ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΕΔΙΝΑΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ...ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΑ-ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΠΟΒΡΎΧΙΑ ΠΟΥ ΓΕΡΝΟΥΝ...ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ...
ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ ΛΥΣΗ...ΚΑΙ ΘΑ ΛΥΝΟΝΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ...
ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΥΠΟΒΡΎΧΙΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΑΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΤΡΙΤΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ...
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΕΙΝΑΕΙ...ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΛΑΚΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ.
Αύριο αναμένεται να εγκρίνει το ΚΥΣΕΑ τη συμφωνία για την πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά κατά 75% στην Abu Dabi Mar, καθώς και την παραγγελία δύο επιπλέον υποβρυχίων τύπου 214. Η συμφωνία θα τεθεί στην κρίση της υποεπιτροπής της Βουλής, που είναι αρμόδια για τους εξοπλισμούς σήμερα στις πέντε το απόγευμα.
Οι Γερμανοί εξακολουθούσαν να εκβιάζουν μέχρι την τελευταία στιγμή με άμεση παύση πληρωμών, απόλυση των 1.300 εργαζομένων, ενώ το πρόγραμμα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού ήταν σε μεγάλο κίνδυνο, επισήμανε ο Ευ. Βενιζέλος. Σε συνέντευξη τύπου για το θέμα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας υποστήριξε ότι η κυβέρνηση όταν ανέλαβε την εξουσία βρέθηκε μπροστά σε μια πολύπλοκη κατάσταση, τόσο για το μέλλον των εργαζομένων, όσο και γιατί το δημόσιο ήδη είχε καταβάλλει 2,032 δισ. ευρώ από τα 2,838 δισ., χωρίς να έχει παραλάβει κανένα υποβρύχιο. Τα χρήματα αφορούν τα προγράμματα ναυπήγησης τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 και τον εκσυγχρονισμού άλλων τριών τύπου 209.
Το πρόβλημα ανέκυψε το 2005 με τα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο πρώτο υποβρύχιο που ναυπηγήθηκε στο Κίελο, το «Παπανικολής». Ο υπουργός άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης ηγεσίας σημειώνοντας ότι από τον Σεπτέμβριο του 2006 το υποβρύχιο ούτε παρελήφθη, ούτε απορρίφθηκε, αλλά και ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση. Μάλιστα, την περίοδο 2004-2008 το δημόσιο κατέβαλε 780 εκατ. ευρώ, υπογράμμισε ο κ. Βενιζέλος. Το 2008 το υποβρύχιο «που γέρνει», πιστοποιήθηκε από τον γερμανικό φορέα BWB, σύμφωνα με τον οποίο κρίθηκε ότι βρίσκεται εντός των τεχνικών προδιαγραφών του κατασκευαστή.
Η συμφωνία στην οποία κατέληξε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας περιλαμβάνει:
•Την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» με στόχο την πώλησή του σε άλλη χώρα. Θεωρήθηκε ότι το τίμημα ύψους 300 εκατ. ευρώ δεν αντιστοιχεί στην εμπορική του αξία, καθώς έχει κοστίσει 463 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τη σύμβαση, που είχε συναφθεί προ 10ετίας.
•Το ναυτικό θα παραλάβει και τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια του ίδιου τύπου, που ναυπηγήθηκαν στον Σκαραμαγκά.
•Ακυρώνεται το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων τύπου 209 ως ασύμφορο. Ο υπουργός επεσήμανε ότι κάθε υποβρύχιο θα κόστιζε περί τα 390 εκατ. ευρώ. Ετσι το ναυτικό θα παραλάβει μόνο το πρώτο, οι εργασίες στο οποίο έχουν ολοκληρωθεί και αντί των άλλων θα παραγγείλει άλλα δύο νέα, τύπου 214. Θα κοστίσουν 500 εκατ. ευρώ το ένα και η τιμή συμφωνήθηκε να είναι σταθερή χωρίς προσαυξήσεις.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Άμυνας, το δημόσιο θα επιβαρυνθεί με 165 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας σε αυτό το ποσό και την πώληση του «Παπανικολή». Αλλά μέχρι να γίνει αυτό, η πραγματική επιβάρυνση υπερβαίνει το μισό δισ. ευρώ.
Η συμφωνία προβλέπει την αποπληρωμή σε εννέα χρόνια με καταβολή 50 έως 200 εκατ. ευρώ ετησίως. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, θέμα δημιουργήθηκε την τελευταία στιγμή με τους Γερμανούς, που αξιώνουν φέτος θα τους καταβληθούν πολύ περισσότερα χρήματα, γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα της καταβολής προστίμου περί τα 350 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. ως παράνομη κρατική ενίσχυση των ναυπηγείων, βρέθηκε η εξής λύση: Πλέον ο Σκαραμαγκάς θα αποτελεί αμιγώς στρατιωτικό ναυπηγείο, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του που θα αφορά εμπορικές δραστηριότητες θα πουληθεί με πλειοδοτικό διαγωνισμό. Ας σημειωθεί, πάντως, ότι έτσι τα ναυπηγεία θα εξαρτώνται ακόμη περισσότερο από κρατικά εξοπλιστικά προγράμματα για τη βιωσιμότητά τους, παρότι νέοι ιδιοκτήτες υπόσχονται να φέρουν δουλειές από το εξωτερικό.
Το ΚΚΕ σημειωνει σε ανακοινωση του : " Η συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποδεικνύει ότι ακόμα και για ακατάλληλα υποβρύχια υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί το κεφάλαιο και να προωθηθεί η πολιτική συμμαχιών κυβέρνησης - ελληνικής πλουτοκρατίας εντός και εκτός της ΕΕ. Η συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, οι απολύσεις, συνιστούν ένα ακόμα αποτέλεσμα της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης, της κρατικής χρηματοδότησης του κεφαλαίου, της συμμετοχής της χώρας στην ΕΕ."
ΠΡΕΖΑ TV
17-3-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου