Τρίτη, Μαρτίου 29, 2011

ΤΑ ΤΕΙ ΥΠΟ... ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ

Ante portas βρίσκεται το νομοσχέδιο που προβλέπει αλλαγές στη διοίκηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η περικοπή 40% στη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων το 2011 θεωρείται πλέον δεδομένη, ενώ όπως είναι αναμενόμενο αυτό θα προκαλέσει μείωση του επιπέδου σπουδών.Όπως καταγγέλλουν στην κοινή συνάντησή τους οι σύλλογοι τεσσάρων Συλλόγων Έκτακτων Εκπαιδευτικών ΤΕΙ (Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Κοζάνης και Καβάλας), το προσφερόμενο εκπαιδευτικό έργο συρρικνώνεται ολοένα, αναγκαία μαθήματα δεν διδάσκονται, νέα γνωστικά αντικείμενα δεν θα προσφέρονται, κατευθύνσεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν, ενώ στα εργαστήρια θα συσσωρεύονται ολοένα και περισσότεροι σπουδαστές, δημιουργώντας "λίστες αναμονής".
Στο ζοφερό αυτό τοπίο το έκτακτο προσωπικό παραμένει απλήρωτο ή απολύεται, με αποτέλεσμα μια νέα γενιά επιστημόνων να εξαφανίζεται...



Αντιδρούν στο νέο τοπίο οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί
Αποφασισμένοι ακόμη και να κλείσουν τα ΤΕΙ είναι οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί που διαπιστώνουν ότι μετά την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου για την ανώτατη παιδεία και τις περικοπές 40% που προβλέπει στη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, οδηγούνται σε αδιέξοδο.
Υπενθυμίζεται ότι οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης αλλά και σε άλλα τεχνολογικά ιδρύματα ήταν απλήρωτοι από τις αρχές του εξαμήνου. Όπως οι ίδιοι κατήγγειλαν σε κοινή συνέλευση όπου συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Καβάλας και Κοζάνης, "η εφαρμογή του περιβόητου κανόνα ένας μένει-πέντε φεύγουν θα φέρει σύντομα τεράστιες ελλείψεις προσωπικού στα ΤΕΙ. Χρησιμοποιώντας την εγκύκλιο αναστολής προκηρύξεων, το υπουργείο αποψιλώνει τα Τεχνολογικά Ιδρύματα από τακτικό προσωπικό, ενώ παράλληλα προσπαθεί με κάθε τρόπο να εξανδραποδίσει το έκτακτο προσωπικό χωρίς να δίνει λύσεις για τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης μεθοδεύεται μείωση κατά 30% του αριθμού των επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών, ενώ την ίδια στιγμή προσπαθεί να "πανεπιστημιοποιήσει" τα Ιδρύματα, εφαρμόζοντας το ίδιο σενάριο προσφερόμενων μαθημάτων, αγνοώντας τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν, λόγω έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών. Ήδη, στο εαρινό εξάμηνο έχουμε απολύσεις πολλών δεκάδων συμβασιούχων διδασκόντων σε αρκετά ΤΕΙ".
Όπως εξηγούν οι εκπαιδευτικοί, όλα τα παραπάνω συνεπάγονται την υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων, τα οποία οι κάτοχοί τους θα κληθούν να αναβαθμίσουν με τίτλους από ιδιωτικά χρηματοδοτούμενα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών. Επιπλέον, τα ΤΕΙ εξωθούνται να συμπεριφερθούν ως οιονεί μάνατζερ και να αναζητήσουν πόρους μέσω ανταποδοτικών προγραμμάτων.

Απόφοιτοι χωρίς δικαιώματα 27 χρόνια μετά
Το θέμα της κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων πολλών πτυχιούχων ΤΕΙ, το οποίο καθυστερεί εδώ και 27 χρόνια, της θέσπισης Ενιαίου Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων αλλά και της δημιουργίας ενός Νέου Ενιαίου Θεσμικού Πλαισίου για την ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης, στο οποίο θα καθορίζεται παράλληλα η λειτουργία πανεπιστημίων και ΤΕΙ προτείνει ο γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΤΕΙ Γρηγόρης Αντωνάκης.
Είναι πάγιο αίτημα "η άμεση έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες που εκκρεμούν" ειδικά τώρα που αναγνωρίζονται άμεσα τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων, σύμφωνα με τις επιταγές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Στο πλαίσιο επίσης της επίλυσης χρόνιων προβλημάτων των ΤΕΙ, προτείνεται η δημιουργία ενός Νέου Ενιαίου Θεσμικού Πλαισίου στην ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης, στο οποίο θα καθορίζεται παράλληλα η λειτουργία των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ακόμη προτείνεται η θέσπιση ενός Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων για τους αποφοίτους των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, αλλά και η δημιουργία ενός Ενιαίου Φορέα Χορήγησης της Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος, όπου δικαίωμα ένταξης θα έχουν όλοι οι απόφοιτοι πανεπιστημίων και ΤΕΙ με τη λήψη του πτυχίου τους και μόνο.

Μέσα ενημέρωσης και εκπαίδευση
Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων υπέγραψε την ευρωπαϊκή διακήρυξη που θέτει το ζήτημα της εκπαίδευσης στα ΜΜΕ σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Έτσι αποφασίζονται οι δράσεις για την προώθηση της παιδείας στα μέσα ενημέρωσης στους ευρωπαίους πολίτες .
Οι δράσεις περιλαμβάνουν:
- Την ανάληψη δράσεων για την εκπαίδευση στα Μέσα στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης αλλά και της διά βίου μάθησης παράλληλα με τη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο πολιτικής για την εξασφάλιση της ευρείας πρόσβασης στα Μέσα, από όλες τις κοινωνικές ομάδες.
- Την καλλιέργεια δεξιοτήτων στα Μέσα για όλους τους πολίτες στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης και ανάθεση ρόλων σε κατάλληλους φορείς εκπαίδευσης και κατάρτισης στο πεδίο αυτό.
- Την προώθηση και ενημέρωση για την εκπαίδευση στα Μέσα σε όλους τους πολίτες, ανάληψη και προβολή ερευνητικού έργου για την παιδεία στα Μέσα, μέσα από εμπειρικές έρευνες στα κοινωνικά Μέσα.
- Τη χάραξη πολιτικής για τη παιδεία στα Μέσα.

Tης Στελίνας Μαργαριτίδου

ΠΡΕΖΑ TV
29-3-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: