Σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση προχωρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο και στις αστικές συγκοινωνίες, με αιχμή τα δύο νομοσχέδια του υπουργείου Υποδομών για την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου και την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων, οι οποίες προοιωνίζονται θερμό φθινόπωρο στον χώρο των συγκοινωνιών, ξεκινούν την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου με την πραγματοποίηση κοινής πεντάωρης στάσης εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα. Η προσυγκέντρωση των σιδηροδρομικών θα γίνει έξω από τα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού και των εργαζομένων στις συγκοινωνίες στην Πλατεία Κοτζιά, ενώ θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών.
Πεντάωρη στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι σιδηροδρομικοί και την επόμενη ημέρα, 9 Σεπτεμβρίου, οπότε και έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών.
Οι κινητοποιήσεις της ερχόμενης εβδομάδας θα κορυφωθούν το Σάββατο 11 του μήνα με πανελλαδικό συλλαλητήριο σιδηροδρομικών στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ζητεί από την κυβέρνηση να ξεκινήσει διάλογο από μηδενική βάση για το μέλλον του ΟΣΕ, απειλώντας ότι διαφορετικά θα σκληρύνει τη στάση της: «Οι σιδηροδρομικοί δεν θα επιτρέψουν την απόλυση ή την υποχρεωτική «μεταφορά» ούτε ενός σιδηροδρομικού, την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ξεπούλημα των φιλέτων και της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ που ανήκει αποκλειστικά στον ελληνικό λαό», σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ΠΟΣ.
Επί... ποδός πολέμου βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες: «Η δημιουργία ενός ενιαίου μητροπολιτικού φορέα συγκοινωνιών μάς βρίσκει σύμφωνους. Δεν πρόκειται, ωστόσο, να κάνουμε καμία έκπτωση στα εργασιακά μας δικαιώματα και δεν θα πέσουμε αμαχητί στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας», σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, Βασίλης Δημητρόπουλος.
Eτοιμο στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών είναι εδώ και καιρό το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο, όπως φαίνεται, θα ανακοινωθεί αμέσως μετά τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Το σχέδιο για τον πλέον ελλειμματικό Οργανισμό του Δημοσίου με συσσωρευμένες ζημίες ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει συνταχθεί και υπό το πρίσμα των επιταγών της τρόικας, προϋποθέτει να υπάρξουν ενδείξεις κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον ερχόμενο Μάρτιο, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το λουκέτο θα αποτελέσει μονόδρομο. Μεγάλο μέρος των χρεών του ΟΣΕ θα επωμιστεί το Δημόσιο με αντάλλαγμα την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού εξαιρουμένης της σιδηροδρομικής υποδομής.
Η διαχείριση του προσωπικού ανατίθεται στην μητρική εταιρεία (ΟΣΕ), ενώ προβλέπονται συνταξιοδοτήσεις και μετακινήσεις εργαζομένων σε τομείς που παρουσιάζονται ελλείψεις και μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Οσον αφορά στα δρομολόγια, προβλέπονται περικοπές των ζημιογόνων γραμμών, οι οποίες αποτελούν την πλειονότητα του δικτύου με εξαίρεση τον βασικό άξονα Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Νοικοκύρεμα» των οικονομικών προβλέπει και το σχέδιο που εξετάζεται για την εξυγίανση του ΟΑΣΑ, ο οποίος έχει συσσωρευμένα χρέη ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Κεντρική ιδέα του σχεδίου είναι η συγχώνευση των πέντε συγκοινωνιακών εταιρειών σε δύο φορείς, έναν για τα οδικά και ένα για τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Στις διαδικασίες άρσης της επιστράτευσης ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. και επίταξης των οχημάτων τους προσανατολίζεται να προχωρήσει η κυβέρνηση το προσεχές διάστημα. Ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορέων βρίσκεται τυπικά υπό το καθεστώς της επιστράτευσης από τις 29 Ιουλίου ύστερα από την πολυήμερη απεργία ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, οι οποίοι αντιδρούσαν στο νομοσχέδιο για τις μεταφορές, προσχέδιο του οποίου κατατέθηκε προχθές το βράδυ στη Βουλή.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
4-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου