Σάββατο, Ιανουαρίου 29, 2011

ΜΕΡΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΤΕΙ Η ΤΡΟΙΚΑ…ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟ ΤΟΠΟ…

Ζήτημα μερικής ιδιωτικοποίησης των μέσων μαζικής μεταφοράς εγείρουν οι εκπρόσωποι του μηχανισμού στήριξης. Κλιμάκιο της τριμερούς επιτροπής που επισκέφθηκε το υπουργείο Μεταφορών πρότεινε την εκμετάλλευση ορισμένων δρομολογίων από ιδιώτες, που θα εισπράττουν και τη σχετική επιδότηση, στα πρότυπα των διαγωνισμών για τις άγονες αεροπορικές γραμμές.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Μεταφορών, η πρόταση απορρίφθηκε καθώς ο στόχος της κυβέρνησης είναι η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών και η κάλυψη των ελλειμμάτων τους με κρατική επιδότηση που δεν θα υπερβαίνει το 40% του συνόλου των εσόδων τους.

Το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών μπήκε πλέον στην τελική ευθεία μετά και την κατάθεσή του στη Βουλή το βράδυ της Πέμπτης. Ορατό είναι το ενδεχόμενο νέου γύρου κινητοποιήσεων των συνδικάτων των εργαζομένων που υποστηρίζουν πως οι αλλαγές που έγιναν στο νομοσχέδιο είναι επουσιώδεις.

Από τις υποχρεωτικές μετατάξεις εξαιρούνται όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2011 ενώ προτεραιότητα στις μετατάξεις θα δοθεί στους αποσπασμένους εργαζόμενους εκτός ΟΑΣΑ. Από το κείμενο του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή, αφαιρέθηκε ο όρος κατάργηση των ΣΣΕ και γίνεται πλέον λόγος για αντικατάσταση.

Ηδη το μεγαλύτερο συνδικάτο στα μέσα μεταφοράς, εκείνο των οδηγών της ΕΘΕΛ, πραγματοποιεί έκτακτο ΔΣ το Σάββατο και θα εισηγηθεί στη γενική συνέλευση της Δευτέρας 48ωρη απεργία την επόμενη εβδομάδα. Με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προειδοποιούν και τα συνδικάτα στο μετρό.

Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών χαρακτηρίζουν επιβεβλημένη την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχουν συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους του μηχανισμού στήριξης, ενώ τονίζουν ότι θα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια διαλόγου και θα υπάρξουν και άλλες αλλαγές.

Αχιλλέας Τόπας

ΠΡΕΖΑ TV
29-1-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: