«Εξετάσεις» σε δόσεις, τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο, ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση για να αποφύγει ή έστω να περιορίσει σε αξία τα νέα δημοσιονομικά μέτρα τα οποία έχουν ζητήσει οι Βρυξέλλες.
Η πρώτη μάχη θα δοθεί τον επόμενο ενάμιση μήνα. Η κυβέρνηση επιχειρεί με αντάλλαγμα ριζικές «μεταρρυθμίσεις» (ασφαλιστικό, εργασιακά, κλειστά επαγγέλματα), να διασφαλίσει πίστωση χρόνου αλλά και να «πείσει» τις αγορές ώστε να μειωθούν τα spreads. Προς το παρόν άλλωστε δεν υπάρχει όφελος από τη συμφωνία περί στήριξης αφού το επιτόκιο στην έκδοση του 7ετούς ομολόγου διαμορφώθηκε στο 6% και πρέπει για να καλυφθούν οι ανάγκες να αντληθούν 11,6 δισ. ευρώ έως το τέλος Μαΐου.
Κρίσιμη ημερομηνία είναι η 16η Μαΐου, οπότε θα κοινοποιηθεί το πόρισμα της Κομισιόν για τα ελληνικά μέτρα. Θα έχει προηγηθεί στο τέλος Απριλίου επιστολή της κυβέρνησης στην Ε.Ε. στην οποία περιλαμβάνεται το «πακέτο» των διαρθρωτικών παρεμβάσεων. Ωστόσο, ο τελικός σχεδιασμός θα οριστικοποιηθεί μετά το συμβούλιο των υπουργών Οικονομίας στις 18 Μαΐου.
Στο μέτωπο των δημοσιονομικών ο μεγάλος πονοκέφαλος θα είναι θα ενσωματωθούν οι κοινοτικές εκτιμήσεις για την πορεία της χώρας που θα κοινοποιηθούν λίγες ημέρες νωρίτερα, κατεβάζοντας τον πήχη. Το οικονομικό επτελείο την υπολογίζει τώρα μεταξύ 2%-3% για φέτος αντί 0,3% στο ΠΣΑ. Αυτό ανατρέπει τα δεδομένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από αρμόδια στελέχη συστήνεται οι ανατροπές στο ΠΣΑ να ενοποιηθούν σε νέο (συμπληρωματικό) προϋπολογισμό που θα σταλεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Ιούνιο. Στελέχη εξηγούν ότι θέλουν όλα να είναι έτοιμα πριν τη σύνοδο κορυφής του Ιουνίου για να αποφευχθεί τυχόν αρνητική εξέλιξη: ακόμη και στο απευκταίο ενδεχόμενο επιβολής νέων μέτρων από «έξω» η κυβέρνηση να μπορεί να θέσει ως αντεπιχείρημα ότι έχει ήδη θεσμοθετήσει επισήμως ένα διαφορετικό μεν αλλά «δυνατό» πακέτο. Ο αγώνας δεν τελειώνει εδώ. Η κυβέρνηση πρέπει να αποδείξει μέσα στο κολοκαίρι ότι μπορεί να πετύχει 3 ακόμη στόχους:
1) Το Πρόγραμμα Σταθερότητας θέτει ως στόχο την άντληση 3,5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Αν δεν επιτευχθεί ο στόχος αυτός (προϋποθέτει αύξηση της απορρόφησης από το 4% σήμερα στο 15%), θα απαιτηθούν άλλα έσοδα ή περικοπές δαπανών.
2) Ανάταξη φορολογικής μηχανής με αλλαγή προσώπων (αναλυτικό ρεπορτάζ στην «Οικονομία»).
3) Επιτυχή περιστολή δαπανών στο ευρύτερο Δημόσιο μέσω πραγματικού περιορισμού της σπατάλης. Προς το παρόν η ευθύνη επαφίεται στην βούληση των αρμόδιων υπουργείων καθώς ενιαία βάση πληρωμών δεν υπάρχει. Απλά, κάθε μήνα όταν ολοκληρώνεται η διάθεση του 90% των πιστώσεων, παύουν οι πληρωμές...
ΠΡΕΖΑ TV
3-4-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου