Το περίφημο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων που πραγματοποιεί με ζήλο το υπουργείο Παιδείας, θα συμπαρασύρει απ' ό,τι φαίνεται και τα σχολεία Ειδικής Αγωγής.
Υπάρχουν όμως περιθώρια για εφαρμογή περιοριστικών πολιτικών σ' αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης; Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής, Μηνάς Ευσταθίου, είναι κατηγορηματικός: «Σύμφωνα με τα διεθνή στατιστικά και ερευνητικά δεδομένα σε κάθε χώρα, ο μαθητικός πληθυσμός με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κυμαίνεται μεταξύ 10% με 12% του μαθητικού πληθυσμού, ήτοι 200 με 220 χιλιάδες παιδιά. Στην Ελλάδα σήμερα, το ποσοστό των μαθητών που δέχονται ειδική εκπαιδευτική στήριξη από τη δημόσια εκπαίδευση είναι μόλις 30 χιλιάδες. Πώς λοιπόν μπορούμε να μιλάμε υπό τις παρούσες συνθήκες για συγχωνεύσεις και καταργήσεις;» διερωτάται.
«Η ειδική αγωγή θα δεχτεί ούτως ή άλλως σοβαρή συρρίκνωση, ακόμη κι αν διατηρηθούν όλα τα υπάρχοντα σχολεία. Εκτός από τα 9 σχολεία (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που υπάρχουν στην Αθήνα, λειτουργούν άλλα 700 τμήματα ένταξης στα γενικά σχολεία της Αττικής. Σ'αυτά πραγματοποιείται η διδασκαλία της παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εκεί, μοιραία, λόγω των συγχωνεύσεων που προβλέπονται στις γενικές σχολικές μονάδες, θα υπάρξουν ποσοτικές και ποιοτικές επιπτώσεις στην ειδική εκπαιδευτική στήριξη των μαθητών αυτών» συμπληρώνει.
Στα σχέδια του υπουργείου είναι η κατάργηση του μοναδικού ολοήμερου δημοτικού σχολείου κωφών και βαρηκόων, στους Αμπελόκηπους, που λειτουργεί και ως νηπιαγωγείο, από το 1938. Το υπουργείο επικαλείται το μηνιαίο κόστος μεταφοράς και προγραμματίζει τη μεταφορά των μαθητών στα δύο σχολεία που λειτουργούν στην Πεύκη και την Αργυρούπολη. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Μία άλλη διάσταση αναδεικνύει ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, Χρυσ. Διασίτης: «Πολεμούμε μία απόφαση που ελήφθη παρασκηνιακώς με διαδικασίες fast truck, αλλά ελπίζουμε όχι αμετάκλητη. Βλέπουν αυτά τα αδύναμα παιδιά σαν αριθμούς. Υπάρχουν όμως αδιάσειστα στοιχεία που ανατρέπουν τους μαθηματικούς αλγόριθμους. Το σχολείο στεγάζεται μέσα στο κτίριο του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, άρα είναι ανύπαρκτο το έξοδο του ενοικίου. Αντιθέτως, το σχολείο της Πεύκης που προβάλλεται ως "ιδανική λύση" για να αναβαθμιστεί σε ολοήμερο δεν κατέχει μόνιμη έδρα, παραχωρήθηκε προσωρινά από το Δήμο Πεύκης. Θα ήθελα επίσης να απευθύνω τον προβληματισμό μου για το πού βρίσκονται τα υπόλοιπα κωφά παιδιά, εκτός από τα 97 που έχουν καταγραφεί στα σχολεία της Αττικής...».
Της ΝΤΙΝΑΣ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
22-5-2011
Υπάρχουν όμως περιθώρια για εφαρμογή περιοριστικών πολιτικών σ' αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης; Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής, Μηνάς Ευσταθίου, είναι κατηγορηματικός: «Σύμφωνα με τα διεθνή στατιστικά και ερευνητικά δεδομένα σε κάθε χώρα, ο μαθητικός πληθυσμός με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κυμαίνεται μεταξύ 10% με 12% του μαθητικού πληθυσμού, ήτοι 200 με 220 χιλιάδες παιδιά. Στην Ελλάδα σήμερα, το ποσοστό των μαθητών που δέχονται ειδική εκπαιδευτική στήριξη από τη δημόσια εκπαίδευση είναι μόλις 30 χιλιάδες. Πώς λοιπόν μπορούμε να μιλάμε υπό τις παρούσες συνθήκες για συγχωνεύσεις και καταργήσεις;» διερωτάται.
«Η ειδική αγωγή θα δεχτεί ούτως ή άλλως σοβαρή συρρίκνωση, ακόμη κι αν διατηρηθούν όλα τα υπάρχοντα σχολεία. Εκτός από τα 9 σχολεία (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που υπάρχουν στην Αθήνα, λειτουργούν άλλα 700 τμήματα ένταξης στα γενικά σχολεία της Αττικής. Σ'αυτά πραγματοποιείται η διδασκαλία της παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εκεί, μοιραία, λόγω των συγχωνεύσεων που προβλέπονται στις γενικές σχολικές μονάδες, θα υπάρξουν ποσοτικές και ποιοτικές επιπτώσεις στην ειδική εκπαιδευτική στήριξη των μαθητών αυτών» συμπληρώνει.
Στα σχέδια του υπουργείου είναι η κατάργηση του μοναδικού ολοήμερου δημοτικού σχολείου κωφών και βαρηκόων, στους Αμπελόκηπους, που λειτουργεί και ως νηπιαγωγείο, από το 1938. Το υπουργείο επικαλείται το μηνιαίο κόστος μεταφοράς και προγραμματίζει τη μεταφορά των μαθητών στα δύο σχολεία που λειτουργούν στην Πεύκη και την Αργυρούπολη. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Μία άλλη διάσταση αναδεικνύει ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, Χρυσ. Διασίτης: «Πολεμούμε μία απόφαση που ελήφθη παρασκηνιακώς με διαδικασίες fast truck, αλλά ελπίζουμε όχι αμετάκλητη. Βλέπουν αυτά τα αδύναμα παιδιά σαν αριθμούς. Υπάρχουν όμως αδιάσειστα στοιχεία που ανατρέπουν τους μαθηματικούς αλγόριθμους. Το σχολείο στεγάζεται μέσα στο κτίριο του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, άρα είναι ανύπαρκτο το έξοδο του ενοικίου. Αντιθέτως, το σχολείο της Πεύκης που προβάλλεται ως "ιδανική λύση" για να αναβαθμιστεί σε ολοήμερο δεν κατέχει μόνιμη έδρα, παραχωρήθηκε προσωρινά από το Δήμο Πεύκης. Θα ήθελα επίσης να απευθύνω τον προβληματισμό μου για το πού βρίσκονται τα υπόλοιπα κωφά παιδιά, εκτός από τα 97 που έχουν καταγραφεί στα σχολεία της Αττικής...».
Της ΝΤΙΝΑΣ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
22-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου