Ρόλο «ατμομηχανής» που θα συμπαρασύρει σε κίνηση και τα υπόλοιπα βαγόνια του τρένου της τεράστιας, αναξιοποίητης ακίνητης περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου επιδιώκει να αναθέσει η κυβέρνηση στα ακίνητα-«φιλέτα» του ΟΣΕ.
Πρόθεση του οικονομικού επιτελείου είναι να αποτελέσουν τα ακίνητα του Οργανισμού την πρώτη «μαγιά» ενός ευρύτερου χαρτοφυλακίου ακινήτων του Δημοσίου που θα οδεύσει προς αξιοποίηση.
Το πλεονέκτημα των ακινήτων του ΟΣΕ, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, είναι ότι μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα καθώς είναι νομικά «καθαρά», ενώ γι'αυτά η κυβέρνηση δεν έχει αναλάβει κάποιου είδους δέσμευση μέσω του μνημονίου. «Σε αντίθεση με την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2011, για τα ακίνητα του Οργανισμού θα μπορούσαν να προκηρυχθούν σχετικά γρήγορα διαγωνισμοί παραχώρησής τους σε ενδιαφερόμενους ιδιώτες επενδυτές», ανέφερε χαρακτηριστικά κυβενητικό στέλεχος.
Οι προσπάθειες των στελεχών που ασχολούνται με το θέμα, θα επικεντρωθούν το επόμενο διάστημα στο να αναζητηθούν ακίνητα άλλων φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ακόμα και της Εκκλησίας, τα οποία γειτνιάζουν με ακίνητα-«φιλέτα» του ΟΣΕ. Σε πρώτη φάση θα εξεταστούν περιπτώσεις ακινήτων της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ), των Ολυμπιακών Ακινήτων, ακίνητα φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θα γίνει προσπάθεια να «ομαδοποιηούν» -όπου είναι εφικτό- με εκκλησιαστικά ακίνητα. «Στόχος είναι να προκύψουν μεγαλύτερες εκτάσεις οι οποίες θα είναι πιο ελκυστικές σε ισχυρούς εγχώριους και ξένους "παίκτες", αφού σ' αυτά τα ακίνητα θα μπορούν να υλοποιηθούν επενδύσεις μεγάλης κλίμακας. Κάτι που είναι επιδίωξη της κυβέρνησης», υποστήριξε η ίδια πηγή.
Η αναζήτηση, πάντως, στρατηγικού επενδυτή για τον ΟΣΕ δεν πρόκειται να ξεκινήσει επισήμως πριν απ' τις αρχές του 2011, οπότε εκτιμάται ότι θα έχει προχωρήσει η αναδιάρθρωση.
Η κυβέρνηση σκοπεύει να εισπράξει όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα από τον ΟΣΕ. «Για να συμβεί, όμως, αυτό πρέπει να υπάρχει "προϊόν". Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ρεαλιστικά κάτι για να πουλήσουμε», σημειώνει ο ίδιος.
Παρ'ότι η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, σύμφωνα με στέλεχος του οικονομικού επιτελείου εκδηλώνεται, ήδη, έντονο ενδιαφέρον από «σοβαρούς, ευρωπαϊκούς οργανισμούς σιδηροδρόμων». Η περιγραφή παραπέμπει ευθέως στους γαλλικούς και γερμανικούς σιδηρόδρομους, αλλά από την κυβέρνηση αρνούνται να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν οτιδήποτε.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (η εταιρεία που έχει τα τρένα και πραγματοποιεί τα δρομολόγια) πρόθεση της κυβέρνησης είναι να παραχωρήσει το 49% της εταιρείας και το μάνατζμεντ. Το ποσοστό που θα παραχωρηθεί, ωστόσο, «θα εξαρητθεί από το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί», σημείωσε η πηγή αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ.ΥΦΑΝΤΗΣ
ΠΡΕΖΑ TV
3-10-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου