Παρασκευή, Μαρτίου 19, 2010

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ...ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ;;

Αρχίζουν να δουλεύουν τα χαράματα και μέχρι να δύσει ο ήλιος σκαρφαλώνουν στα βράχια των Τεμπών. Τοποθετούν εκρηκτικά, μετακινούν ογκόλιθους και χώματα, κλαδεύουν δέντρα, καρφώνουν μεταλλικούς πασσάλους και απλώνουν συρματοπλέγματα. Από τα χαράματα μέχρι το βράδυ, έντεκα ώρες κάθε μέρα, έξι μέρες τη βδομάδα.
Σαράντα ειδικά εκπαιδευμένοι αλπινιστές από την Ελβετία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιταλία, κρεμασμένοι με σχοινιά δίνουν μάχη με τον χρόνο για να ανοίξουν την Εθνική Οδό στην Κοιλάδα των Τεμπών που παραμένει κλειστή από τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά τις κατολισθήσεις που είχαν στοιχίσει τη ζωή σε έναν Ιταλό μηχανικό.
Στο εργοτάξιο της κοιλάδας των Τεμπών απασχολούνται συνολικά 70 εργαζόμενοι. Απ΄ αυτούς οι 40 ειδικά εκπαιδευμένοι αλπινιστές είναι υπάλληλοι της ελβετικής εταιρείας Geo Group, οι οποίοι είναι αλπινιστές, εκπαιδεύονται για δύο χρόνια και στη συνέχεια αναλαμβάνουν ειδικές αποστολές σ΄ όλο τον κόσμο. Αναρριχήσεις, τοποθετήσεις εκρηκτικών, απομακρύνσεις βράχων, αντιμετώπιση χιονοστιβάδων και άλλα δύσκολα τεχνικά εγχειρήματα.

Ο Πάμπλο Μάγιερ, επικεφαλής του εργοταξίου στα Τέμπη, είναι ένας κοσμοπολίτης τεχνικός προϊστάμενος, με ειδικότητα μηχανικού μεταλλείων, που εργάστηκε τα τελευταία 20 χρόνια σε αντίστοιχης με τα Τέμπη κλίμακας έργα στην Κίνα, στον Λίβανο, στην Ινδία, στη Σαουδική Αραβία και στη Χιλή. Γεννήθηκε στην Αργεντινή και έζησε στην Ελβετία. Είναι εγκατεστημένος στη Νότια Αφρική, όπου βρίσκεται σήμερα η σύζυγός του, ενώ τα δύο του παιδιά, ηλικίας 21 και 22 ετών, σπουδάζουν στη Γερμανία.
«Κάθε χώρα, κάθε εργοτάξιο έχει τα δικά του προβλήματα. Η απομάκρυνση των βράχων και η τοποθέτηση των πλεγμάτων στα Τέμπη δεν είναι τόσο δύσκολη υπόθεση. Τα βουνά δεν είναι τόσο ψηλά και τόσο απότομα. Όμως εδώ μας δυσκολεύει το γεγονός ότι η κοιλάδα είναι πολύ στενή», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Μάγιερ.
Είναι από τους πρώτους αλπινιστές που ήρθαν στα Τέμπη και όπως λέει γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχει μεγάλη πίεση για να ανοίξει ο δρόμος όσο γίνεται νωρίτερα. «Πριν επισκεφθώ την Ελλάδα φανταζόμουν ότι είναι μια χώρα με ήλιο, θάλασσα. Δεν φανταζόμουν ότι θα υπήρχαν τόσο απότομα βουνά και κακοτράχαλα μέρη, όπως εδώ στα Τέμπη», λέει.

Ο 30χρονος συνάδελφός του Νικόλ Γουίλι, Ελβετός, είναι ο «μετρ» των εκρήξεων στα Τέμπη. Σκαρφαλώνει με τα σκοινιά και τοποθετεί προσεκτικά τις απαραίτητες ποσότητες δυναμίτιδας στα βράχια που κινδυνεύουν να αποκολληθούν. Γνωρίζει καλύτερα απ΄ όλους την Ελλάδα αφού στο παρελθόν εργάστηκε στην Κακιά Σκάλα, στον Άγιο Κωνσταντίνο και στη Σαντορίνη, αλλά όπως λέει στα Τέμπη τον πιέζει ο χρόνος. «Πρέπει να τελειώσουμε όσο γίνεται νωρίτερα. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος για την Ελλάδα. Επίσης, η κοιλάδα είναι πολύ στενή, δεν μπορούν να περάσουν μεγάλα φορτηγά και ορισμένα ογκώδη υλικά τα μεταφέρουμε με ελικόπτερο», λέει.
Ο Αλεσάντρο Τοντάρο και ο Σεμπαστιάνο Πουλιάρα είναι αλπινιστές από τη Σικελία της Ιταλίας και ήρθαν στα Τέμπη πριν από μερικές ημέρες για να βοηθήσουν τους Ισπανούς συναδέλφους τους που εργάζονται στο βόρειο τμήμα της κοιλάδας. «Τα χρήματα είναι πολύ καλά, σχεδόν διπλάσια από τους μισθούς των άλλων υπαλλήλων στο εργοτάξιο και όλα τα έξοδά μας είναι πληρωμένα», υπογραμμίζει ο 32χρονος Τοντάρο. «Δεν ξέρουμε πότε θα ανοίξουν τα Τέμπη. Πάντως εμείς έχουμε συμβόλαιο για ακόμα 30 ημέρες», λέει ο ομοεθνής του. Δίπλα τους κατεβαίνει από το βουνό κρεμασμένος με σχοινιά ο Ισπανός συνάδελφός τους Μανουέλ Μορίγια, από την περιοχή της Βαρκελώνης, ο οποίος είναι συγκρατημένος και πολύ προσεκτικός στην κατάβαση. «Έφθασε στα Τέμπη πριν από δύο μέρες, φοβάται ακόμα, αλλά θα τον βοηθήσουμε», λένε οι Ιταλοί.
ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΒΡΑΧΩΝ έπεσαν χθες το απόγευμα από το βουνό στην Κοιλάδα των Τεμπών, ύστερα από ελεγχόμενη έκρηξη που προκάλεσαν οι εργαζόμενοι στα συνεργεία, και κάλυψαν το οδόστρωμα με αποτέλεσμα να καθυστερήσει για περίπου 45 λεπτά η διέλευση των εκπροσώπων του Τύπου που επισκέφθηκαν το εργοτάξιο.

Προβλήματα όμως σημειώνονται από χθες και στη λεγόμενη παραλιακή διαδρομή, που χρησιμοποιούν οι οδηγοί των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λεωφορείων για να παρακάμψουν τα Τέμπη, εξαιτίας κατολίσθησης που προκλήθηκε σε τμήμα του δρόμου, στον Αγιόκαμπο Λάρισας.
Οι εργασίες απομάκρυνσης των επικίνδυνων βράχων στην Κοιλάδα των Τεμπών, σε απόσταση 4 χιλιομέτρων κατά μήκος της Εθνικής Οδού Αθηνών- Θεσσαλονίκης, άρχισαν στις 25 Ιανουαρίου μετά τις φονικές κατολισθήσεις, από την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση των διοδίων και τη συντήρηση του τμήματος αυτού της εθνικής οδού.
Η πρώτη φάση που ολοκληρώθηκε, περιελάμβανε τη διαδικασία ξεσκαρώματος των επικίνδυνων βράχων από τις πλαγιές του όρους Κισσάβου, με τη συνδρομή των 40 ειδικά εκπαιδευμένων αλπινιστών. Μέχρι στιγμής απομακρύνθηκαν 700 κυβικά βράχων (περίπου 2.000 τόνοι).
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. είναι υποχρεωμένη να παραδώσει το έργο σε 16 εβδομάδες από την έναρξη των εργασιών, δηλαδή στα μέσα Μαΐου.
Στο μεταξύ, αβέβαιο παραμένει μέχρι στιγμής αν θα ανοίξουν πριν από το Πάσχα τα Τέμπη αφού, όπως είπε χθες ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Δημοσθένης Παπακριβόπουλος, η εταιρεία δεν μπορεί να δεσμευτεί αν θα τελειώσουν νωρίτερα οι εργασίες.

«Υψηλού ρίσκου είναι η διέλευση από τα Τέμπη με την έως τώρα πορεία των έργων. Και το ρίσκο αυτό αυξάνεται ακόμη περισσότερο, αν κατά την έξοδο του Πάσχα έχουμε μεγάλες βροχοπτώσεις και άσχημες καιρικές συνθήκες...». Τη θέση αυτή διατύπωσε χθες στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΤΕΕ), ένα από τα τέσσερα μέλη της Επιτροπής που συνέταξε το πόρισμα για τις καταπτώσεις στα Τέμπη, ο πολιτικός μηχανικός κ. Σπύρος Καβουνίδης.
Το αν τελικά θα ανοίξουν ή όχι τα Τέμπη πριν από το Πάσχα, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να αποφασιστεί την ερχόμενη Τετάρτη 24 Μαρτίου.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ...ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ;;;;

ΠΡΕΖΑ TV
19-3-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: