Σάββατο, Σεπτεμβρίου 25, 2010

ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑ «ΜΠΛΟΚΑ» ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ Δ.Χ. ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΡΕΠΠΑ

Συνέχιση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. παρά την έγγραφη διαβεβαίωση που έλαβαν χθες το π0ρωί από τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα ότι θα ικανοποιηθούν τα ασφαλιστικά, φορολογικά και αναπτυξιακά τους αιτήματα. Για αναντιστοιχία των δεσμεύσεων της κυβέρνησης με αυτά που περιγράφονται στην επιστολή Ρέππα κάνουν λόγο εκπρόσωποι του κλάδου, που υποστηρίζουν ότι ο κ. Ρέππας τους «ξεγέλασε». «Εμείς κάναμε ό,τι ήταν να κάνουμε, δεσμευτήκαμε και εγγράφως γι' αυτά που υποσχεθήκαμε, αλλά δεν μπορούμε να μπούμε σε περαιτέρω συζήτηση ούτε για το περιεχόμενο του νόμου ούτε για τα τρία ζητήματα που περιλαμβάνονται στην επιστολή», εξηγούσαν χθες κύκλοι του υπουργείου Υποδομών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μάλιστα, της κυβέρνησης, το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό και τα ασφαλιστικά ταμεία πρόκειται να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ από τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις που προωθούνται υπέρ των μεταφορέων. Παρά την επιστολή Ρέππα, οι έντονες αντιδράσεις της βάσης κυρίως του κλάδου οδήγησαν σε απόφαση για συνέχιση της κινητοποίησης, ενώ οι επικεφαλής των σωματείων φαίνεται ότι διατηρούσαν πιο ψύχραιμη στάση. «Το έγγραφο που λάβαμε από τον υπουργό Υποδομών είναι αναντίστοιχο των δεσμεύσεων που είχαμε λάβει», εξηγούσαν χθες μεταφορείς.

Χθες το πρωί μάλιστα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εθνικών Μεταφορών κ. Γ. Τζωρτζάτος μετέβη στο υπουργείο Υποδομών επιδιώκοντας συνάντηση με τον κ. Ρέππα ή τον γενικό γραμματέα του υπουργείου πριν από τη συνεδρίαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, που επρόκειτο να κρίνει την τύχη της κινητοποίησης. Ο κ. Τζωρτζάτος, όμως, δεν έγινε δεκτός από κανέναν, γεγονός το οποίο φαίνεται πως πυροδότησε το ήδη τεταμένο κλίμα στη μετέπειτα συνεδρίαση.

Στο μεταξύ, η σύγκρουση κυβέρνησης και μεταφορέων μεταφέρθηκε για δεύτερη ημέρα στο λιμάνι του Πειραιά, όπου μετέβη μερίδα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων. Οι μεταφορείς προχώρησαν σε αποκλεισμούς πλοίων, στα οποία δεν επέτρεπαν τη φόρτωση βαρέων οχημάτων, ενώ ισχυρή ήταν και η παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων. Τα προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά ξεκίνησαν προχθές, όταν δύο πλοία απέπλευσαν με μικρή καθυστέρηση, φορτωμένα όμως με σχεδόν τα μισά φορτηγά από αυτά που ήταν προγραμματισμένα να αναχωρήσουν. Η κατάσταση στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά κρίνεται εκρηκτική, καθώς περισσότερα από 5.000 εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται «εγκλωβισμένα» εξαιτίας των κινητοποιήσεων, ενώ εκφράζονται φόβοι για ενδεχόμενη επιδείνωση της κατάστασης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξετάζουν το ενδεχόμενο, να παρακάμπτουν τον Πειραιά ή άλλα ελληνικά λιμάνια αφού δεν μπορούν να παραλάβουν ή να παραδώσουν τα φορτία τους.

Τα μπλόκα των ιδιοκτητών φορτηγών παραμένουν στους δρόμους και κύκλοι του υπουργείου Υποδομών «δείχνουν» και πάλι προς τις εισαγγελικές αρχές και τις δυνάμεις της Τροχαίας, οι οποίες «θα πρέπει να εφαρμόσουν τον νόμο», όπως υποστηρίζουν, όπου παρατηρηθεί παρακώλυση συγκοινωνιών. Σημειώνεται ότι προχθές η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης με έγγραφό της στη γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης ζήτησε τον σχηματισμό δικογραφίας όπου διαπιστωθεί το παραπάνω αδίκημα.

Στο μεταξύ, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών ελεύθερη είναι η διέλευση φορτηγών και βυτίων υγρών καυσίμων στις εθνικές οδούς το Σαββατοκύριακο.

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

ΠΡΕΖΑ TV
25-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: