Εισιτήρια δύο ταχυτήτων για τις µετακινήσεις του επιβατικού κοινού µε τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας σχεδιάζει να καθιερώσει από την 1η Φεβρουαρίου στην πρωτεύουσα το υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων.
Το ένα εισιτήριο θα χρησιµοποιείται για µια και µόνη διαδροµή και µόνο στα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τον ηλεκτρικό σιδηρόδροµο και το τραµ. Το δεύτερο εισιτήριο θα έχει συγκεκριµένη χρονική διάρκεια και θα χρησιµοποιείται για µετεπιβιβάσεις σε όλα τα µέσα, συµπεριλαµβανοµένου και του Μετρό.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη νέα τιµολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, η εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών προς την αρµόδια επιτροπή εισοδηµατικής πολιτικής του υπουργείου Οικονοµικών προβλέπει:
- Την καθιέρωση ενός εισιτηρίου «µιας χρήσης», το οποίο θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα χρησιµοποιείται µόνο για µια απλή διαδροµή είτε µε αστικά λεωφορεία, είτε µε τρόλεϊ, είτε µε ηλεκτρικό σιδηρόδροµο, είτε µε τραµ.
- Επίσης, προβλέπειτην καθιέρωση ενός δεύτερουεισιτηρίου «πολλαπλών χρήσεων»,το οποίο θα κοστίζει 1,40 ευρώ και θα χρησιµοποιείται σε ολόκληρο το δίκτυο του Μετρό. Ωστόσο, το ίδιο εισιτήριο θα µπορεί να χρησιµοποιηθεί και σε όλατα υπόλοιπα µέσα µαζικήςµεταφοράς για διάστηµα 90 λεπτών από την πρώτη επικύρωσή του, όπως γίνεται σήµερα µε το ενιαίο εισιτήριο του 1 ευρώ.
Πιο ακριβά
Οι συγκοινωνιολόγοι εκτιµούν ότι το επιβατικό κοινό οδηγείται «µε πλάγιο τρόπο» στα ακριβότερα εισιτήρια των «πολλαπλών χρήσεων», δεδοµένου ότι αρκετός κόσµος χρησιµοποιεί πλέον ως κύριο µέσο µετακίνησης το Μετρό και στη συνέχεια φτάνει στον τελικό προορισµό του µε άλλαµέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ).
Από τις αυξήσεις στα εισιτήρια και την πάταξη της λαθρεπιβίβασης, το υπουργείο Υποδοµών εκτιµά ότι θα µπουνστα ταµεία των αστικών συγκοινωνιών επιπλέον 80 εκατ. ευρώ. Επίσης, από την ανασυγκρότηση τουΟΑΣΑ, τις συγχωνεύσεις των εταιρειών και τις µισθολογικές περικοπές, εκτιµάται ότι θα εξοικονοµηθούν συνολικά άλλα περίπου 120 - 150 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
ΠΡΕΖΑ TV
4-1-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου