Παρασκευή, Φεβρουαρίου 04, 2011

Ανθίζουν τα κινήματα «Δεν πληρώνω» σε διόδια και μέσα μεταφοράς

Παρά τις αντιδράσεις της πολιτικής ηγεσίας και τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, αλλά και την ποινικοποίηση του κινήματος από διάφορες κοινοπραξίες, το κίνημα κοινωνικής ανυπακοής στα διόδια και τις αστικές συγκοινωνίες αποκτά ολοένα περισσότερους οπαδούς και επεκτείνει τις δράσεις του.


Τουλάχιστον ανήθικο είναι το «κίνημα δεν πληρώνω» για να πληρώνει κάποιος άλλος διπλά, είπε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Χάρης Τσιόκας, γνωστοποιώντας ότι θα υπάρξει άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία για να αντιμετωπίζονται τέτοιου είδους συμπεριφορές ως παραβατικές.
Σε ποινικοποίηση της μη πληρωμής διοδίων και εισιτηρίων φαίνεται, λοιπόν, ότι προχωρούν οι αρμόδιες αρχές, ενώ διαταγές πληρωμής ετοιμάζονται να κοινοποιήσουν κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται διόδια σε όλη τη χώρα. Οι «τζαμπατζήδες», πάντως, όπως τους χαρακτήρισε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, συνεχίζουν τις δράσεις τους.
Κίνημα «Δεν πληρώνω» για την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια
Συνεχίζονται και κορυφώνονται οι δράσεις του Ανοιχτού Συντονισμού Επιβατών Αθήνας κατά της αύξησης των εισιτηρίων μέσα στο Σαββατοκύριακο.
Σε περισσότερα από 30 σημεία στην Αττική πραγματοποιήθηκαν δράσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς από το Περιστέρι μέχρι την Ηλιούπολη και από το Μαρούσι και τα Βριλήσσια μέχρι τη Νίκαια και τον Πειραιά χιλιάδες πολίτες έκαναν πράξη το «δεν πληρώνω το χαράτσι» αντιδρώντας στις πρόσφατες αυξήσεις στα εισιτήρια.
Ομάδες ατόμων, συγκεκριμένα, μπλόκαραν ακυρωτικά μηχανήματα σε λεωφορεία, τρόλεϊ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και Μετρό, μοίραζαν φυλλάδια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καλώντας τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο, «ώστε να αναγκαστεί η κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυξήσεις».
Όσον αφορά τις αυξήσεις αυτές της τιμής των εισιτηρίων, ο κ. Ρέππας δήλωσε χθες ότι πριν από λίγα χρόνια έγινε αύξηση από 0,45 σε 1 ευρώ, περίπου 120%. Σήμερα οι αυξήσεις είναι 33% με 40%. Το κόμιστρο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι το φθηνότερο σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ελλάδας, όπου στις πρωτεύουσες των νομών, κατά μέσο όρο το κόμιστρο για τις αστικές συγκοινωνίες είναι στο 1,50 ευρώ.
Ο ίδιος επανέλαβε ότι με το νομοσχέδιο θα περιοριστούν δραστικά τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες, τερματίζεται η αδιαφάνεια και η κακοδιαχείριση, δίνεται τέλος στη μάστιγα της εισιτηριοδιαφυγής, αξιολογείται η λειτουργία των συγκοινωνιακών φορέων, διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και διασφαλίζεται η εργασία στους απασχολούμενους στα ΜΜΜ.
Την απόσυρση του νομοσχεδίου αυτού ζητάει με ανακοίνωσή του ο ΣΥΝ, υπογραμμίζοντας πως «αντί η κυβέρνηση να προσπαθεί να ποινικοποιήσει τους αγώνες για την προάσπιση του κοινωνικού χαρακτήρα των μεταφορών και να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό, θα πρέπει να αποσύρει το νομοσχέδιο - ταφόπλακά τους».
Κίνημα κατά των Διοδίων
Από την άλλη πλευρά, δεν υποχωρούν ούτε οι πολίτες που αγωνίζονται κατά των διοδίων, καθώς διοργανώνουν νέα πανελλαδική κινητοποίηση με άνοιγμα των σταθμών διοδίων την ερχόμενη Κυριακή 6 Φεβρουαρίου στις 3 το μεσημέρι. «Και αυτήν την Κυριακή θα είμαστε σε όλους σχεδόν τους σταθμούς διοδίων της χώρας. Θα βρισκόμαστε σε όλο το μήκος του εθνικού δικτύου και της Αττικής οδού», δηλώνει το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων.
Την ίδια στιγμή, το κίνημα επεκτείνεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου συγκροτήθηκε Πρωτοβουλία Επιτροπών, Κατοίκων και Φορέων Θεσσαλονίκης ενάντια στα Διόδια, που συγκροτήθηκε μετά από συνάντηση σωματείων και κινήσεων πολιτών στο Εργατικό Κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης, η Πρωτοβουλία θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στα διόδια των Μαλγάρων, στις 6 Φεβρουαρίου, στις 3 μμ.
Στο μεταξύ, μετά από πολύμηνη εισαγγελική έρευνα που διενεργούσε η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών της Αθήνας, ασκήθηκαν ποινικές διώξεις με κατηγορίες φθοράς ξένης ιδιοκτησίας, διατάραξη κοινής και οικιακής ειρήνης, παρακώλυση συγκοινωνιών, διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών και συκοφαντική δυσφήμηση σε βάρος εννέα κατοίκων και εκπροσώπων φορέων και οργανώσεων οι οποίοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες για έξι ποινικά αδικήματα τα οποία διώκονται σε βαθμό πλημμελήματος. Για την υπόθεση διατάχθηκε περαιτέρω προανάκριση.
Από τη «Νέα Οδό», κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται σταθμούς διοδίων, διευκρινίστηκε ότι η δίωξη, που ασκήθηκε εναντίον εννέα ατόμων, αφορά μηνυτήρια αναφορά της εταιρίας για «φθορές», οι οποίες προκλήθηκαν στις Αφίδνες πριν από έναν χρόνο και όχι για μη πληρωμή διοδίων, καθώς νομικά η μη καταβολή του αντιτίμου δεν συνιστά από μόνη της αδίκημα.
Πάντως, όλες οι κοινοπραξίες, που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους, αναμένουν τις πρωτοβουλίες του αρμόδιου υπουργού, Δημήτρη Ρέππα, και τη νομοθετική πρωτοβουλία, που ανακοίνωσε ότι θα λάβει τις επόμενες ημέρες.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ...ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟ ΜΑΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ...ΑΣ ΤΑ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ..ΑΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΠΑΓΚΑΛΟΣ, Ο ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, Ο ΣΗΜΙΤΗΣ, Ο ΜΑΝΟΣ, Ο ΡΕΠΠΑΣ, ΤΟ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ, Η ΖΙΜΕΝΣ, ΤΑ ΔΟΜΗΜΕΝΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΕΧΕΙ...

ΠΡΕΖΑ Τν
4/2/2011

1 σχόλιο:

orgoroth είπε...

ο κ. Ρέππας δήλωσε χθες ότι πριν από λίγα χρόνια έγινε αύξηση από 0,45 σε 1 ευρώ, περίπου 120%. Σήμερα οι αυξήσεις είναι 33% με 40%...Να είμαστε και ευχαριστημένοι δηλαδή???