Σάββατο, Ιανουαρίου 02, 2010

ΣΕ ΠΡΟΪΟΤΑ ΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΤΑ SUPER MARKETS,ΑΣΧΕΤΑ ΕΑΝ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ...

Μάχη για τη διατήρηση των μεριδίων τους δίνουν οι παραδοσιακές αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, καθώς η πίτα της αγοράς συρρικνώνεται συνεχώς λόγω της οικονομικής κρίσης. Η δυναμική παρουσία των εκπτωτικών αλυσίδων αναγκάζει τις παραδοσιακές να περάσουν στην αντεπίθεση για να υπερασπιστούν την κερδοφορία τους που διατηρείται σε υψηλά επίπεδα παρά τον έντονο ανταγωνισμό.

Έτσι, τους τελευταίους μήνες οι μεγάλοι του κλάδου, όπως η Carrefour-Μαρινόπουλος, η ΑΒ Βασιλόπουλος, η Σκλαβενίτης, η Βερόπουλος, η Μασούτης κ.ά. έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα προσφορών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Την ίδια πολιτική προαναγγέλλουν ότι θα συνεχίσουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2010, διευκρινίζοντας ότι στα πλάνα τους περιλαμβάνονται μειώσεις τιμών και πιο δυναμική επέκτασή τους στα είδη ιδιωτικής ετικέτας.

Η μάχη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δεν είναι καθόλου εύκολη, ειδικά από τη στιγμή που οι εκπτωτικές λιανεμπορικές επιχειρήσεις και συγκεκριμένα η Lidl, η Αldi και η Dia ελέγχουν το 30% της ελληνικής αγοράς- με αυξητικές τάσεις.

Οι αλλαγές που έφερε και στην αγορά των σούπερ μάρκετ η οικονομική κρίση αναγκάζει τους παραδοσιακούς του κλάδου να αναζητούν τρόπους άμυνας. Ήδη οι leaders της αγοράς έχουν ανακοινώσει ότι το 2010 θα επικεντρωθούν στην αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια τους, στην επέκτασή τους στην περιφέρεια, αλλά και σε επιθετική πολιτική όσον αφορά τις τιμές και τις προσφορές που θα κάνουν στα καταστήματά τους.

Η αλυσίδα Carrefour-Μαρινόπουλος, η οποία κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο από άποψη τζίρου στην ελληνική αγορά, στοχεύει την επόμενη διετία στην ανάπτυξη 1.000 νέων κωδικών ιδιωτικής ετικέτας με στόχο τα προϊόντα αυτά να συμμετέχουν σε ποσοστό άνω του 20% στον συνολικό τζίρο.
Η ύπαρξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε κατηγορία αποτελεί στόχο και της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία επιθυμεί να αυξήσει τη διείσδυσή της και στα μεσαίου εισοδήματος νοικοκυριά και να αποτινάξει τον τίτλο της ακριβότερης αλυσίδας τροφίμων. Βασικοί στόχοι της ΑΒ, όπως αυτοί παρουσιάζονται στο νέο στρατηγικό πλάνο της εταιρείας, είναι η μείωση των τιμών στα επώνυμα προϊόντα και η μεγάλη αύξηση της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει η αλυσίδα. Μάλιστα, στα έξι υπάρχοντα σήματα ιδιωτικής ετικέτας της εταιρείας θα προστεθεί στο α΄ τρίμηνο του 2010 ένα ακόμη, το ΑΒ Τerra Leaf που θα περιλαμβάνει προϊόντα τα οποία έχουν παραχθεί με φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες. Όσο για την επέκταση στην περιφέρεια και ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, η αλυσίδα ΑΒ θα την πραγματοποιήσει μέσω της αναδιοργάνωσης των καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Κορυφή που πρόσφατα εξαγόρασε. Επιπλέον, σχεδιάζει την κανονική ανάπτυξη των Lion Food Stores εντός του 2010 (σήμερα λειτουργούν δύο πιλοτικά καταστήματα). Η ΑΒ θα προχωρήσει επίσης στο άνοιγμα και άλλων παρόμοιων καταστημάτων, υπό την επωνυμία Red Μarket (που χρησιμοποιείται και στο Βέλγιο).

Με επίκεντρο τις χαμηλές τιμές καταστρώνει τα σχέδιά της για το 2010 και η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία πρόκειται να λειτουργήσει σύντομα το νέο της υπερμάρκετ στην Καλλιθέα. Η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την ιδιαίτερα ανταγωνιστική πολιτική τιμών και τις προσφορές καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2010, καθώς το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον- όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς- θα εξακολουθεί να επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων και τους επόμενους μήνες. Κατά τη διάρκεια του 2009, στο δίκτυο της αλυσίδας προστέθηκαν δύο νέα καταστήματα, ένα στο Πικέρμι και ένα στη Βάρη, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 72, ενώ εντός της διετίας 2010-2011 η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει τη δημιουργία δεύτερου logistic center προκειμένου να εξυπηρετηθεί καλύτερα η τροφοδοσία των καταστημάτων του Ομίλου.

ΠΡΕΖΑ TV
2-1-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: