Κυριακή, Ιουλίου 11, 2010

ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΟΥΣ ΦΩΤΕΙΝΟΥΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΚΑΘΩΣ ΛΗΓΕΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΗ SIEMENS.

Ορατός είναι ο κίνδυνος να απορυθμιστεί η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, καθώς δεν έχουν ακόμη εγκριθεί πιστώσεις για τη διενέργεια διαγωνισμών συντήρησης των φωτεινών σηματοδοτών.
Η οικονομική κρίση που διέπει τη χώρα και ο περιορισμός των δημοσίων δαπανών φαίνεται πως ανάβουν... κόκκινο στην εύρυθμη λειτουργία των φαναριών της πόλης, που χρήζουν συνεχούς επιμέλειας, ώστε να παρέχουν ομαλή κίνηση των αυτοκινήτων. Ελλείψει χρημάτων από τη διεύθυνση Δημοσίων Έργων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για την προκήρυξη των εργασιών συντήρησης των φαναριών, ενώ μέσα στο επόμενο τρίμηνο λήγουν σταδιακά οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τους αναδόχους αυτού του έργου.
Η συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών στη Θεσσαλονίκη γίνεται σήμερα από την εταιρεία Siemens, η οποία έχει αποκλειστικά εγκαταστήσει ολόκληρο το κεντρικά ελεγχόμενο σύστημα στο πολεοδομικό συγκρότημα και στην περιφέρεια. Η τελευταία σύμβαση της Siemens με την περιφέρεια ανατέθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2009 με αρχική αξία 420.168 ευρώ και τελική αξία, μετά την έκπτωση, 399.159 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και έχει ετήσια διάρκεια. Παράλληλα, υπάρχει σύμβαση ανάλογης αξίας και για δεύτερο τομέα του οδικού δικτύου.

Ενώ τρέχουν οι παραπάνω συμβάσεις, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έπρεπε να έχει προκηρύξει τους νέους διαγωνισμούς, για να αρχίσουν οι διαδικασίες επιλογής των νέων αναδόχων, που είναι χρονοβόρες και μπορεί να διαρκέσουν και τέσσερις μήνες. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι για τη συντήρηση των σηματοδοτών το έτος 2009 οι διαγωνισμοί άρχισαν να ανακοινώνονται από τον Μάιο με προθεσμία καταθέσεων εντός του Ιουλίου. Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όμως, σήμερα δεν έχει στη διάθεσή της τις απαιτούμενες πιστώσεις και δεν μπορεί να κάνει καμία ενέργεια, ενώ οι εργολαβίες έχουν αρχίσει να λήγουν.
Εκτός από την έλλειψη κονδυλίων, ένας ακόμη παράγοντας που ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στη διενέργεια των σχετικών διαγωνισμών είναι το ζήτημα που τέθηκε και συζητείται το τελευταίο διάστημα στην κυβέρνηση, κατά πόσο η Siemens, μετά την αποκάλυψη του ομώνυμου σκανδάλου, θα μπορεί να παίρνει μέρος στους διαγωνισμούς του δημοσίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα εξετάστηκε και στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο δεν έχει εκδώσει σαφή γνωμάτευση. Έτσι, οι τελικές αποφάσεις θα πρέπει προφανώς να ληφθούν στο υπουργικό συμβούλιο, όπου έχει τεθεί το ζήτημα από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τεχνικοί της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρουν ότι η Siemens θεωρείται η καλύτερη επιλογή για τη συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών, αφού τους έχει εγκαταστήσει η ίδια και κατέχει άριστα την τεχνογνωσία. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση θα ακολουθηθούν οι διαδικασίες διαγωνισμών που προβλέπονται από τον νόμο, ώστε να ανατεθεί το έργο της συντήρησής τους. Πιθανό είναι, μέχρι να απαντηθούν τα νομικά ερωτήματα και να βρεθούν χρήματα, να δοθεί μικρή παράταση στις τρέχουσες συμβάσεις.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

ΠΡΕΖΑ TV
11-7-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

phga na trakarw xtes 4 h wra to brady epeidh den doyleyan ta fanaria.
Ti na deis mes sto skotadi.