Η περιφερειακή Υμηττού, που σήμερα σταματά στην Κατεχάκη, επεκτείνεται προς τα νότια προάστια αλλά θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος της πλατείας Κύπρου και όχι στην Ποσειδώνος. Με τη νέα λύση δεν θα επιβαρυνθεί το μελλοντικό πάρκο Ελληνικού και οι άλλες χρήσεις που θα χωροθετηθούν. Καταργείται επίσης η σήραγγα Υμηττού, από το στρατόπεδο Σακέτα ώς την ανατολική πλευρά του βουνού. Η σύνδεση των νοτίων προαστίων με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και τα Μεσόγεια προβλέπεται να ακολουθήσει σε μεγάλο μέρος τη σημερινή Βάρης-Κορωπίου, με βελτιώσεις και σημειακές αλλαγές, ώστε να σηκώσει την αναμενόμενη κυκλοφορία. Διατηρείται η υπόγεια σύνδεση της Κατεχάκη-Αλίμου με το κέντρο της Αθήνας, μέσω της Πανεπιστημιούπολης, αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί, αν η σήραγγα θα καταλήγει στην Ούλαφ Πάλμε ή στο «Χίλτον», όπως ζητούν οι φορείς της Καισαριανής.
Τα καινούργια στοιχεία στους σχεδιασμούς, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020, είναι η σημαντική μείωση των αυτοκινητόδρομων, το μήκος των οποίων εκτιμάται ότι θα κυμανθεί γύρω στα 30 χλμ., έναντι 67 χλμ. και μάλιστα μέσα από προστατευόμενες περιοχές του Υμηττού που είχαν προκριθεί με το «πακέτο» του 2009. Η μεγάλη αλλαγή αφορά πάντως τη στροφή προς τα μέσα σταθερής τροχιάς, κυρίως με νέο δίκτυο προαστιακού και πιθανόν Μετρό, σε ελαφρύτερη εκδοχή.
Η δημοπράτηση των νέων οδικών έργων προβλέπεται για τα τέλη του 2011, καθώς θα χρειαστεί επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών μελετών που είχαν γίνει παλιότερα. Οι σχεδιασμοί, σύμφωνα με πληροφορίες, οριστικοποιήθηκαν στη σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη το βράδυ με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας των υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών.
Επεκτάσεις Μετρό
Μετά τον λήθαργο των τελευταίων χρόνων και τις αστοχίες κάποιων σχεδιασμών, η «Αττικό Μετρό» προγραμματίζει νέες επεκτάσεις, συνολικού ύψους 4,8 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα:
* Επεκτείνεται η γραμμή προς Πετρούπολη και Ιλιον, μετά την ολοκλήρωση των έργων που θα φέρουν το Μετρό ώς την Ανθούπολη Περιστερίου. Η επέκταση από τον Αγιο Αντώνιο αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο τρίμηνο του 2011.
* Εξετάζεται η συνέχιση της γραμμής προς Ελληνικό, με στόχο να φτάσει υπόγεια ώς την Ποσειδώνος. Το τμήμα Αγιος Δημήτριος-Ελληνικό αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στα μέσα του 2011.
* Στα τέλη του χρόνου προβλέπεται να επιλεγεί ανάδοχος για την επέκταση προς Πειραιά, που σέρνεται από το 2005.
* Προωθείται με γοργούς ρυθμούς η νέα γραμμή Αλσος Βεΐκου-Πανεπιστήμιο-Ευαγγελισμός-Μαρούσι, με νέα χάραξη που θα καλύπτει την Καισαριανή και τον Βύρωνα
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΠΡΕΖΑ TV
2-10-2010
1 σχόλιο:
"οι προγραμματισμοί" της αττικο μετρο ήταν πάντα στον αέρα! λένε αυτά που η εκάστοτε κυβέρνηση θέλει να ακουστούν αλλά στην πράξη τρίχες! αφού οι διευθυντάδες της αλλάζουν ανάλογα με την κυβέρνηση ή τον υπουργό πεχωδε
Δημοσίευση σχολίου