Σάββατο, Μαρτίου 20, 2010

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ...ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ...ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ...

ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ,ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ ΤΟΥ...ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΥΠΟΒΡΎΧΙΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΕΡΝΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΧΡΗΣΤΟ...ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΩΘΕΙ Ο ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ...ΑΝ ΕΔΙΝΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ...

Λεπτομέρειες απομένουν για την υπογραφή της συμφωνίας απόκτησης του ναυπηγείου Σκαραμαγκά από την Αbu Dabi Μar αλλά, όπως λένε και οι αγγλοσάξωνες, «ο Διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες». Οι Γερμανοί της ΤhyssenΚrupp, που είναι οι πωλητές του ναυπηγείου, προβάλλουν μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις της τελευταίας στιγμής προς το Ελληνικό Δημόσιο για να προχωρήσουν στην πώληση, επισείοντας τον κίνδυνο του κλεισίματος της μονάδας σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η συμφωνία με το Αμπου Ντάμπι.
Οι άνθρωποι της ΤhyssenΚrupp που βρίσκονται στην Αθήνα συχνά πυκνά το τελευταίο διάστημα, ζητούν να εισπράξουν τοις μετρητοίς τα 320 από τα συνολικά 520 εκατ. ευρώ που θεωρούν ότι τους χρωστά το Πολεμικό Ναυτικό από τη ναυπήγηση των τεσσάρων υποβρυχίων Τ- 214 και το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων 209/1200. Από τη στιγμή που έχει βρεθεί ο αγοραστής του ναυπηγείου και με δεδομένη την πρόθεση των Γερμανών να εγκαταλείψουν τη μονάδα αν δεν κλείσει η συμφωνία, τα υπουργεία Οικονομίας, Αμυνας και Οικονομικών είναι πολύ προσεκτικά στον χειρισμό του θέματος και, όπως λέει στέλεχος ενός από τα υπουργεία που ασχολείται με το θέμα: «Προσπαθούμε ούτε λίγο ούτε πολύ να τετραγωνίσουμε τον κύκλο, δηλαδή να μη βλάψουμε τα συμφέροντα του Δημοσίου αλλά ταυτόχρονα να φέρουμε σε συμφωνία Γερμανούς και Αραβες για να γίνει η πώληση και να σώσουμε το ναυπηγείο και τους εργαζόμενους εκεί».

Εφόσον ευοδωθούν όλες οι διεργασίες, οι Αραβες θα χρησιμοποιήσουν το ναυπηγείο κυρίως για κατασκευές θαλαμηγών και μεγάλων τουριστικών σκαφών, χωρίς όμως να αποκλείουν οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, περιλαμβανομένης και αυτής των πολεμικών πλοίων. Η Αbu Dhabi Μar είναι σχετικά νέα εταιρεία αλλά με σημαντικές φιλοδοξίες. Διαθέτει μεγάλη ναυπηγική μονάδα στο Εμιράτο με 750 εργαζόμενους και με προβλήτα-κλίνη 550 μέτρων κατασκευής σε έκταση 172 στρεμμάτων, αλλά και ναυπηγείο στη Γαλλία, το CΜΝ Υahts, στο Χερβούργο της Νορμανδίας.
Η μεγάλη δύναμη όμως της εταιρείας είναι η στρατηγική παγκόσμια συμμαχία που έκανε με την ΤhyssenΚrupp τον Οκτώβριο του 2009 και την οποία υπέγραψε το μεγάλο αφεντικό της Αbu Dhabi Μar, ο Αχμάντ Νταρβίς αλ Μαράρ , μέλος της βασιλικής οικογένειας του εμιράτου. Η συμφωνία προβλέπει συνεργασία για τη δημιουργία ενός «υπερ-σχήματος» με ειδίκευση στις μεγάλες θαλαμηγούς αλλά και σε άλλες κατασκευές και με κοινές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Οι Γερμανοί θα κρατήσουν για τον εαυτό τους το κομμάτι της προηγμένης τεχνολογίας στις στρατιωτικές κατασκευές και οι Αραβες τη διοίκηση, μέσω της οποίας θα αποκτήσουν πείρα, γνώσεις και κύρος ώστε αργότερα, να... αυτονομηθούν εκ του ασφαλούς, διότι, μην αμφιβάλλει κανείς, αυτό επιδιώκουν.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας οι Αραβες εξαγόρασαν από την ΤhyssenΚrupp και το ναυπηγείο Νobiskrug στη Γερμανία, που είναι και το καμάρι τους μέχρι στιγμής, αφού μπορούν να κατασκευάζουν μεγάλες θαλαμηγούς (mega yachts) μήκους 200 μέτρων. Το ναυπηγείο έχει δύο μεγάλες κλίνες κατασκευής με 420 υπαλλήλους σε μια τεράστια έκταση 420 στρεμμάτων. Τελευταίο απόκτημα της συλλογής, αν όλα πάνε καλά, ο Σκαραμαγκάς.

ΠΡΕΖΑ TV
20-3-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

kala re kontopoutane, exei mhnes pou krazeis autous pou 8eloun na kleisoun ta nauphgeia epeidh oi an8rwpoi 8a meinoun anergoi.

kai twra pou 8a exoune douleia gia xronia, PALI exeis problhma?

sapie konte