Μειωμένος κατά 10% ήταν ο τζίρος στην αγορά το πρώτο δεκαπενθήμερο των φετινών θερινών εκπτώσεων, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στους καταναλωτές, τους αποτρέπει από αγορές ακόμα κι αν οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές.
Η κίνηση στην αγορά από τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων ήταν και παραμένει υποτονική, παρά το γεγονός ότι ήδη τα ποσοστά μείωσης των τιμών είναι πολύ υψηλά και φτάνουν το 80%, ακόμα και σε μεγάλες αλυσίδες και πολυκαταστήματα. Μάλιστα, όπως λένε οι έμποροι, όσο περνούν οι ημέρες η κατανάλωση υποχωρεί ακόμα περισσότερο, καθώς αρκετοί καταναλωτές φεύγουν για διακοπές και μαζί με αυτούς απομακρύνονται και οι ελπίδες για αναστροφή του κλίματος.
Με τις γενναίες μειώσεις στις τιμές- τις μεγαλύτερες που είδε ποτέ η ελληνική αγορά- οι έμποροι προσπαθούν να διαφοροποιήσουν την περίοδο των εκπτώσεων από τους αλλεπάλληλους γύρους των προσφορών που «τρέχουν» για δεύτερη συνεχή χρονιά. Ομως, το άσχημο κλίμα δεν λέει να ανατραπεί. «Δυστυχώς ο κόσμος φοβάται», λέει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης, με αποτέλεσμα ο τζίρος στην αγορά να είναι μειωμένος έως και κατά 10%.
Για απογοητευτική εικόνα της αγοράς κάνουν λόγο έμποροι σε διάφορες περιοχές της χώρας εκτός των μεγάλων πόλεων. Σε τοπικές αγορές η πτώση της κατανάλωσης ξεπερνά ακόμα και το 20%, ενώ πτώση παρουσιάζουν οι πωλήσεις καταστημάτων ακόμα και σε τουριστικές περιοχές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τη μεγαλύτερη πτώση σημειώνει ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης, ο οποίος από την αρχή του χρόνου καταγράφει απώλειες της τάξης του 19,6%. Ακολουθούν οι κλάδοι των πολυκαταστημάτων με πτώση 15%, των επίπλων και των ηλεκτρικών με πτώση 14,9%, καi των καλλυντικών με 8%.
«ΒΑΡΥΤΕΡΟ» για τα πορτοφόλια των καταναλωτών είναι το μηνιαίο καλάθι ενός μέσου ελληνικού νοικοκυριού. Μέσα σε έναν χρόνο οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να πληρώσουν 105 ευρώ τον μήνα περισσότερα για την αγορά βασικών προϊόντων. Από τα 2.010 ευρώ που ξόδευε ένα μεσαίο νοικοκυριό για τις ανάγκες του, σήμερα για τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες πρέπει να πληρώσει 2.115 ευρώ, όπως προκύπτει από έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ). «Η σημαντική αύξηση που σημειώθηκε μέσα σε έναν χρόνο στις τιμές των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης», λέει ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών, Βασίλης Λίγκας, o οποίος προσθέτει ότι από τις αυξήσεις αυτές επιβαρύνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό οι καταναλωτές που βλέπουν μειώσεις στους μισθούς και τις συντάξεις τους. Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από την έρευνα με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το κόστος για το μηνιαίο οικογενειακό καλάθι αυξήθηκε κατά 5%. Την επιβάρυνση αυτή επέφερε η αύξηση των τιμών των αλκοολούχων ποτών και του καπνού κατά 19%, των μεταφορών κατά 18% (λόγω αυξήσεων σε αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας και διόδια, βενζίνη, ανταλλακτικά, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών), της στέγασης κατά 8% (εξ αιτίας της αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης και αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων), αλλά και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών κατά 5% (κουρείων- κομμωτηρίων, ειδών ατομικής φροντίδας, ασφαλίστρων αυτοκινήτων κ.λπ).
ΠΡΕΖΑ TV
3-8-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου