Γραπτές οδηγίες προς... ναυτιλλομένους, που περιλαμβάνουν συμπτύξεις διαγωνισμών, προτροπές για άμεσες ενέργειες, αλλά και «πλασαρίσματα» επιπλέον υπηρεσιών του υποσυστήματος TETRA του C4I, λίγες μόνο μέρες μετά την ορκωμοσία της νέας διακυβέρνησης της ΝΔ, τον Μάρτιο του 2004, έσπευσε να δώσει ο -κραταιός τότε- Μιχάλης Χριστοφοράκος στον νέο υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μ. Λιάπη.
Αλλωστε τα επιχειρηματικά «συμφέροντα» της Siemens είχαν να κάνουν κατά πολύ με το συγκεκριμένο υπουργείο, ενώ όπως αποδείχτηκε και αργότερα η κοινωνική σχέση του πρώην ισχυρού άνδρα της γερμανικής εταιρείας έγινε στενότερη με τον ξάδελφο του πρώην πρωθυπουργού, κάτι που αποδεικνύεται και με τη συμμετοχή του κ. Λιάπη στην περιβόητη αποστολή στη Γερμανία προκειμένου να παρακολουθήσουν μαζί με τον Μ. Χριστοφοράκο ποδοσφαιρικούς αγώνες στο πλαίσιο του confederation cup, αλλά και η πρόσκληση του Μ. Χριστοφοράκου στον συνονόματό του έναν χρόνο αργότερα -μαζί και με άλλους υπουργούς της ΝΔ- προκειμένου να παρακολουθήσουν έναν αγώνα της Φόρμουλα 1.
«Οδηγίες» προς Λιάπη από Χριστοφοράκο
Μόλις λοιπόν οκτώ μέρες μετά τις εκλογές της 7ης Μαρτίου 2004 και πέντε μέρες μετά την ορκωμοσία του στη θέση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών στις 10 Μαρτίου, στο υπουργικό γραφείο του Μ. Λιάπη στου Παπάγου φτάνει μια τρισέλιδη επιστολή με αποστολέα τον Μ. Χριστοφοράκο και θέμα τα ζητήματα προετοιμασίας σχετικά με τον τομέα ασφάλειας των Ολυμπιακών αγώνων, οι οποίοι θα ξεκινούσαν πέντε μήνες μετά.
Ο μίστερ Siemens υποδεικνύει στον νέο υπουργό τις «τάχιστες» κινήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφαλείας για τον έλεγχο των τρένων, των σταθμών και σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, ξεκαθαρίζοντάς του ότι αν δεν γίνουν αυτές οι άμεσες ενέργειες δεν πρόκειται να υπάρξει αποτέλεσμα. Η επιστολή χωρίζεται σε δύο μέρη, και συγκεκριμένα στα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και των συρμών και στο δίκτυο ασφαλείας των επικοινωνιών TETRA, ένα από τα βασικά υποσυστήματα του C4I.
Ο Μ. Χριστοφοράκος αναφέρει στην επιστολή του ότι «ο ΟΣΕ είχε προκηρύξει τον Δεκέμβριο του 2003 και τον Ιανουάριο του 2004 τέσσερις ανεξάρτητους διαγωνισμούς για συστήματα ασφαλείας και κέντρα διοίκησης και ελέγχου, τα οποία θα πρέπει να εγκατασταθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2004».
Οπως εξηγεί όμως «οι τεχνικές προδιαγραφές των διαγωνισμών σε κανένα σημείο δεν εξασφαλίζουν τη δια-λειτουργικότητα των διαφόρων συστημάτων και επίσης δεν καθορίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και πρωτόκολλα επικοινωνιών, ώστε να εξασφαλιστεί η επικοινωνία και η διασύνδεση με τα αντίστοιχα συστήματα του προγράμματος C4I». Του ξεκαθαρίζει μάλιστα ότι «για να εγκατασταθούν τα συστήματα μέχρι το αργότερο τον Ιούλιο του 2004 θα πρέπει η ανάθεση να γίνει μέσα στον Μάρτιο, γιατί σε διαφορετική περίπτωση μόνο τύποις θα είναι διαθέσιμο το σύστημα ασφαλείας του ΟΣΕ κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων».
Η ουσία βρίσκεται στη δεύτερη σελίδα της επιστολής. «Με την παρούσα κατάσταση», συνεχίζει στην επιστολή ο Μ. Χριστοφοράκος, «και προκειμένου να παραδοθεί σε εύλογο χρόνο ένα επιχειρησιακά λειτουργικό σύστημα, πιστεύουμε ότι η μόνη εφικτή λύση είναι να συμπτυχθούν οι τέσσερις διαγωνισμοί σε μία απαίτηση για ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο σύστημα.
Η δε υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου να ενταχθεί στα πλαίσια του προγράμματος ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων C4I (το οποίο έχει αναλάβει ήδη η Siemens)».
Στο δεύτερο μέρος της επιστολής «αναλύεται» το σύστημα TETRA του C4I, το οποίο, όπως αναφέρει ο κ. Χριστοφοράκος, «πρόκειται για ένα δίκτυο επικοινωνιών ασφαλείας που καλύπτει τον νομό Αττικής και παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς φωνής και δεδομένων στην Αστυνομία, την Πυροσβεστική, την ΕΥΠ, το Λιμενικό και το ΕΚΑΒ».
Ο επικεφαλής της Siemens Ελλάς στη συνέχεια πληροφορεί τον νέο υπουργό ότι το TETRA μπορεί να επεκταθεί και, ενδεικτικά, να καλύψε, την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας φωνής και δεδομένων στο προσωπικό ασφαλείας του ΟΣΕ, στην κάλυψη των λιμένων και των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Βόλου, Ηρακλείου κ.ά., μέχρι και των αυτοκινητοδρόμων, αλλά και τις επικοινωνίες του προσωπικού ασφαλείας των Ενόπλων Δυνάμεων και τον έλεγχο και βελτίωση της επιχειρησιακής αξιοποίησης των επίγειων μέσων μεταφοράς και των μονάδων υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων.
Και η επιστολή καταλήγει επισημαίνοντας ότι «παραμένουμε στη διάθεσή σας για την παροχή πρόσθετων πληροφοριών στους ανωτέρω τομείς, στους οποίους η εταιρεία μας διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία και διεθνή εμπειρία».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΚΟΥΛΑΣ
ΠΡΕΖΑ TV
20-6-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου