ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) οδηγούνται άρον άρον περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια οχήματα σε όλη τη χώρα. Σε διαφορετική περίπτωση, οι ιδιοκτήτες τους δεν θα μπορούν πλέον να τα ασφαλίζουν.
Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί που είναι... επιρρεπείς σε τροχαίες παραβάσεις θα καλούνται να πληρώνουν τσουχτερά ασφάλιστρα. Συγκεκριμένα, από το 2011 οι ασφαλιστικές εταιρείες αποκτούν on line σύνδεση με το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ- πόιντ σύστεμ). Ετσι, πριν από την έκδοση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα... συμβουλεύονται το πόιντ σύστεμ προκειμένου να βλέπουν το «ποιόν» του οδηγού.
Ειδικότερα, για τις επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και SΤΟΡ, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, επικίνδυνοι ελιγμοί κ.λπ.) οι οδηγοί πέραν των πόντων που θα χρεώνονται στο πόιντ σύστεμ θα καλούνται να πληρώνουν και ακριβότερα ασφάλιστρα.
Το νέο νομοσχέδιο που καταρτίζεται από το υπουργείο Μεταφορών με στόχο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του καλοκαιριού θα συνδέει άμεσα το ΣΕΣΟ με το bonus malus των ασφαλιστικών εταιρειών, το οποίο καθορίζει το ύψος των ασφαλίστρων.
Επίσης, στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει ρύθμιση η οποία θα προβλέπει ότι στο εξής δεν θα επιτρέπεται η ασφάλιση των οχημάτων που ενώ θα έπρεπε να έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι συνεπείς στην υποχρέωσή τους. Συγκεκριμένα, οι ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να εκδώσουν πλέον ένα καινούργιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα ζητούν από τον ιδιοκτήτη του οχήματος το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από το ΚΤΕΟ.
Αλλαγές θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και για το ύψος-διαδικασία πληρωμής του προστίμου για όσους δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Σήμερα, το πρόστιμο της Τροχαίας για ένα όχημα που δεν έχει ελεγχθεί από ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ μόλις ο ιδιοκτήτης του το πάει για έλεγχο στο ΚΤΕΟ καλείται να πληρώσει διπλάσιο παράβολο (40+40=80 ευρώ). Δεδομένου ότι καταγράφονται αρκετά περιστατικά στα οποία αντί για παράβαση ΚΤΕΟ βεβαιώνεται άλλη χαμηλότερου προστίμου, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο το ποσό της παράβασης να μειώνεται στο μισό αν πληρωθεί μέσα σε διάστημα 30 ημερών. Βασική προϋπόθεση για τη μείωση του προστίμου θα είναι στο διάστημα των 30 ημερών ο ιδιοκτήτης του οχήματος να το έχει περάσει από ΚΤΕΟ.
Με το ίδιο νομοσχέδιο θα υλοποιηθεί παλαιότερη εξαγγελία του υπουργείου για υποχρεωτικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ όλων των δικύκλων άνω των 50 κυβικών. Ηδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μετατροπές στα περισσότερα δημόσια ΚΤΕΟ, ενώ οι νομαρχίες έχουν αρχίσει να παραλαμβάνουν τα απαραίτητα μηχανήματα.
Βάσει του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, η Κάρτα Τεχνικού Ελέγχου Δικύκλων (ΚΤΕΔ) θα ισχύει για τέσσερα χρόνια για τα καινούργια δίκυκλα και θα ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Για τα μεταχειρισμένα θα ανανεώνεται επίσης κάθε δύο χρόνια, ενώ για τα επαγγελματικά δίκυκλα (σχολών οδήγησης, κούριερ, διανομών φαγητού) κάθε χρόνο. Αγνωστο παραμένει ακόμα το ύψος του παραβόλου, το οποίο είχε αρχικά ανακοινωθεί ότι δεν θα ξεπερνούσε τα 12-15 ευρώ.
ΠΡΕΖΑ TV
14-6-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου