Η διπλοβάρδια, που αποτελούσε καθεστώς για τη μέση εκπαίδευση ώς τα τέλη της δεκαετίας του '80, είναι πλέον εξαίρεση και αφορά μόλις 218 μονάδες σε σύνολο 14.784, ποσοστό της τάξης του 1,5%. Λίγο το δημογραφικό, λίγο τα σημαντικά κατασκευαστικά προγράμματα των τελευταίων χρόνων έχουν συντελέσει στην αλλαγή της εικόνας.
Μεγάλες περιφέρειες όπως η Δυτική Ελλάδα, το Αιγαίο, η Στερεά Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου έχουν αφήσει οριστικά πίσω τέτοια ζητήματα.
Η μόνη περιφέρεια που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πρόβλημα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), είναι η Κεντρική Μακεδονία, όπου το 4,2% των μονάδων λειτουργούν με πρωινές και απογευματινές βάρδιες. Μάλιστα στον νομό και τον Δήμο της Θεσσαλονίκης πέρσι είχαν φτάσει στο 16,2% και το 29%, αντίστοιχα, αλλά με τις ανακατατάξεις που έγιναν εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς η εικόνα εμφανίζεται βελτιωμένη. Υπολογίζεται ότι στο σύνολο των 143.796 μαθητών του νομού μόνο 5.169 θα έχουν φέτος διπλοβάρδια. Ακολουθούν η Αττική με 2% και η Θεσσαλία με 2,8%.
Οι αρμόδιοι προκρίνουν ως λύση τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και στα τέλη Σεπτεμβρίου ετοιμάζουν 22 νέες σχολικές μονάδες που θα κατασκευαστούν από ιδιώτες και θα νοικιάζει το κράτος.
Στον ΟΣΚ εστιάζουν πλέον την προσοχή τους σε προβλήματα ποιότητας και όχι ποσότητας για τη σχολική στέγη στη μέση εκπαίδευση. Παραδέχονται πάντως ότι πίσω από τους αριθμούς κρύβονται σε ορισμένες περιπτώσεις ανεπάρκειες, όπως νοικιασμένοι χώροι που δεν έχουν κατασκευαστεί με προδιαγραφές σχολείων, λυόμενα και χώροι πολλαπλών χρήσεων, όπως γυμναστήρια, εργαστήρια, ακόμη και γραφεία διδασκόντων που απλώς «βαφτίστηκαν» αίθουσες διδασκαλίας. Μέσα στο 2010 προβλέπεται να λειτουργήσουν 15 νέα σχολικά κτίρια, ενώ στη φάση της μελέτης βρίσκονται 170, από τα οποία τα 57 θα δημοπρατηθούν ώς τον Δεκέμβριο. Υπό κατασκευή βρίσκονται σήμερα 97 έργα, που στη συντριπτική τους πλειονότητα αφορούν την περιφέρεια.
«Η σχολική στέγη είναι αδιαμφισβήτητα μεγάλη υπόθεση για όλη την εκπαιδευτική διαδικασία» επισημαίνει ο Ηρακλής Δρούλιας, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΚ, και προσθέτει: «Το έργο μας είναι εξαιρετικά σημαντικό για το κοινωνικό σύνολο. Ο ΟΣΚ, ένας άρτια στελεχωμένος και σύγχρονος οργανισμός, με τεράστια δραστηριότητα στο ιστορικό του, οφείλει να σημειώνει βήματα προόδου και να μην παραμένει στάσιμος. Στο παρελθόν έχει γίνει πολλή και καλή δουλειά. Ως επί το πλείστον έχουν κατασκευαστεί ιδιαιτέρως καλά κτίρια από πλευράς προδιαγραφών και αρχιτεκτονικής σύλληψης. Μπορούμε να δηλώνουμε υπερήφανοι γιατί κάθε έργο που μελετάται και υλοποιείται από τον οργανισμό είναι καλύτερο από το προηγούμενο. Σκοπός δεν είναι να κατασκευάζουμε μικρά «κουτιά» που θα στεγάζουν και θα υποθάλπουν ένα αποστειρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, θέλουμε μέσα στο 2010 να καταλήξουμε στη σύλληψη ενός πρότυπου σχολείου, το οποίο και ως κτίριο θα συμβάλλει στη βελτίωση και την εξέλιξη της διδακτικής διαδικασίας».
Μας μίλησε για τον άμεσο στόχο του ΟΣΚ να θέσει σε λειτουργία ένα δορυφορικό σύστημα παρακολούθησης των σχολικών κτιρίων σε όλη την επικράτεια, παράλληλα με τη νέα ιστοσελίδα του οργανισμού και την τηλεφωνική γραμμή μέσω της οποίας θα καταγράφονται τα προβλήματα που ανακύπτουν. «Για να μην ακουγόμαστε αιθεροβάμονες -επισημαίνει- πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι το όραμα για προοδευτικά καλύτερη σχολική στέγη δεν επισκιάζει κατά καμία έννοια τις τρέχουσες ανάγκες που ανακύπτουν ανά πάσα στιγμή σε σχέση με εξοπλισμούς, ελλείψεις σε χώρους κ.λπ. Φέτος, για παράδειγμα, έχουμε κάνει μεγάλη προσπάθεια για να ανταποκριθούμε σε όλα τα αιτήματα που έχουν κάνει σχολεία ανά τη χώρα για τον εξοπλισμό τους και να ξεκινήσει η σχολική χρονιά χωρίς καμιά έλλειψη. Παρ' ότι εκκρεμεί μια νομική διευθέτηση για τις μεταφορές των εξοπλισμών, είμαστε ήδη σε πολύ καλό δρόμο και πιστεύουμε ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς προβλήματα».
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΠΡΕΖΑ TV
4-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου