Σάββατο, Ιουλίου 03, 2010

ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΡΕΜΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΠΑΡΙΑ ΤΗΣ SIEMENS

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν ένα μικρό πρόβλημα. Τα φανάρια αυτής της πόλης λειτουργούν και συντηρούνται χάρη στη Siemens και μπορεί μια μέρα να πάψουν να λειτουργούν επειδή η Siemens θα είναι ο πιθανότερος μειοδότης σε έναν διαγωνισμό. Αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα του κ. Δημήτρη Ρέππα που έχει αναθέσει σε επιτροπή νομομαθών να απαντήσουν στο πρόβλημα πώς είναι δυνατόν να λειτουργούν τα φανάρια της πόλης ακόμα και αν κερδίσει τη «δουλειά» η γερμανική εταιρεία χωρίς να κατηγορηθεί ότι «δεν είναι ελέφαντας».
Την 1η Απριλίου 2010 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου παρουσία των ανωτάτων δικαστικών της χώρας ο κ Ρέππας έθεσε το ερώτημα τι θα έπρεπε να κάνει στην περίπτωση της σήμανσης της γραμμής του μετρό προς τον Πειραιά, όπου οι εταιρείες πολιτικού μηχανικού που έχουν κερδίσει το έργο εμφανίζουν τη Siemens ως εταίρο τους για το έργο Η/Υ (ηλεκτρολόγου μηχανικού).

Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου έχει προσφύγει στις Βρυξέλλες καταγγέλλοντας τη διαδικασία με τον ισχυρισμό ότι μια εταιρεία που έχει παραδεχθεί ότι λάδωνε δεν μπορεί να συνεχίζει να κερδίζει έργα του Δημοσίου. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι όταν ετέθη το ερώτημα στις Βρυξέλλες από την κυβέρνηση η απάντηση ήταν «ήξεις αφήξεις».
Αλλά η «Κ» είναι σε θέση να γνωρίζει ότι όταν ετέθη από ελληνική εταιρεία το ερώτημα προς την Επιτροπή αν θα έπρεπε να αποκλειστεί η Siemens από διαγωνισμούς πληροφορικής η απάντηση ήταν σαφής: «Οχι εφόσον δεν εχει καταδικαστεί τελεσίδικα».
Ενας υπουργός της κυβέρνησης ρώτησε τον γράφοντα τι θα έκανε στη θέση εκείνου που θα έπρεπε να αποφασίσει για το έργο της γραμμής στον Πειραιά; «Θα το έδινα στη Siemens», ήταν η απάντηση.
- Και αν λίγο αργότερα αποδειχθεί ότι είχε λαδώσει γι’ αυτόν τον διαγωνισμό τι ακριβώς θα πούμε στον Καμμένο και σε κάποιους από εσάς;

Το ΠΑΣΟΚ είναι λοιπόν, κατά κάποιον τρόπο, όμηρος των προεκλογικών του «ασκήσεων». Ο κ Ευ. Βενιζέλος είχε έγκαιρα προειδοποιήσει τα άλλα μέλη της ηγεσίας του κυβερνητικού κόμματος ότι δεν είναι δυνατός ο αποκλεισμός της γερμανικής εταιρείας από έργα εφόσον δεν καταδικαστεί τελεσίδικα. Διότι στοιχεία για δραστηριοποίηση των «μαύρων ταμείων» της Siemens μετά το 2005 δεν υπάρχουν στο σώμα της σχετικής δικογραφίας.
Οι δύο συμβάσεις για τις οποίες συζητάμε (φανάρια, μετρό) αφορούν το διάστημα ύστερα από το χρονικό αυτό σημείο. Σε ό,τι αφορά τις καινούργιες συμβάσεις, τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και κάθε άλλο υπουργείο ή οργανισμός θα μπορούσαν να ενσωματώσουν σε μελλοντικές συμβάσεις τους τα «σύμφωνα ακεραιότητας», μηχανισμούς με τους οποίους ένας «ουδέτερος τρίτος» παρακολουθεί την εξέλιξη ενός διαγωνισμού με βάση συμβατική υποχρέωση των συμμετεχόντων να του παραχωρήσουν στοιχεία για κάθε πληρωμή τους στη διάρκεια του διαγωνισμού.
Παρόμοια σύμφωνα ακεραιότητας (integrity pacts) έχουν προταθεί όχι μόνο από οργανισμούς, όπως η «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς», αλλά εφαρμόζονται με επιτυχία από τη Σιγκαπούρη και την Κολομβία ώς το Βερολίνο και τον Καναδά. Μέχρι να εφαρμοστούν παρόμοια σύμφωνα με την επιβολή τους στους όρους του διαγωνισμού, καλό θα είναι να μην σβήσουν τα φανάρια της πόλης!

Του Τασου Tελλογλου

ΠΡΕΖΑ TV
3-7-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΠΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ.ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΣΧΕΤΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ.ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΚΑΙΡΟΙ.ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΘΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟΥΝ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ.