Σάββατο, Σεπτεμβρίου 04, 2010

Η ΚΡΊΣΗ ΑΓΓΊΖΕΙ ΠΛΈΟΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΓΆΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΆ...ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ...

Μετά τα εμπορικά καταστήματα, η οικονομική κρίση χτυπά πλέον τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, που βλέπουν τις πωλήσεις τους είτε να μειώνονται είτε να αυξάνονται με χαμηλότερο ρυθμό. Παρ' όλα αυτά συνεχίζουν να αποσπούν μερίδιο αγοράς από τα καταστήματα στις άλλες εμπορικές πιάτσες. Η μείωση του εισοδήματος, η αύξηση της ανεργίας και της υποαπασχόλησης και η απουσία θετικών προοπτικών για τους επόμενους μήνες, σε συνδυασμό με τη δυσκολία ή απροθυμία των τραπεζών να δώσουν περισσότερα δάνεια, έχουν συμβάλει στη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης.
«Η πίτα της κατανάλωσης μειώνεται και αναμένεται να μειωθεί περισσότερο το επόμενο 10μηνο-12μηνο. Αυτό θα επηρεάσει όλους, αλλά δεν είναι γνωστό πώς θα κατανεμηθεί η μικρότερη πίτα. Το πιθανότερο είναι ότι θα μοιραστεί σε λιγότερους παίκτες, ενώ κερδισμένοι θα είναι εκείνοι που θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του καταναλωτή και θα διαθέτουν ρευστότητα», τονίζει ο Οδυσσέας Αθανασίου, επικεφαλής της Lamda Development, ιδιοκτήτριας των εμπορικών The Mall, Mediterranean Cosmos και Golden Hall.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τζίρος των καταστημάτων στο The Mall, δηλαδή στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, μειώθηκε κατά 9% το α' εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Η επισκεψιμότητα ήταν μειωμένη, αλλά σ' αυτό συνέβαλε το κλείσιμο του σταθμού του ηλεκτρικού για κάποιο διάστημα.
Επίσης, πτώση της τάξης του 7% σημείωσε ο τζίρος στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και πτώση της επισκεψιμότητας κατά 1%. Η μείωση του τζίρου εκτιμάται ότι ήταν μεγαλύτερη στο επτάμηνο.

Και τα δύο μεγάλα εμπορικά κέντρα έχουν συμπληρώσει τρία χρόνια λειτουργίας και θεωρούνται πιο ώριμα από άλλα που άνοιξαν πιο πρόσφατα. Συνήθως, οι πωλήσεις των εμπορικών κέντρων κινούνται ανοδικά τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας τους.

+10% το Golden Hall

Κόντρα στο ρεύμα πήγε το εμπορικό Golden Hall, που είδε τον τζίρο των καταστημάτων του να αυξάνεται κατά 10% το α' εξάμηνο σε ετήσια βάση. Σ' αυτό προφανώς συνέβαλε η διαφημιστική καμπάνια, ο παιδότοπος που δημιουργήθηκε στον τελευταίο όροφο και διαθέτει φύλαξη για παιδιά των οποίων οι γονείς πάνε για ψώνια και γενικότερα η άμβλυνση της εντύπωσης ότι απευθύνεται στα μεγάλα εισοδήματα.
Αύξηση της επισκεψιμότητας κατά 15% και του κύκλου εργασιών των καταστημάτων κατά 2% κατέγραψε το α' εξάμηνο το εμπορικό κέντρο Athens Heart που ανήκει στην εισηγμένη Pasal Development.
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για την πορεία των πωλήσεων των καταστημάτων σε εμπορικά κέντρα της περιφέρειας, π.χ. στην Κεντρική Ελλάδα, όπου το μικρότερο μέγεθος των κέντρων σε συνδυασμό με το lifestyle της τοπικής κοινωνίας θεωρούνται συνήθως εμπόδια για ανάπτυξη.
«Πανευρωπαϊκά, η τάση είναι να στρέφονται οι καταναλωτές προς τα μεγάλα εμπορικά κέντρα», αναφέρει ο κ. Αθανασίου, προσθέτοντας ότι τα περιθώρια για ανάπτυξη στην Ελλάδα είναι μεγάλα, αφού αντιστοιχούν τα μισά και λιγότερο τετραγωνικά μέτρα εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ο ίδιος πιστεύει ότι μόνο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και σε επιλεκτικές τοποθεσίες, π.χ. νότια προάστια, δυτικά προάστια κλπ., θα μπορούσαν να χωρέσουν 2 ή 3 ακόμη μεγάλα εμπορικά κέντρα των 35.000-40.000 τ.μ. και άνω.
Σύμφωνα με τον Νίκο Γιαννουλέλη, σύμβουλο και διαχειριστή ακινήτων, η γενικότερη τάση στην αγορά είναι «λιγότερα σημεία πώλησης με μεγαλύτερους τζίρους».
Ο ίδιος παρατηρεί ότι υπάρχουν λίγα μεγάλα εμπορικά κέντρα στην Ελλάδα και δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση που φέρνουν τα νέα καταναλωτικά πρότυπα λόγω διεθνοποίησης. Επομένως, είναι λογικό τα υφιστάμενα εμπορικά κέντρα να είναι πιο ανθεκτικά στην κρίση σε σχέση με τα εμπορικά καταστήματα όπου υπάρχει κορεσμός


ΠΡΕΖΑ TV
4-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: