Δευτέρα, Αυγούστου 23, 2010

ΕΙΠΕ «ΝΑΙ» ΤΟ ΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΣΤΟ ΠΟΡΟ

Ναι στην επέκταση του λιμανιού του Πόρου λέει το Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο απέρριψε προσφυγή κατοίκων που ζητούσαν να σταματήσουν τα έργα, επικαλούμενοι την επιβάρυνση του οικισμού που έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο και τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.
Σύμφωνα με τους δικαστές, τα έργα δεν αφορούν τη δημιουργία νέου λιμανιού αλλά τη βελτίωση της υποδομής του υπάρχοντος ώστε να εξυπηρετηθούν οι αυξημένες παραθεριστικές και τουριστικές ανάγκες του νησιού. Κατά συνέπεια, δεν απαιτείται προηγούμενη πρόβλεψη και ένταξη του έργου σε ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό εθνικού ή μείζονος περιφερειακού δικτύου λιμενικών έργων, όπως υποστήριζαν οι κάτοικοι, και δεν τίθεται θέμα παραβίασης του άρθρου 24 του Συντάγματος.

Με τα έργα επεκτείνεται μέσα στη θάλασσα και για 70 μέτρα το υπάρχον κρηπίδωμα με κατασκευή διευρυμένου προβλήτα, προκειμένου τα οχηματαγωγά πλοία νέας τεχνολογίας να μην αποβιβάζουν επιβάτες και οχήματα κατά μήκος της παραλιακής ζώνης και κοντά στο ιστορικό κέντρο του οικισμού με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε στεριά και θάλασσα. Στόχος είναι η δημιουργία μιας νέας λιμνολεκάνης στην οποία να μπορεί να εξυπηρετηθεί σημαντικός αριθμός τουριστικών σκαφών.
Το ΣτΕ (απόφαση 2430/2010) απέρριψε και τους ισχυρισμούς των κατοίκων ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν εξετάζει εναλλακτικές λύσεις και παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας διότι δεν στάθμισε κατά πόσο το όφελος από την κατασκευή του έργου τελεί σε σχέση αναλογίας με την απειλούμενη βλάβη, εν όψει και της αδυναμίας της περιοχής να υποστεί νέα επιβάρυνση και του γεγονότος ότι ο οικισμός του Πόρου είναι υπό καθεστώς προστασίας.
Οι προσφεύγοντες ζητούσαν να ακυρωθεί η κοινή υπουργική απόφαση του 2003, που ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή των έργων, καθώς και η απόφαση του δημάρχου Πόρου (22.9.2006) με την οποία προκηρύχθηκε ανοιχτός διαγωνισμός για την ανάθεσή του.

ΠΡΕΖΑ TV
23-8-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

βασικά τα έργα έχουν τελειώσει και το νέο λιμάνι είναι πραγματικά το μοναδικό μεγάλο και θετικό έργο που έχει γίνει τα τελευταία 15 χρόνια μιας και το παλιό λιμάνι ήταν έτυμο να καταρρεύσει αν συνέχιζαν να δένουν εκεί τα μεγάλα πλοία