Με θετικό μάτι "βλέπει" το 56% των μικρομεσαίων επιχειρηματιών της Θεσσαλονίκης το ηλεκτρονικό εμπόριο, αντιμετωπίζοντάς το ως μια συμφέρουσα λύση για να καταστεί η επιχείρησή τους ανταγωνιστική, ιδίως εν μέσω της οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από έρευνα, που διενήργησε η εταιρία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) και η οποία παρουσιάστηκε, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη.
Η έρευνα, με θέμα «Εξοικείωση των ΜμΕ με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)», έγινε σε δείγμα 500 επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου.
Από την έρευνα προκύπτει ότι, έξι στους δέκα μικρομεσαίους επιχειρηματίες διαθέτουν από έναν έως πέντε ηλεκτρονικούς υπολογιστές στις εργασίες τους, με τους οκτώ στους δέκα να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή τους καθημερινά και επτά στους δέκα να κάνουν χρήση του ίντερνετ για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Εξάλλου, πολύ σημαντικό θεωρεί το e-εμπόριο το 22,2% των ερωτηθέντων, αρκετά το 33,3%, λίγο το 23,5% και καθόλου το 18,5%. Περισσότερο ένθερμοι υποστηρικτές του ηλεκτρονικού επιχειρείν είναι όσοι διαθέτουν μικτή επιχείρηση (66,7%) και ακολουθούν οι ασχολούντες με μεταποιητικές (61,5%) και εταιρίες παροχής υπηρεσιών (39,3%). Ωστόσο, στην ερώτηση, "θα σας ενδιέφερε να σας βοηθήσει, με χαμηλό κόστος, το Επιμελητήριο για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος;", το ποσοστό των εταιριών παροχής υπηρεσιών που απάντησε θετικά φτάνει στο 50%.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τη συνδρομή του Επιμελητηρίου, εκδηλώνουν οι μικτές επιχειρήσεις (63%) και ακολουθούν οι μεταποιητικές, με 53,8%. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Σωτήρης Μαγόπουλος, στο συμβούλιο της Δευτέρας θα επιλεγεί η εταιρία που θα αναλάβει να στήσει το ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο και μπορεί να λειτουργήσει από την επομένη, δεδομένου ότι το Επιμελητήριο διαθέτει ήδη την απαραίτητη υποδομή.
Εκτός του 60% των συμμετεχόντων που δήλωσαν ότι διαθέτουν από έναν έως πέντε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η έρευνα κατέγραψε ένα ποσοστό 5%, που κατέχει μεγαλύτερο αριθμό αυτών κι ένα 35% που δεν διαθέτει καθόλου υπολογιστή. Πάντως, πιο εξοικειωμένες με τους υπολογιστές εμφανίζονται οι μεταποιητικές επιχειρήσεις, με το 71,1% αυτών να δηλώνει πως έχει ένα έως πέντε μηχανήματα αυτού του είδους. Στην ίδια κλίμακα (1-5 Η/Υ) κατατάσσονται οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών, σε ποσοστό 62% και οι μικτές σε 50%.
Πλέον των πέντε υπολογιστών διαθέτει το 8,3% των μικτών επιχειρήσεων και το 4% των εταιριών παροχής υπηρεσιών.
Στον αντίποδα, δεν έχει υπολογιστή το 41,7% των μικτών επιχειρήσεων και τα αντίστοιχα ποσοστά σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και μεταποιητικές διαμορφώνονται σε 34% και 26,7%.
Κάθε μέρα χρησιμοποιεί υπολογιστή στην εργασία του το 83%, κάθε εβδομάδα το 9%, 6% κάθε 15 ημέρες και μόλις 2% ποτέ.
Ο επικρατέστερος λόγος, για τον οποίο χρησιμοποιούν το ίντερνετ όσοι συμμετείχαν στην έρευνα είναι για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (72,7%) και ακολουθεί το chat (55,6%), οι on-line τραπεζικές συναλλαγές (33%),το ηλεκτρονικό επιχειρείν- διάθεση ή προμήθεια- (15,2%),οι συναλλαγές με το δημόσιο- ΦΠΑ- ΙΚΑ-Taxis κ.ά.- (9,1%) και η ενημέρωση για τον ανταγωνισμό (33,3%).
Το 9,1% χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για συναλλαγές με το ΒΕΘ, ενώ υπάρχει κι ένα ποσοστό 18,2% που απάντησαν πως δεν χρησιμοποιούν το ίντερνετ.
Στην ερώτηση, «ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε στην εισαγωγή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην επιχείρηση σας» το 65,4% απάντησε ότι δεν αντιμετωπίζει προβλήματα. Ποσοστό 9,9% ανέφερε ως πρόβλημα το κόστος, 18,5% τα τεχνικά προβλήματα, 1,2% την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και 8,6% την έλλειψη γνώσεων. Στο μεταξύ, ποσοστό 6,2% δήλωσε ότι δεν το ενδιαφέρουν οι ΤΠΕ.
Για προβολή και πληροφόρηση διαθέτει το 30,9% των επιχειρήσεων ιστοσελίδα, με το μεγαλύτερο ποσοστό (37%) να εντοπίζεται στις μικτές επιχειρήσεις. Αντίθετα, το 58% δεν διαθέτει ιστοσελίδα, με τις μεταποιητικές να κρατούν τα "σκήπτρα" (65,4%).
Από την έρευνα προκύπτει, επίσης, ότι το 51,1% των επιχειρήσεων-μελών του ΒΕΘ δεν γνωρίζει ότι το Επιμελητήριο μπορεί να δημιουργήσει ιστοσελίδα για λογαριασμό τους.
ΠΡΕΖΑ TV
22-6-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου