Το πρώτο από τα τρία πορίσματα των ΕπιθεωρητώνΕλεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που διενήργησαν τον διαχειριστικό έλεγχο στον ΕΟΤ παραδίδεται στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας από την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού στο Μαξίμου για τα περαιτέρω. Το πόρισμα αφορά τον έλεγχο που διενεργήθηκε επί τρεις μήνες από τρεις επιθεωρητές για τον κοινωνικό τουρισμό στην περίοδο 2004-2009 και τα αποτελέσματά του αναμένονται με ενδιαφέρον, όπως δήλωσε με νόημα ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Ν. Κανελλόπουλος , ο οποίος εμφανίζεται αποφασισμένος να το αποστείλει παράλληλα και στον εισαγγελέα. Αναμένονται ως τις 15 Απριλίου να παραδοθούν στο Μαξίμου και τα άλλα δύο πορίσματα που αφορούν τις σπατάλες στη διαφημιστική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό, καθώς και για τη διαχείριση από την κυβέρνηση της ΝΔ των τουριστικών ακινήτων. Η υφυπουργός Τουρισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου μιλώντας για τα πορίσματα αυτά, δήλωσε ότι «θα σταλούν αμέσως στο Μαξίμου, το οποίο αυτό θα αποφασίσει για τα περαιτέρω». Ηδη, όπως βεβαίωσε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, διατάχθηκε παράλληλα και ΕΔΕ ώστε να ονομαστικοποιηθούν οι ευθύνες, δεδομένου ότι από το υπουργείο αυτό πέρασαν συνολικά τρεις υπουργοί της ΝΔ. Η υπόθεση ΕΟΤ και οι ανεξέλεγκτες δαπάνες που υπήρξαν την τελευταία πενταετία έγιναν αφορμή να ξεσπάσει και εσωκομματική διαμάχη στη ΝΔ με στελέχη να κατηγορούν άλλα στελέχη ως υπεύθυνα.
Στο πόρισμα για τον κοινωνικό τουρισμό, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του «Το Βήμα», γίνεται αναφορά, όπως βεβαιώνουν υψηλόβαθμα στελέχη του ΕΟΤ, ότι διατέθηκαν 20.000 δελτία, αξίας 1,8 εκατ. ευρώ, σε άτομα που τα περισσότερα δεν τα δικαιούνταν, χωρίς προηγουμένως να υπάρξει κανένας έλεγχος ή πίστωση του ποσού στην οικονομική διεύθυνση του Οργανισμού Τουρισμού. Χαρακτηριστική της διάθεσης δελτίων κοινωνικού τουρισμού χωρίς κανέναν έλεγχο είναι και η περίπτωση, όπως αποκαλύπτεται, με τον κωδικό «Εύβοια» κατά την οποία χορηγήθηκαν σε συγκεκριμένο ξενοδοχείο της Εύβοιας 200 δελτία κοινωνικού τουρισμού, ενώ η δυναμικότητα του ξενοδοχείου ήταν μόλις 80 κλίνες. Το δεύτερο πόρισμα αφορά τις δαπάνες για την τουριστική προβολή και, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σημειώνεται ότι στην περίοδο 2008-2009 διατέθηκαν 2,5 εκατ. ευρώ για την αγορά γραβατών, καπέλων (τζόκεϊ), κονκάρδων, καρφιτσών, μπρελόκ για τη διαφήμιση της χώρας μας στο εξωτερικό, χωρίς παραστατικά, χωρίς αποδείξεις, χωρίς τίποτε: « Φύγανε 2,5 εκατ. ευρώ για μασκαραλίκια. Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα» δηλώνουν στελέχη του ΕΟΤ. Ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού εμφανίζεται φειδωλός στις δηλώσεις αναμένοντας και αυτός το πόρισμα και σημειώνει απλώς: «Προσπαθούμε να εξυγιάνουμε τον ΕΟΤ, να αναδιοργανώσουμε τις υπηρεσίες του ώστε να καταστεί και πάλι δυναμικός». Από το 2007 ο ΕΟΤ, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, αγόραζε χονδρικώς και εκατομμύρια... καραμέλες με γεύση ούζου, τους έβαζε περιτύλιγμα που έγραφε «Ελα να ζήσεις τον μύθο στην Ελλάδα» και τις προωθούσε στα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό για να χορηγούνται εν συνεχεία δωρεάν στους επισκέπτες.
ΠΡΕΖΑ TV
10-4-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου