ΤΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΟΤΑΝ Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΗ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΤΥΡΟΠΙΤΑ ΤΟΥ 1 ΕΥΡΩ;;;
Ακόμη μία απεργία των μέσων μαζικής μεταφοράς, καύσωνας και στις πέντε το απόγευμα σέντρα στο παιχνίδι της εθνικής ομάδας στο Μουντιάλ. Τι σημαίνει αυτό για το κέντρο; Αν είσαι διαβάτης, βιώνεις απλώς ένα σύντομο θερινό όνειρο στους σχεδόν άδειους δρόμους. Αν όμως είσαι έμπορος;
Η κίνηση στην Ερμού είναιπλην ελαχίστων εξαιρέσεων- σχεδόν δεδομένη. Στα πέριξ της όμως; «Από τότε που γνώρισα τον άντρα μου, λίγο μετά το 1970, και μπήκα στον εμπορικό κόσμο, θυμάμαι πάντα να λένε όλοι τους “κάθε πέρσι και καλύτερα”. Τελικά πάντα τα καταφέρναμε. Ετσι φτιάξαμε οικογένειες, αποκτήσαμε ο καθένας μια κάποια περιουσία. Αυτή τη φορά όμως η κατάσταση πραγματικά δεν έχει προηγούμενο. Δεν έχω να το συγκρίνω με κάτι. Σαφώς δεν γίναμε όλοι φτωχοί ξαφνικά, η αγορά όμως κάμπτεται κάθε μέρα και περισσότερο» ξεκινάει να ερμηνεύει την κατάσταση η κυρία Ελένη Σαρλά, ιδιοκτήτρια του καταστήματος υφασμάτων και ειδών σπιτιού «Sarlas Β&D home collection» επί της Αθηναΐδος. «Η αρχή γίνεται από τα κανάλια. “Μην κατεβαίνετε στο κέντρο, έχει πορεία” λένε. Υστερα έρχεται η κρίση και η τηλεοπτική... τρομοκρατία. Και φτάνουμε στο σήμερα που ο κόσμος αρχίζει σιγά σιγά να το νιώθει και στην τσέπη του». Και πώς αντιδρά ο εμπορικός χώρος; «Δουλεύουμε σχεδόν αποκλειστικά με εκπτώσεις. Τις ζητούν και οι ίδιοι οι πελάτες, οι οποίοι αυτονόητα κάνουν “έκπτωση” και στο γούστο τους. Βλέπω γυναίκες που τους αρέσουν οι τάδε κουρτίνες, τις κοιτούν, τις αγγίζουν και φεύγουν»
καταλήγει η κυρία Σαρλά. Οι βιτρίνες είναι γεμάτες πολύχρωμα αυτοκόλλητα στα ελληνικά και στα αγγλικά: «Παζάρι τιμών», «Ρre sales», «Κλείνουμε! Πραγματικές προσφορές», «Δεκαήμερο bazaar». «Τόσο δικαιούμαστε. Μόλις δέκα ημέρες, και μάλιστα κατόπιν αδείας της Νομαρχίας. Για να το επαναλάβεις, πρέπει να ακολουθήσεις την ίδια διαδικασία όχι νωρίτερα από έναν μήνα και όχι στους ίδιους κωδικούς. Και σε αυτό όμως ο κόσμος είναι δύσπιστος» υποστηρίζει ο κ. Παναγιώτης Καραΐσκος , υπεύθυνος του καταστήματος παπουτσιών «Rollini» επί της Ερμού, και εξηγεί: «Φαντάζομαι ότι θα έχετε βαρεθεί να το ακούτε όση ώρα γυρνάτε στα μαγαζιά. Θα σας το επαναλάβω όμως:Η τηλεόραση μας έχει κάνει ζημιά. Βγαίνουν και προειδοποιούν τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί γιατί στα bazaar οι έμποροι βγάζουν περυσινά κομμάτια. Ε, και; Το μόνο που αλλάζει στη μόδα είναι το χρώμα. Κάπως έτσι ακούνε bazaar και μας ρωτούν τι ελάττωμα
έχει το παπούτσι, σίγουροι ότι έχει. Η ασχετοσύνη λοιπόν ορισμένων εργαζομένων στα ΜΜΕ για το πώς λειτουργεί η αγοράοδηγεί στη δυσπιστία των καταναλωτών και στην κατάσταση που βλέπετε γύρω σας».
Λίγο πιο πάνω, σε άλλο κατάστημα υποδημάτων, η κυρία Αντωνία Παλαιολόγου, υπεύθυνη του υποκαταστήματος «Μoschoutis», παρατηρεί. «Ακούω γυναίκες που περνούν και λένε:“119 ευρώ; Εχουν τρελαθεί;”. Είμαι σίγουρη ότι το λένε επηρεασμένες από την τηλεόραση, όπου ακούνε ότι φταίνε τα μαγαζιά που δεν μειώνουν τις τιμές. Δεν αναρωτιέται όμως κανείς πόσα χρόνια υπάρχουν οι ίδιες τιμές;Εδώ λοιπόν και τέσσερα χρόνια δεν έχουν αλλάξει. Το δέρμα ακρίβυνε, ο “σολάς” ακρίβυνε, όλη η αλυσίδα μέχρι να φτάσει το τελικό προϊόν ακρίβυνε και οι τιμές παραμένουν ίδιες. Δουλεύω είκοσι χρόνια. Αυτό όμως το βλέπω πρώτη φορά» καταλήγει.
Το μυαλό των εμπόρων πάντως μοιάζει ανεξάντλητο στην προσπάθεια να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό. Η υπεύθυνη του καταστήματος ενδυμάτων «Lussile» στην Ερμού, κυρία Μαίρη Βασιλοπούλου , παρατηρώντας τη διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση επιχειρεί με ειδικές προσφορές να κρατήσει το κοινό της. «Το κατάστημα δουλεύει πολύ με δημοσίους υπαλλήλους, καθώς έχουμε πολλά ενδύματα γραφείου. Ετσι τους τελευταίους δύο μήνες, γνωρίζοντας τις περικοπές στους μισθούς τους, προσφέρουμε μια εκπτωτική κάρτα 10%. Ακόμη μια τέτοια κάρτα προσφέρουμε στους φοιτητές, γιατί τελευταίως η εταιρεία είχε κάνει άνοιγμα με μια πιο νεανική σειρά. Ερχονταν τα κοριτσάκια και έπαιρναν ένα φορεματάκι, ένα μπλουζάκι. Τώρα...».
ΠΡΕΖΑ TV
20-6-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου