Κυριακή, Ιουλίου 18, 2010

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΟΝΤΡΕΣ ΜΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ,ΣΤΗ ΣΙΝΔΟ...ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΠΑΠΙΑ...

Στην περιοχή της Σίνδου δίνουν τακτικά ραντεβού τις πρώτες πρωινές ώρες εκατοντάδες νεαροί λάτρεις των γρήγορων “πειραγμένων” αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Διοργανώνουν κόντρες με κίνητρο τη δόξα αλλά και το χρήμα, διακινδυνεύοντας την ίδια τους τη ζωή.
Οι αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας διοργανώνονται είτε σε κλειστό κύκλο (20-30 άτομα) είτε με παρόντες εκατοντάδες φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όπως εξηγεί ο βετεράνος Τ.Α. (για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε το πλήρες όνομά του), που στην πιάτσα είναι γνωστός ως “Άκης”, “η προσέλευση εξαρτάται από το πόσο δημοφιλείς είναι οι οδηγοί και τα αυτοκίνητά τους. Οι προς τέλεση κόντρες γίνονται γνωστές κυρίως μέσω του ίντερνετ”, είπε ο Τ.Α. και πρόσθεσε: “Η αστυνομία είναι συχνά παρούσα στις κόντρες. Οι άνδρες της, όμως, σπάνια επεμβαίνουν. Τις περισσότερες φορές απολαμβάνουν και αυτοί το πλούσιο θέαμα”.

Όσο περισσότερες βελτιώσεις έχει υποστεί ένα όχημα, τόσο περισσότερο γνωστό γίνεται στη συγκεκριμένη μερίδα της νεολαίας. Όταν κοντράρονται τα θηρία, το ύψος των στοιχημάτων ξεκινά από 4.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 6.000. Στις κόντρες συμμετέχουν και τετράτροχα και δίτροχα που δεν έχουν μηχανικές προσθήκες και βελτιώσεις. Σε αυτήν την περίπτωση πρόκειται για τις πιο γρήγορες και ακριβές εκδόσεις μοντέλων των κατασκευαστών.
Να σημειωθεί ότι μερικά αυτοκίνητα διαθέτουν εγκατάσταση νίτρο, που προσφέρει επιπλέον επιτάχυνση, αφού αυξάνει σημαντικά τη ροπή του κινητήρα, πολλαπλασιάζοντας έτσι τις πιθανότητες νίκης. “Κατά καιρούς, δυστυχώς, έχουν σημειωθεί ατυχήματα. Ορισμένα έγιναν μπροστά στα μάτια μου. Εμείς θέλουμε να δημιουργηθεί μια πίστα όπου θα μπορούμε να ασκούμε το χόμπι μας με συνθήκες ασφάλειας”, ισχυρίστηκε ο 30χρονος “Άκης”, ο οποίος έχει ολόκληρη συλλογή από γρήγορα αυτοκίνητα. Το αγαπημένο του, όμως, είναι ένα βελτιωμένο ώς εκεί που δεν πάει άλλο Renault 5 GT Turbo.

Είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς πόσο περίπου κοστίζουν οι μηχανικές βελτιώσεις. Η μετατροπή του αυτοκινήτου αρχίζει από ένα φίλτρο η ένα πρόγραμμα στον εγκέφαλο και μπορεί να αγγίξει ποσά που ξεπερνούν κατά δύο και τρεις φορές την αξία αγοράς του οχήματος. “Η ευκολότερη αλλά όχι και πιο φθηνή μετατροπή, για να αυξήσουμε την ιπποδύναμη σε ένα αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα, είναι να το μετατρέψουμε σε υπερτροφοδοτούμενο (τούρμπο)”, εξηγεί ο Τ.Α. και προσθέτει: “Το εργοστασιακά υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο μπορεί να αναβαθμιστεί αντικαθιστώντας την εξάτμιση, την εισαγωγή αέρα, την αεροτομή, το σύστημα φρένων, την τουρμπίνα, το ιντερκούλερ, τα μπεκ με άλλα εξαρτήματα επώνυμων εταιρειών βελτίωσης. Αρκετοί από εμάς έχουμε, πλέον, γνώσεις μηχανικού αυτοκινήτου, αφού συχνά απαιτείται και προσωπική εργασία”, υπογράμμισε. Προτού, πάντως, αποφασίσει κάποιος να αναβαθμίσει το όχημά του, καλό είναι να γνωρίζει ότι τα γκαζιάρικα αυτοκίνητα, σε σύγκριση με τα συμβατικά, έχουν περισσότερα έξοδα συντήρησης, ενώ η κατανάλωση καυσίμων ανά 100 χλμ. μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 50 λίτρα!

Οι κόντρες στους δρόμους είναι καθημερινό φαινόμενο της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας. Από τη μία παρατηρούμε τις διαφημίσεις των σπορ αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών να έχουν ως βασικό δόλωμα-κίνητρο αγοράς τις επιδόσεις. Από την άλλη το κράτος προσπαθεί μάταια να συνετίσει τους οδηγούς με κάμερες, υπέρογκα πρόστιμα, αφαίρεση αδειών οδήγησης κτλ., όταν το ίδιο ανέχεται τις διαφημιστικές καμπάνιες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η παγιωμένη αυτή κατάσταση όχι μόνο επιφέρει τεράστια οικονομικά κέρδη, αλλά υποθάλπει και την υποκρισία: Πρώτα ψήνονται οι νέοι να αδειάσουν τις τσέπες τους αλλά και τις τσέπες των γονιών τους, για να αγοράσουν αυτοκίνητο-πύραυλο, και μετά όλοι μας τους κατηγορούμε ως ανεύθυνους. Ποιοι είναι άραγε οι πραγματικά ανεύθυνοι;
Τραγικό αποτέλεσμα των παραπάνω είναι τα πολλά -και δυστυχώς συχνά θανατηφόρα- ατυχήματα. Το φαινόμενο με τις κόντρες έχει πάρει πια τεράστιες διαστάσεις και δεν μπορεί να τεθεί υπό έλεγχο. Χρειάζεται ιδιαίτερη εξυπνάδα από την πλευρά των αρμοδίων, ώστε να καταλάβουν ότι η δημιουργία κατάλληλων πιστών κοντά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση;

Του Κώστα Σιαμέλη

ΠΡΕΖΑ TV
18-7-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Τί σε πειράζουν οι κόντρες εσένα ρε σκατόφλωρε; Εάν σε φοβίζουν, χώσου στην υπόγεια τρύπα σου και πάρε την δόση της πρέζας σου, να σου φύγει και το στερητικό σύνδρομο...