Η συνεχιζόμενη υποχώρηση της οικοδομικής δραστηριότητας επηρέασε αρνητικά την εγχώρια αγορά κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου τη διετία 2008-2009, όπως αναφέρει σχετική κλαδική μελέτη της ΙCΑΡ, ενώ επισημαίνεται ότι στον κλάδο επικρατεί έντονος ανταγωνισμός από εισαγόμενα προϊόντα τα οποία προέρχονται από χώρες με χαμηλό κόστος παραγωγής.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια μεγάλες εταιρείες του κλάδου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον υφιστάμενο ανταγωνισμό δημιουργώντας δικά τους σημεία πώλησης τόσο σε τοπικό όσο και περιφερειακό επίπεδο. Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αυξήθηκε την περίοδο 1996-2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 3,7%, ενώ το 2008 υποχώρησε κατά 10,6% σε σχέση με το 2007. Λόγω της σημαντικής υποχώρησης της οικοδομικής δραστηριότητας το 2009, η φαινομενική κατανάλωση των εξεταζόμενων προϊόντων εκτιμάται ότι παρουσίασε το εν λόγω έτος περαιτέρω μείωση (περίπου 31%).
Αναφορικά με τη διάρθρωση της εγχώριας αγοράς κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου, σημειώνεται ότι διαχρονικά το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς καλύπτεται από τα πλακίδια δαπέδου. Συγκεκριμένα, το 2008 εκτιμάται ότι το μερίδιο συμμετοχής τους κυμάνθηκε στο 78%, ενώ τα πλακίδια τοίχου εκτιμάται ότι αντιπροσώπευσαν το 22%. Κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς κεραμικών πλακιδίων είναι το υψηλό ποσοστό εισαγωγικής διείσδυσης, το οποίο εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 90% της κατανάλωσης στο διάστημα 2008-2009.
Αναφέρεται ότι στον κλάδο των κεραμικών πλακιδίων δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που ασχολούνται με τις εισαγωγές και το εμπόριο των συγκεκριμένων προϊόντων, σε αντίθεση με την παραγωγή, η οποία ελέγχεται από λίγες, μεγάλου μεγέθους βιομηχανίες. Επιπλέον, ο βαθμός συγκέντρωσης στον κλάδο είναι μικρός, καθώς τα μερίδια αγοράς, ακόμη και των μεγαλύτερων επιχειρήσεων, διαμορφώνονται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.
ΠΡΕΖΑ TV
12-6-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου