Το τελευταίο «επεισόδιο» στη μάχη της σημαίας ήταν η απόφαση της κυπριακών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρείας Louis Hellenic Cruises να υποστείλει την ελληνική σημαία από τα τρία κρουαζιερόπλοιά της και στη θέση τους να υψώσει σημαία Μάλτας.
Το αποτέλεσμα είναι ότι θα μείνουν χωρίς δουλειά 350 έλληνες ναυτικοί, ενώ στο Αιγαίο δεν θα κυκλοφορεί ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία.
Η υπόθεση είναι ενδεικτική των αποφάσεων που πήραν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις, από τις οποίες η Louis Hellenic Cruises επωφελήθηκε (σκανδαλωδώς, σύμφωνα με αρκετά στελέχη της αγοράς) κι έφθασε να γίνει το απόλυτο μονοπώλιο της κρουαζιέρας. Οπως αποδείχθηκε, όμως, αυτά που έταζαν οι κυβερνήσεις δεν δόθηκαν ποτέ στο σύνολό τους. Απλώς η εταιρεία είχε κάθε λόγο να έχει υψωμένη την ελληνική σημαία στα πλοία της αφού αυτό της εξασφάλιζε το μονοπώλιο.
Το 2004 η ελληνική κρουαζιέρα «εξαφανίστηκε» από τον χάρτη όταν έκλεισε η εταιρεία Royal Olympic Cruises (ROC), την οποία έλεγχε η οικογένεια Ποταμιάνου. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, ο κύπριος επιχειρηματίας Κ. Λοΐζου είχε εξαγοράσει το 36% της ROC, εκμεταλλευόμενος τα οικονομικά προβλήματα των τότε ιδιοκτητών της. Οι «κακές γλώσσες» έλεγαν τότε ότι την άφησε επίτηδες να καταρρεύσει το 2004, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει τη δική του εταιρεία, αποσπώντας τα σημαντικότερα στελέχη της ROC.
Την «αναγέννηση» της ελληνικής κρουαζιέρας θέλησε να πετύχει ο τότε υπουργός Ναυτιλίας, Εμμ. Κεφαλογιάννης. Για να το πετύχει, πρόσφερε στους ενδιαφερόμενους απαλλαγή από τις ασφαλιστικές εισφορές των ελλήνων ναυτικών. Αρκεί να ύψωναν ελληνική σημαία στα πλοία τους.
Η σχετική απόφαση έφερε δύο υπογραφές: του Εμμ. Κεφαλογιάννη και του τότε υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Γ. Αλογοσκούφη. Εγγράφηκε, μάλιστα, ποσό 5 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό για να καλυφθεί η δαπάνη.
Ο μόνος που ενδιαφέρθηκε ήταν ο κύπριος επιχειρηματίας Κ. Λοΐζου, ο οποίος δημιούργησε σε χρόνο μηδέν τη Louis Hellenic Cruises, η οποία -ελλείψει άλλου ενδιαφερομένου- έγινε μονοπώλιο.
Η απαλλαγή, όμως, από τις εισφορές δεν ίσχυσε ποτέ και η Louis Hellenic Cruises βρέθηκε να χρωστάει αρχικά στο ΝΑΤ 5 εκατ. ευρώ, τα οποία με τις προσαυξήσεις έφθασαν τα 15 εκατ. ευρώ. Η διένεξη της εταιρείας με το ΝΑΤ μετράει, ήδη, επτά χρόνια, αλλά εξαιτίας του μονοπωλίου που είχε εξασφαλίσει η Louis διατηρούσε την ελληνική σημαία. Μετά την κατάργηση του καμποτάζ, όμως, η εταιρεία θα έχει από φέτος αρκετούς ανταγωνιστές, οπότε αποφάσισε να υψώσει σημαία Μάλτας.
Π. Δ. Υ.
Χαμένοι οι έλληνες ναυτικοί
Σύμφωνα με τη Louis Hellenic Cruises, από την αλλαγή σημαίας η εταιρεία θα κερδίσει 280.000 ευρώ τον μήνα για κάθε πλοίο της, δηλ. 3,35 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Αυτοί που θα θιγούν άμεσα είναι οι έλληνες ναυτικοί, αφού η εξοικονόμηση θα επιτευχθεί από την απόλυση Ελλήνων και την πρόσληψη χαμηλόμισθων ναυτικών και προσωπικού από τρίτες χώρες.
Οπως ισχυρίζονται στελέχη της εταιρείας, ένα κρουαζιερόπλοιο που μεταφέρει 1.200 επιβάτες και έχει υψωμένη ελληνική σημαία, απασχολεί 360 έλληνες ναυτικούς. Το κόστος μισθοδοσίας τους φθάνει τα 611.000 ευρώ τον μήνα. Με σημαία Μάλτας, οι έλληνες ναυτικοί θα περιοριστούν σε 27 και το κόστος μισθοδοσίας θα μειωθεί στα 370.000 ευρώ.
Αν και οι υπεύθυνοι της LHC υπόσχονται «ότι θα απασχολήσουν όσο γίνεται περισσότερους έλληνες ναυτικούς», υπολογίζεται ότι στα τέσσερα πλοία της εταιρείας δεν θα βρουν δουλειά περί τους 350 έλληνες ναυτικούς.
ΠΡΕΖΑ TV
13-2-2011
Το αποτέλεσμα είναι ότι θα μείνουν χωρίς δουλειά 350 έλληνες ναυτικοί, ενώ στο Αιγαίο δεν θα κυκλοφορεί ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία.
Η υπόθεση είναι ενδεικτική των αποφάσεων που πήραν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις, από τις οποίες η Louis Hellenic Cruises επωφελήθηκε (σκανδαλωδώς, σύμφωνα με αρκετά στελέχη της αγοράς) κι έφθασε να γίνει το απόλυτο μονοπώλιο της κρουαζιέρας. Οπως αποδείχθηκε, όμως, αυτά που έταζαν οι κυβερνήσεις δεν δόθηκαν ποτέ στο σύνολό τους. Απλώς η εταιρεία είχε κάθε λόγο να έχει υψωμένη την ελληνική σημαία στα πλοία της αφού αυτό της εξασφάλιζε το μονοπώλιο.
Το 2004 η ελληνική κρουαζιέρα «εξαφανίστηκε» από τον χάρτη όταν έκλεισε η εταιρεία Royal Olympic Cruises (ROC), την οποία έλεγχε η οικογένεια Ποταμιάνου. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, ο κύπριος επιχειρηματίας Κ. Λοΐζου είχε εξαγοράσει το 36% της ROC, εκμεταλλευόμενος τα οικονομικά προβλήματα των τότε ιδιοκτητών της. Οι «κακές γλώσσες» έλεγαν τότε ότι την άφησε επίτηδες να καταρρεύσει το 2004, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει τη δική του εταιρεία, αποσπώντας τα σημαντικότερα στελέχη της ROC.
Την «αναγέννηση» της ελληνικής κρουαζιέρας θέλησε να πετύχει ο τότε υπουργός Ναυτιλίας, Εμμ. Κεφαλογιάννης. Για να το πετύχει, πρόσφερε στους ενδιαφερόμενους απαλλαγή από τις ασφαλιστικές εισφορές των ελλήνων ναυτικών. Αρκεί να ύψωναν ελληνική σημαία στα πλοία τους.
Η σχετική απόφαση έφερε δύο υπογραφές: του Εμμ. Κεφαλογιάννη και του τότε υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Γ. Αλογοσκούφη. Εγγράφηκε, μάλιστα, ποσό 5 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό για να καλυφθεί η δαπάνη.
Ο μόνος που ενδιαφέρθηκε ήταν ο κύπριος επιχειρηματίας Κ. Λοΐζου, ο οποίος δημιούργησε σε χρόνο μηδέν τη Louis Hellenic Cruises, η οποία -ελλείψει άλλου ενδιαφερομένου- έγινε μονοπώλιο.
Η απαλλαγή, όμως, από τις εισφορές δεν ίσχυσε ποτέ και η Louis Hellenic Cruises βρέθηκε να χρωστάει αρχικά στο ΝΑΤ 5 εκατ. ευρώ, τα οποία με τις προσαυξήσεις έφθασαν τα 15 εκατ. ευρώ. Η διένεξη της εταιρείας με το ΝΑΤ μετράει, ήδη, επτά χρόνια, αλλά εξαιτίας του μονοπωλίου που είχε εξασφαλίσει η Louis διατηρούσε την ελληνική σημαία. Μετά την κατάργηση του καμποτάζ, όμως, η εταιρεία θα έχει από φέτος αρκετούς ανταγωνιστές, οπότε αποφάσισε να υψώσει σημαία Μάλτας.
Π. Δ. Υ.
Χαμένοι οι έλληνες ναυτικοί
Σύμφωνα με τη Louis Hellenic Cruises, από την αλλαγή σημαίας η εταιρεία θα κερδίσει 280.000 ευρώ τον μήνα για κάθε πλοίο της, δηλ. 3,35 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Αυτοί που θα θιγούν άμεσα είναι οι έλληνες ναυτικοί, αφού η εξοικονόμηση θα επιτευχθεί από την απόλυση Ελλήνων και την πρόσληψη χαμηλόμισθων ναυτικών και προσωπικού από τρίτες χώρες.
Οπως ισχυρίζονται στελέχη της εταιρείας, ένα κρουαζιερόπλοιο που μεταφέρει 1.200 επιβάτες και έχει υψωμένη ελληνική σημαία, απασχολεί 360 έλληνες ναυτικούς. Το κόστος μισθοδοσίας τους φθάνει τα 611.000 ευρώ τον μήνα. Με σημαία Μάλτας, οι έλληνες ναυτικοί θα περιοριστούν σε 27 και το κόστος μισθοδοσίας θα μειωθεί στα 370.000 ευρώ.
Αν και οι υπεύθυνοι της LHC υπόσχονται «ότι θα απασχολήσουν όσο γίνεται περισσότερους έλληνες ναυτικούς», υπολογίζεται ότι στα τέσσερα πλοία της εταιρείας δεν θα βρουν δουλειά περί τους 350 έλληνες ναυτικούς.
ΠΡΕΖΑ TV
13-2-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου