Υστερα από 6 χρόνια λειτουργίας τού τραμ, οι αρμόδιες υπηρεσίες μάλλον κατάφεραν επιτέλους να συνεννοηθούν μεταξύ τους, προκειμένου το πιο αδικημένο συγκοινωνιακό μέσο της πρωτεύουσας να αποκτήσει κάτι που έμοιαζε στοιχειώδες: την προτεραιότητα στα φανάρια.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, στις 30 Οκτωβρίου το «πράσινο κύμα» θα τεθεί σε εφαρμογή στο σύνολο του δικτύου του τραμ, μειώνοντας κατά 20% τον χρόνο των διαδρομών. Σήμερα -και σύμφωνα με το υπουργείο- ο χρόνος που χρειάζεται ένας συρμός για να φτάσει από το Σύνταγμα στη Βούλα, φτάνει τα 65 λεπτά και θα μειωθεί στα 50 λεπτά. Αντίστοιχα, από το ΣΕΦ ώς τη Βούλα ο χρόνος της διαδρομής μειώνεται από 45 λεπτά σε 35 λεπτά.
Το «πράσινο κύμα» είχε εφαρμοστεί μερικώς σε διάφορα τμήματα του δικτύου, τόσο σε αυτό που αναπτύσσεται παράλληλα με την παραλιακή λεωφόρο, όσο και στα πιο δύσκολα κομμάτια της γραμμής που διασχίζουν τη Ν. Σμύρνη και το Π. Φάληρο. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις αρμοδίων παραγόντων, η εφαρμογή της προτεραιότητας ήταν αδύνατη στο κέντρο της Αθήνας, με την επίκληση των «τεχνικών λόγων». Ωστόσο, η εφαρμογή του «πράσινου κύματος» φαίνεται πως σκάλωσε στην απουσία συνεννόησης μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών και του ΠΕΧΩΔΕ, πριν αυτά ενοποιηθούν στο νέο υπουργείο Υποδομών. Ετσι, είχαμε περιστατικά, όπου στελέχη τού Μεταφορών μιλούσαν για εφαρμογή του «πράσινου κύματος» και στελέχη του ΠΕΧΩΔΕ σήκωναν τους ώμους, λέγοντας πως δεν γνωρίζουν κάτι, πως το θέμα είναι πολύπλοκο και χρήζει μελέτης και πως θα πρέπει να το κοιτάξουν σε συνεργασία και με την εταιρεία που διαχειρίζεται το σύστημα σηματοδότησης, τη γνωστή μας Siemens.
Ετσι, χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος από τη συγχώνευση των δύο υπουργείων, προκειμένου οι περίπου 60.000 επιβάτες να απολαύσουν αυτό που οι υπηρεσίες υπόσχονταν από το πρώτο δρομολόγιο του τραμ το καλοκαίρι του 2004, δηλαδή την ταχύτερη μετακίνηση.
Ν.Μ.
ΠΡΕΖΑ TV
21-10-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου