Πέμπτη, Μαΐου 20, 2010

ΚΙ'ΟΜΩΣ Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΚΡΕΜΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΠΑΡΙΑ ΤΗΣ SIEMENS ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ...

Η Siemens... φρενάρει το Μετρό (!) Η επέκταση του έργου προς τον Πειραιά είναι στον αέρα, ενώ εάν δεν ξεκαθαρίσει το τοπίογια το εάν μπορεί ή όχι να συμμετέχει σε διαγωνισμούς η Siemens- κανείς δεν ξέρει πότε θα παραδοθούν ο σταθμοί του Μετρό στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, τον Αλιμο, την Ανθούπολη, το Περιστέρι και το Χαϊδάρι...
Το πρόβλημα παραδέχτηκε χθες η ηγεσία τού υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. «Είμαστε παγιδευμένοι. Το σύστημα λειτουργεί μόνο με τη Siemens», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. «Υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα. Υπογράφεις όταν είναι σε εξέλιξη η διαδικασία έρευνας και ελέγχου και στη Βουλή;».
Στη διεκδίκηση της επέκτασης στον Πειραιά συμμετέχει και η Siemens- για τον μηχανολογικό εξοπλισμό- ενώ σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους σταθμούς η Siemens επρόκειτο- με βάση τον αρχικό σχεδιασμό- να αναλάβει με απευθείας ανάθεση (ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ) τα έργα της σηματοδότησης. Υπενθυμίζεται ότι όλο το σύστημα σηματοδότησης του Μετρό το έχει εγκαταστήσει η Siemens.
Οπως αναφέρθηκε χθες, στο τέλος του Ιουνίου θα παραδοθεί ο σταθμός του Μετρό στον Χολαργό, ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να παραδοθεί και ο σταθμός στην Αγία Παρασκευή.
Επίσης στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι στις αρχές του επόμενου έτους να αρχίσει η δημοπράτηση τμημάτων (δεν ανακοινώθηκαν ποια) της γραμμής U, η οποία θα επανασχεδιαστεί (ο σχεδιασμός θα αλλάξει στο ύψος του Ηilton) προκειμένου να περιλαμβάνει την Καισαριανή και τον Βύρωνα. Σύμφωνα με τον Δ. Ρέππα, η δαπάνη θα καλυφθεί με χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

ΜΕΣΑ στο καλοκαίρι θα λειτουργήσουν 2 σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, καλύπτοντας μια απόσταση 150 χιλιομέτρων, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. Σε 2 μήνες η Εγνατία θα αναλάβει τον σταθμό στα Μάλγαρα, ο οποίος βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, και θα καλύπτει ένα τμήμα 80 χιλιομέτρων από το Δερβένι έως τη Βέροια. Ο δεύτερος θα ανοίξει έναν μήνα αργότερα στον Πολύμυλο και θα καλύπτει το τμήμα Βέροια- Σιάτιστα συνολικού μήκους 70 χιλιομέτρων. Η χρέωση θα είναι 2,8 ευρώ ανά σταθμό και έπειτα από 6 μήνες θα υπάρχει αναπροσαρμογή και η χρέωση θα είναι 0,03 ευρώ/χιλιόμετρο.
Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος, στο τμήμα της Εγνατίας Οδού από Θεσσαλονίκη έως την Αλεξανδρούπολη και από τη Σιάτιστα έως την Ηγουμενίτσα η καταβολή των διοδίων θα αρχίσει από τις αρχές του επόμενου έτους και θα γίνεται με το σύστημα της βινιέτας. Πρόκειται, όπως ειπώθηκε χθες, για ένα σύστημα χρονοχρέωσης.
Οπως διευκρινίστηκε, με το σύστημα αυτό θα δίνεται η δυνατότητα στους οδηγούς να πληρώνουν είτε μέσω του Διαδικτύου είτε μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, ενώ οι καταγραφείς που θα υπάρχουν κατά μήκος του οδικού δικτύου θα εντοπίζουν τις πινακίδες των διερχόμενων αυτοκινήτων και θα ταυτοποιούν τα στοιχεία. «Βασικός στόχος είναι από το 2013 όλοι οι σταθμοί διοδίων να είναι ηλεκτρονικοί και να γίνεται χρήση e-pass», τόνισε ο Δ. Ρέππας.
Από το υπουργείο Υποδομών ανακοινώθηκε το προσωρινό πάγωμα- όπως είπε ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης- των διαπραγματεύσεων για τη μείωση της τιμής των διοδίων. «Η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων αυτή την περίοδο θα ήταν επιζήμια για το Δημόσιο», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του τμήματος Καρτέρι- Πάργα του αυτοκινητόδρομου Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας συνολικού προϋπολογισμού 48.850.000 ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών δεν ανέφερε χθες πότε θα γίνει η δημοπράτηση των νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής οι οποίοι επανασχεδιάζονται στο πλαίσιο του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αττική, ενώ σε ό,τι αφορά το τμήμα της Ολυμπίας Οδού (μήκους 5,5 χιλιομέτρων που περνάει μέσα από το οικοσύστημα του Καϊάφα) για το οποίο υπήρξε παρέμβαση από την Ε.Ε. ανέφερε ότι «προκρίνεται η μηδενική λύση, δηλαδή να μείνει το τμήμα ως έχει».
Την υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης, ο Δ. Ρέππας τη χαρακτήρισε παράδειγμα «κακού σχεδιασμού», όπου τελικώς χωρίς να έχει αρχίσει το έργο ο ανάδοχος ζητάει αποζημίωση 410 εκατομμυρίων ευρώ.

ΠΡΕΖΑ TV
20-5-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: