Παρασκευή, Ιουνίου 25, 2010

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Να παραμείνει «ζωντανός» ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου ζήτησαν χθες οι τοπικοί φορείς και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, οι οποίοι πραγματοποίησαν με εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων Πρασίνων πορεία διαμαρτυρίας προς τη Βουλή, λέγοντας «όχι» σε κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης δρομολογίων. Η πρόσφατη μελέτη βιωσιμότητας που έδειξε ζημιογόνα τη λειτουργία του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο θορύβησε τους περισσότερους τοπικούς παράγοντες, οι οποίοι βλέπουν τη σταδιακή κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής τους.
«Δεδομένου ότι το συντριπτικά μεγάλο μέρος του τεράστιου ελλείμματος του ΟΣΕ οφείλεται σε ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου προς τον οργανισμό, αλλά και σε παραλείψεις και λανθασμένες επιλογές, θεωρούμε εξαιρετικά άδικη την επιλογή για περικοπές δρομολογίων», τόνισε ο νομάρχης Μεσσηνίας, Δημ. Δράκος.

Ευθύνες στις κυβερνήσεις που «ανάγκαζαν» τον σιδηρόδρομο να δανείζεται για έργα υποδομής επέρριψε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Oμοσπονδίας Σιδηροδρομικών κ. Νίκος Κουτσούκης και επεσήμανε ότι «από τα 10 δισ. ευρώ που χρωστάει σήμερα ο ΟΣΕ, το 85% οφείλεται στη μη καταβολή χρεών και τοκοχρεολυσίων από δάνεια».
Για σαμποτάζ εις βάρος του σιδηροδρόμου έκανε λόγο η εκπρόσωπος της Ν. Α. Αρκαδίας κ. Χαρίκλεια Τσιώλη, εξηγώντας ότι «τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου είχαν ξεκινήσει το 2003 και επρόκειτο να ολοκληρωθούν σε 18 μήνες. Δυστυχώς, επτά χρόνια ακόμα, δεν έχουν τελειώσει. Αντ’ αυτού, ένα τόσο φιλικό συγκοινωνιακό μέσο έμεινε με πλημμελή σήμανση και μειωμένα δρομολόγια. Ζητούμε από την πολιτεία να σεβαστεί την Πελοπόννησο». Αντίθετη στην κατάργηση του σιδηροδρόμου είναι και η Nομαρχία Ηλείας, ενώ ο νομάρχης Αργολίδας Β. Σωτηρόπουλος ανέφερε ότι «παρά τις οικονομικές δυσκολίες, ο εκσυγχρονισμός του τρένου είναι έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή μας». Την πρόταση να υπογραφεί προγραμματική σύμβαση του δήμου με τον ΟΣΕ για την ενίσχυση δρομολογίων κατέθεσε ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας και πρόσθεσε ότι «για προφανείς οικονομικούς, κοινωνικούς και τουριστικούς λόγους, το τρένο είναι εξαιρετικά αναγκαίο για την πόλη της Καλαμάτας και για τη σύνδεσή της με τα ημιαστικά κέντρα».

ΠΡΕΖΑ TV
25-6-2010


Ελενα Kαρανατση

Δεν υπάρχουν σχόλια: