη για τις υπογραφές που έβαλε, ενώ στο παρασκήνιο «καρφώνουν» τον Γιώργο Σουφλιά, θέλοντας να δείξουν ότι τους ασκήθηκαν πιέσεις. Μάλιστα,υποστηρίζουν ότι η υπογραφή του Υπουργού για το «δωράκι» μπήκε τρεις ημέρες προ των εκλογών, αλλά πρωτοκολλήθηκε σε ημερομηνία πέντε μήνες πριν, για να μην φαίνεται η εκ των υστέρων παρέμβαση.
Σε επίπεδο υπηρεσιακής ευθύνης, εκτός από τον πρόεδρο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ κ. Γούλα, ευθύνη φέρει η κυρία Αρίστη Καβαλέρια, που είχε την ευθύνη της σύμβασης παραχώρησης. Η ευθύνη δεν είναι θεωρητική, καθώς θα πρέπει να παρουσιάσει τις σχετικές εισηγήσεις, οι οποίες δεν υπάρχουν, τις αναγκαίες μελέτες, για τις οποίες δεν καταγράφονται κωδικοί πληρωμής -και αυτά τα πράγματα δεν γίνονται δωρεάν- αλλά και τις ακόμη πιο σημαντικές προμετρήσεις, που ανέβασαν το κόστος της συμπληρωματικής σύμβασης στα 170 εκατ. ευρώ.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ...
ΟΣΟ ΓΙ'ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΗΡΕ Ο ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ ΤΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣKΕΥΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΗΡΕ Ο ΠΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ...ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΛΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΤΣΕΠΩΣΟΥΝ...
Ε ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΗΘΙΚΗ ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΑΝΉΘΙΚΟΙ....
ΠΡΕΖΑ TV
7-1-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου