Κυριακή, Σεπτεμβρίου 05, 2010

ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΕΙ ΑΜΕΣΑ ΕΝΑ ΣΤΡΑΓΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

«ΟΔΗΓΙΕΣ ναυσιπλοΐας» από την κυβέρνηση περιμένει ο ελληνικός τουρισμός, καθώς απειλούνται άμεσα χιλιάδες επιχειρήσεις και θέσεις απασχόλησης. Οι επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι η κατάσταση θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο αν δεν στείλει άμεσα ένα στρατηγικό σχέδιο ανασύνταξης της τουριστικής βιομηχανίας, το οποίο θα περιλαμβάνει διαρθρωτικές αλλαγές, επενδύσεις σε υποδομές και επικοινωνιακή αντεπίθεση στις διεθνείς αγορές.
Ισχυροί επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι ο ελληνικός τουρισμός εξανέμισε την τελευταία διετία το «απόθεμα» που είχε δημιουργηθεί μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τώρα βρίσκεται στο σημείο μηδέν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, λένε, αποτελεί η ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας, όπου ο τζίρος των επιχειρήσεων πραγματοποιεί «μακροβούτι» διαρκείας.
Ανώτερα στελέχη ισχυρών ομίλων αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Μπορούμε να αντέξουμε τη μείωση του τζίρου μας αρκεί να δούμε φως στην άκρη του τούνελ. Αν, δηλαδή, γίνουν άμεσα κινήσεις από την κυβέρνηση, με συγκεκριμένους στόχους και χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Ετσι, θα μπορούμε να κάνουμε τον προγραμματισμό μας προσβλέποντας ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σε εύλογο διάστημα. Η τουριστική αγορά χρειάζεται ένα στόχο-"καρότο" για να αντέξει τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε».
Τα στοιχεία κίνησης από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» αποτυπώνουν μόνο ένα μέρος του προβλήματος. Οι επισκέπτες από το εξωτερικό ήταν μειωμένοι κατά 4,5% τον Ιούνιο και κατά 5,3% τον Ιούλιο. Η απώλεια για τον τουρισμό της Αθήνας μόνο κατά τη διάρκεια των δύο αυτών μηνών ήταν 108.000 επισκέπτες και μεταφράζεται σε δεκάδες χιλιάδες χαμένες διανυκτερεύσεις και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χαμένου τζίρου για τις επιχειρήσεις.
«Η μείωση κρατήσεων για γκρουπ φθάνει το 50% στην Αθήνα. Εμείς κάνουμε τους σχεδιασμούς για την ερχόμενη χρονιά υπολογίζοντας- στην καλύτερη περίπτωση- ότι θα έχουμε το φετινό τζίρο. Αυτό, όμως, ισοδυναμεί με νέα μείωση κερδών, καθώς την ίδια στιγμή τα λειτουργικά μας έξοδα θα είναι αυξημένα παρά τις περικοπές που κάνουμε» επισημαίνει ο Τιμ Ανανιάδης, γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου «Μεγ. Βρετανία» και υπεύθυνος της αμερικανικής αλυσίδας Starwood σε Ελλάδα και Τουρκία.

Οι επιχειρηματίες περιμένουν επικοινωνιακή αντεπίθεση, καθώς θεωρούν λανθασμένη την τακτική που ακολουθήθηκε φέτος και είχε ως αποτέλεσμα να μην γίνει συστηματική και μεγάλης κλίμακας προβολή της χώρας, από φόβο μήπως «πεταχτούν από το παράθυρο» χρήματα, εν μέσω ενός μπαράζ αρνητικής δημοσιότητας για τη χώρα.
«Η περικοπή δαπανών δεν αρκεί. Στο ξενοδοχείο μας αλλά και πολλές άλλες επιχειρήσεις του κλάδου πολλαπλασιάσαμε -εξαιτίας αυτής της συγκυρίας- τις προσπάθειές μας σε επίπεδο μάρκετινγκ και πωλήσεων. Αν δεν επενδύσουμε δεν θα έλθουν πελάτες. Η χώρα, ωστόσο, δεν έκανε το ίδιο σε επίπεδο επικοινωνίας, με αποτέλεσμα να αφήσουμε σε όλους τους άλλους τη δυνατότητα να διαμορφώνουν άσχημη εικόνα για την Ελλάδα», αναφέρει ανώτερο στέλεχος ενός από τα γνωστότερα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η πρωτεύουσα πληρώνει τα σπασμένα από την αρνητική δημοσιότητα των περασμένων μηνών.
Υψηλόβαθμο στέλεχος ισχυρής ξενοδοχειακής αλυσίδας ανέφερε ότι ενώ η εταιρεία εμφάνιζε μείωση τζίρου περί το 8-9% μέχρι τον Ιούλιο, τον Αύγουστο τα έσοδά της σημείωσαν κατακόρυφη πτώση 40%. Το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου ξενοδοχεία πέντε αστέρων είχαν φθάσει να δίνουν τα δωμάτιά τους σε τιμή 50 ευρώ τη μέρα για «πακέτα» τριών διανυκτερεύσεων.
Πλήγμα δέχθηκαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας και εξαιτίας μιας εγκυκλίου του ΕΟΦ, η οποία έχει προκαλέσει κλυδωνισμούς στο χώρο του συνεδριακού τουρισμού. Σύμφωνα με παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς, ο ΕΟΦ επιχείρησε με μια εγκύκλιο να βάλει τέρμα στην πρακτική που ακολουθούν φαρμακευτικές εαιρείες να φοροδιαφεύγουν περνώντας στις δαπάνες τους υπηρεσίες που βαφτίζονται συνέδρια αλλά δεν είναι ή δεν πραγματοποιούνται. Ομως, πριν ο ΕΟΦ εκδώσει τη σχετική εγκύκλιο δεν φρόντισε να συνενοηθεί με το αρμόδιο υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ώστε και να πει φρένο στα «μαϊμού» συνέδρια και τη φοροδιαφυγή των φαρμακευτικών εταιρειών, αλλά να μην πληγεί και ο συνεδριακός τουρισμός της χώρας.

Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Ντ. Αστρά, πρόεδρο του Συνδέσμου Επαγγελματικών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), ήταν στο α'εξάμηνο του έτους να έχουν, ήδη, μειωθεί 38% οι αιτήσεις από φαρμακευτικές και εταιρείες του χώρου της υγείας για τη διοργάνωση συνεδρίων ή επαγγελματικών συναντήσεων. Στελέχη της συνεδριακής αγοράς υπολογίζουν ότι η απώλεια τζίρου των επιχειρήσεων που εμπλέκονται στη διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων ίσως ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ μόνο για τους πρώτους έξι μήνες της φετινής χρονιάς.
Για το λόγο αυτό ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γ. Νικητιάδης ήλθε εσπευσμένα σε επαφή με τον ΕΟΦ προκειμένου να τροποποιηθεί η σχετική εγκύκλιος με τρόπο που να κλείνουν τα παράθυρα για φοροδιαφυγή των φαρμακευτικών μέσω «μαϊμού» συνεδρίων και, ταυτόχρονα, να μην θίγεται -όσο είναι δυνατόν- ο συνεδριακός τουρισμός.

Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΥΦΑΝΤΗ

ΠΡΕΖΑ TV
5-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: